Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skotträdda djur, har ni det?
          andersen
          Inlägg 02-01-2006, 15:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Boxer @ 01-01-2006, 11:23)
          Mitt hjärta blöder för alla rädda djur sad.gif Tänker även på de vilda djuren. Hur ska dom förstå?

Jag tittade ut över parkeringen på nyårsafton,där var det tre tyskharar som inte visste var dom skulle ta vägen dom hoppade högt och sprang fram o tillbaka under en halv timma, stackarna vi tyckte så synd om dom.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Lotta150
          Inlägg 03-01-2006, 01:12
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 367
          Medlem nr: 6 572

Vi har två katter, en "gamling" som inte bryr sig ett dugg om nyårssmällarna, och en ung kisse på dryga året som var helt skräckslagen på nyårsnatten. Vi saknade henne frampå kvällskvisten och hittade henne så småningom under skrivbordet mellan några pärmar som stog på golvet och en väska. Vi tog fram henne och försökte lugna henne, men hon ville gömma sig igen. Nu hittade hon en tom kartong som hon kunde gömma sig i. Där fick hon sitta tills det tystnat. Det var så synd om henne sad.gif sad.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 03-01-2006, 19:21
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Det finns skotträdda hästar och säkert individer bland de flesta djurslag som är rädda för skotten på nyår.

Två av mina hundar är rädda och den tredje skäller för att skrämma iväg dem men jag tror inte riktigt på honom, tror att han är en smula rädd och försöker dölja det med att verka "tuff"

Citera
          Emma
          Inlägg 03-01-2006, 22:29
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 303

Vår bearded collie Sertina är livrädd för smällandet. Darrar och flämtar.
          I år har vi drogat henne med stesolid vilket fungerat rätt så bra, På själva nyårsaftonen sitter vi ute i skogen hela dan och halva natten.
          Jag har köpt en cd med div. ljud för att träna henne om hon nu överlever sin sjukdom.
          Vi får åka iväg med bil ut i skogen för att hon ska få uträtta sina behov.
          Vi är milt sagt förbannade på ungarna som springer omkring och smäller en månad innan och efter nyår.
          För att inte tala om dessa föräldrar som faktiskt låter sina ungar smälla och t.o.m. köper ut raketer till dem.

Citera
          kristerh
          Inlägg 04-01-2006, 12:00
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Emma @ 03-01-2006, 22:29)
          För att inte tala om dessa föräldrar som faktiskt låter sina ungar smälla och t.o.m. köper ut raketer till dem.

Det är ju dessutom inte tillåtet, har för mig att det är 18 årsgräns på smällare o raketer wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Emma
          Inlägg 04-01-2006, 14:36
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 303

Stämmer bra det. 18 år på allihop. Dessutom olagligt alla dagar utom nyår, påsk och midsommar (tror det var de tre)
          Utöver det tror jag att man inte får skjuta hur som helst i tätbebyggt område och om man stör ordningen. Många regler och lagar men aldrig någon som blir dömd för något.
          Vi ringde polisen en dag och fick de konstigaste undanflykter, att de inte hade tid och bilar. Snacka om låg prioritering fast vi sa att det var fara för liv och egendom.
          Om man inte har pengar för att se till att lagar följs kan man likaväl ta bort dem tycker jag. Tror att folk som bryter mot vissa lagar tenderar att bryta mot flera.
          Nu är nyår över och här har det iallafall varit lungt idag och igår. Hoppas det fortsätter så.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 04:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon