CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2006, 16:35)
CITAT (karro @ 14-01-2006, 16:03)
MEN
jag kanske missuppfattar dig men sen skriver du
"Det är ju för barnens skull man kan ha svårt att ändra om i schemat. Jag skulle ju knappast börja bråka om mitt schema för att jag hellre ville göra nåt skojigt. tur att inte alla har den där attityden, det är tillräckligt svårt för alla yrkesarbetande småbarnsföräldrar ändå idag."
Det där skrev jag p.g.a att jag tyckte diskussionen hade urartat mot att småbarnsföräldrar skulle ta ledigt på pin kiv och för att gå ut och roa sig. Att lyckas fixa barnvakt om det var firmafest t.ex skrev någon. Då ska man alltså straffas för att man kanske nån gång på flera år lyckas gå ut på nåt roligt! Kan ju berätta att jag som småbarnsförälder har lyckats gå på bio
en gång de senaste 5 åren och ut på festligheter utan barn
en gång på 5 år...detta trots att jag inte ens jobbar utan "bara" har en make som är borta jämt och ett barn att ta hand om. Knappast kommer jag att ta ledigt för nöjes skull utan enbart i värsta nödfall och antagligen kommer jag att offra både mig och mitt barn för att vara andra till lags.
Men detta handlar inte om dig och din situation Magdis.
Det jag beskrev HAR HÄNT i verkligheten. Jag sitter inte och hittar på. Jag har upplevt det själv med människor runt omkring mig.
Du måste ha haft en otrolig tur på dina arbetsplatser och jag är den första att gratulera men som du kanske märker så finns det många andra här som inte har haft samma tur.