Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på träd längs kanten av tomten
          frugb
          Inlägg 09-01-2006, 21:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 5 241

Hej! Är nybliven hus/tomtägare till en gammal trädgård som behöver upprustning. Huset ligger nära havet men har mest vanlig trädgårdsjord täckt med gräs. Jag skulle vilja ha en avskärmning mot gatan som gränsar mot tomten, främst som insynsskydd. Idag ligger hela tomten exponerad för alla som går eller åker förbi. Jag har önskemål om att trädgården ska ha mycket inslag av silver och grått och vitt - vad ska jag välja för typ av träd/buskar för att skapa en mysig avskärmning mot gatan? Det är en sträcka av kanske 20 meter som behöver avskärmas, ännu mer om man tar hela tomtgränsen mot gatan. Ska man välja samma träd läng med hela tomten eller variera med olika träd? Ska vi blanda buskar med träd? Vilka träd klarar salta vindar, sol och stark blåst på hösten?

Det fungerar heller inte med hur stora träd som helst för då kommer det kanske bli problem med utsikten för grannar bakom oss. Jag behöver tips och råd!!! Försökte kopiera in en bild men det lyckades inte - hur gör man det?

Vänliga hälsningar frugb som äntligen har fått en trädgård!!!
          biggrin.gif

--------------------
          Välkomna att läsa om min gamla trädgård på ön! http://frugb.tradgardsblogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 10:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon