Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Snart slocknar TV´n, analog - digital
          Pirum
          Inlägg 02-01-2006, 09:04
          Länk hit: #21

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Har din granne tur så hjälper det kanske med en antennförstärkare, kostar oftast från runt 100kr och uppåt. Vi köpte en på Biltema, gav oss klart bättre bild på en viss kanal, kostade väl 79kr. Nu har vi visserligen analog-TV, men det kan vara värt att köpa en förstärkare på öppet köp nånstans och prova.

Att boxar måste "bootas om" är helt oacceptabelt mad.gif Jag vet att det är vanligt, men det borde klassas som konstruktionsfel som ska åtgärdas på garanti alt. rendera ny box.

Förresten, 10.000 för antenn? Det låter enormt mycket, det verkar på din text som att damens antenn visserligen är gammal, men för ca 500kr får man en antenn som bör funka på de flesta håll. Inkl nya kablar och installation kan hela kalaset omöjligen gå på mer än 1500. Men behöver man jätteantenn (1000+ kr), utomhusförstärkare för nära en tusenlapp, och kabeldragning av ström till utomhusförstärkare, då kan det springa iväg antar jag.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Ewa L
          Inlägg 02-01-2006, 09:21
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag har redan ploppat in en antennförstärkare åt henne, och det blev definitivt bättre. Innan hade hon problem varje dag.

Tyvärr rasslar antennkostnaderna snabbt iväg för henne. Jag har varit i kontakt med flera försäljare. Bor man sedan på vischan och måste ta installatör några mil bort så kostar det. Typ 500,- bara för att de skall komma och "titta". De täljer liksom guld med träslev just nu!

Hon är som sagt 78 år, hur länge kommer hon att bo kvar?? Det är ju en fråga jag inte kan ställa av naturliga skäl.
          Jag bor ju närmsta granne med henne, och har egentligen samma problem (gammal antenn, radioskugga, boxer) men jag klarar ju att fixa det själv.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 02:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon