Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Semelpremiär!
          Snöflinga
          Inlägg 30-12-2005, 20:47
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Tja, Reserv ... Vad jag läste nånstans här så betyder mer än fem prickar att man är insinuant eller besserwisser (hugaligen, så pass dej)

Tre prickar, helt O.K. det är bara en eftertänksam paus... Många ??? och !!!! är inte bra heller, jag har mycket kvar att lära wub.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-12-2005, 20:49
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Jag har lärt mig det att några här på odla är ena små argbiggor mellan varven, Zaaritha tillhör en av dom. Men det är inget att hetsa upp sig över det heller, hon är bra go som hon är ändå........tycker i alla fall jag. wub.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 30-12-2005, 20:49
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

Jag har aldrig tolkat zaarithas inlägg här på forumet som arga, bara som fasta och bästämda.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Zarah P
          Inlägg 30-12-2005, 20:51
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

CITAT (Snöflinga @ 30-12-2005, 20:47)
          Tja, Reserv ... Vad jag läste nånstans här så betyder mer än fem prickar att man är insinuant eller besserwisser (hugaligen, så pass dej)

Tre prickar, helt O.K. det är bara en eftertänksam paus... Många ??? och !!!! är inte bra heller, jag har mycket kvar att lära wub.gif

Jag skrev att JAG tolkar det så - inte att det ÄR så...

Däremot lärde jag mig faktiskt, av min svensklärare, att man inte bör överdosera med skiljetecken, och att tre punkter för att signalera eftertänksamhet, alternativt en avbruten mening, är korrekt språkbruk.
          Dock kan jag ju inte svära på att det är ett vedertaget faktum.

I vilket fall som helst är det skrivna språket det enda sätt vi kan kommunicera med varandra på ett forum - smileys undantaget - så inte är det irrelevant hur man använder det, inte... Tycker inte JAG, alltså.

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-12-2005, 20:55
          Länk hit: #65

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 30-12-2005, 20:47)

Du driver med mig....eller hur? unsure.gif Jag brukar ha massa prickar mitt i meningarna, anses jag bete mig som en besserwisser då? blink.gif Inte alls min avsikt i alla fall. Fast om man skiter helt och hållet i både punkter och komman så slipper man juh det bekymmret då kan man ha små luckor som andningsrum istället så här kan juh funka det med men faen va svårläst det blir om man snålar in på prickar och hur ska man veta när meningen är slut och där skulle det vart ett frågetecken rolleyes.gif

Citera
          Zarah P
          Inlägg 30-12-2005, 20:59
          Länk hit: #66

Medlem

Äsch. unsure.gif

Givetvis beror det på hur man skriver, och vad man skriver, hur det uppfattas. Jag generaliserade. Det var nog dumt gjort, tror jag. sad.gif

--------------------
          /Alexander Hoffman

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-12-2005, 21:01
          Länk hit: #67

Medlem

Fast jag använder dom trevliga små gula gubbarna för att förtydliga min avsikt, då kanske det inte räknas som stöddigt rolleyes.gif

Kom på sådär i förbifarten..... va´tusan har det här med semlorna att göra? blink.gif wink.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 30-12-2005, 21:08
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Reserv @ 30-12-2005, 21:01)
          Fast jag använder dom trevliga små gula gubbarna för att förtydliga min avsikt, då kanske det inte räknas som stöddigt rolleyes.gif

Kom på sådär i förbifarten..... va´tusan har det här med semlorna att göra? blink.gif wink.gif

Inte särskilt mycket - men det är rätt intressant ändå! rolleyes.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Betty
          Inlägg 30-12-2005, 21:26
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Margaretha @ 30-12-2005, 20:35)
          Fastlagsbulle eller semla eller hetvägg eller... det är ju faktiskt ingen stor fråga - även om jag som jag nämnde inte själv vill äta dylika under annan tid än fastan.

Men däremot kan jag ibland känna en vanmakt eller förtvivlan över att vi håller på att tappa våra traditioner i det här landet. Det är sant att varje människa, varje familj skapar sina egna traditioner - när man gifter sig får man försöka ta godbitarna från bådas familj och föra vidare.

Men det finns ett förakt för traditioner som skrämmer mig. Ett folk utan traditioner, utan kultur blir väldigt ointressant, väldigt osäkert. Tänk så många spännande traditioner våra "nya svenskar" har med sig i boet. Men hur mycket vet våra ungdomar om svenska traditioner? Jag blir chockad ibland över okunskapen. Vi måste väl också få ge vårt bidrag i det mångkulturella samhället.

Jag tycker inte heller att det är en så stor fråga - det där med semla eller inte före fettisdan. Jag var bara lycklig att jag hade turen att få mig en smaskig semla till eftermiddagskaffet här om dan. Ville bara dela med mig lite av den glädjen... rolleyes.gif

Jag har lite svårt att förstå din vanmakt och förtvivlan över att man numera tar lättare på traditionerna här i Sverige. Det finns värre saker att känna vanmakt och förtvivlan inför - enligt min åsikt.

Vet inte alls vad du menar när du pratar om att det finns ett förakt för traditioner som skrämmer dig. blink.gif

"Ett folk utan traditioner, utan kultur blir väldigt ointressant, väldigt osäkert."
          Har ingen aning om vad du menar mad de raderna heller... Det finns väl inga folk som helt saknar traditioner och kultur? Vilka skulle det i så fall vara? wacko.gif

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 30-12-2005, 21:58
          Länk hit: #70

Medlem

CITAT (zaaritha @ 30-12-2005, 20:10)
          Ska begränsa mina utropstecken, punkter o dyl. i fortsättningen--jag menade inte att vara aggressiv---alls!

Ja jag misstolkade dina inlägg som aggresiva. Tror att det är lätt att man gör det om någon skriver många utrops- eller frågetecken på rad. Det är ju inte så lätt att veta vilket humör skrivaren är på och jag i alla fall uppfattar !!! och ??? och när man skriver med versaler - som om man vill ge eftertryck åt sina ord eller rent av är arg.

--------------------

Citera
          ninnisky
          Inlägg 30-12-2005, 22:05
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Hoppas jag inte blir misstolkad när sätter punkt efter en mening härnäst

Zaaritha fortsätt att skriva som hittills

sad.gif biggrin.gif smile.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 30-12-2005, 22:15
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Jag tycker det här är en viktig diskussion och kanske borde den t o m få en egen tråd.

När kommunikation enbart sker genom det skrivna ordet är det väldigt lätt att missuppfatta varandra. Därför är det viktigt att prata om dessa saker.

Tycker jag i alla fall.

wub.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 30-12-2005, 22:24
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (forget-me-not @ 30-12-2005, 22:15)
          Jag tycker det här är en viktig diskussion och kanske borde den t o m få en egen tråd.

När kommunikation enbart sker genom det skrivna ordet är det väldigt lätt att missuppfatta varandra. Därför är det viktigt att prata om dessa saker.

Tycker jag i alla fall.

wub.gif

Nickar instämmande...

--------------------

Citera
          ninnisky
          Inlägg 30-12-2005, 22:25
          Länk hit: #74

Medlem

Tycker jag i alla fall.

wub.gif

Prata, ja, det är ju det vi gör på "vårt språk". Håll med om att denna diskussion inte hör hemma på ett odlaforum, inte ens under Småprat.
          Ny tråd för detta ämne - NEJ, inte ! Vi har tillräckligt många trådar redan.

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Zarah P
          Inlägg 30-12-2005, 22:27
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (ninnisky @ 30-12-2005, 22:25)

Tycker jag i alla fall.

wub.gif

Prata, ja, det är ju det vi gör på "vårt språk". Håll med om att denna diskussion inte hör hemma på ett odlaforum, inte ens under Småprat.

Jag håller INTE med...!

--------------------
          /Alexander Hoffman

Citera
          pejori
          Inlägg 30-12-2005, 22:28
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

74 svar för en liten semlas skull ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
          vad vi har det bra i detta landet rolleyes.gif smile.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          ninnisky
          Inlägg 30-12-2005, 22:29
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (pejori @ 30-12-2005, 22:28)
          74 svar för en liten semlas skull ohmy.gif  :o  :o
          vad vi har det bra i detta landet rolleyes.gif  :)  :wub:

wub.gif wub.gif
          JAA

--------------------

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 30-12-2005, 22:32
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Tycker jag i alla fall.

wub.gif

Jag förstår faktiskt inte alls din inställning. Jag trodde småprat var till för allt som inte rör blommor och odling etc. Vi pratar ju om precis allt möjligt här, varför inte detta? Förstår faktiskt inte alls din inställning.

Citera
          Betty
          Inlägg 30-12-2005, 22:33
          Länk hit: #79

Medlem

Varför skulle inte den diskussionen höra hemma på ett odlarforum? Vi skriver ju just nu i en av Odlas Off Topik- avdelningar!
          Tillräckligt många trådar redan? Ett forum lever genom sina trådar, utan nya trådar dör det så småningom!

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 30-12-2005, 22:34
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (pejori @ 30-12-2005, 22:28)
          74 svar för en liten semlas skull ohmy.gif  :o  :o
          vad vi har det bra i detta landet rolleyes.gif  :)  :wub:

Hemma redan? Hoppas semestern var härlig! smile.gif

Ja tänk vad min lilla bulle ställde till! rolleyes.gif

--------------------

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 15:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon