Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
CITAT (Betty @ 19-01-2006, 23:40)
Här kan du lyssna på lite mer av den där dialekten som dom har de där med hår under fötterna...
Jasså, du menar "Bjurholmarna" (= Bjurholm, sveriges minsta kommun.) Visst vet du hur man lättast fångar en Bjurholmare? -Jo du klistrar kardborreband på övergångs ställerna!
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 1 057
Medlem nr: 1 309
CITAT (Hamilton @ 20-01-2006, 11:17)
CITAT (Betty @ 19-01-2006, 23:40)
Här kan du lyssna på lite mer av den där dialekten som dom har de där med hår under fötterna... :lol: :lol: :P
Jasså, du menar "Bjurholmarna" (= Bjurholm, sveriges minsta kommun.) Visst vet du hur man lättast fångar en Bjurholmare? -Jo du klistrar kardborreband på övergångs ställerna!
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Nähärru! Det är BJURHOLMARNA! Det fick jag lära mig redan i tidig ålder (-70 talet)
Sedan om det har spridit sig en "hårig gren" till Buträsk så kan jag inte rå för det Du vet ju att "nu för tiden" tar sig folk mellan orterna mycket snabbare än tidigare. (Nu finns ju andra alternativ ärn häst o vagn/ ren o släde )
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-01-2006, 11:58)
Nähe -visst är det väl Burträskare som har hår under fötterna ????
Så har det då sagts i alla tider här uppe. Är alldeles säker på att du hade en viss hjälp av det vid den omtalade sparkåkningen till växthuset...
Bjurholm, sveriges minsta kommun har jag aldrig ens hört talas om förut... kan ha att göra med storleken... den har en viss betydelse ibland - faktiskt!
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Burträsk mc klubb heter hairfoot mc , gubbar med hår under fötterna i trä säljs på ostens hus här.T shirts med texten "jänna kom en burträskar+ bild av håriga fotsulor under" säljs på Btks turistsinfo
Bjurholm -där kan man äta älgost -älgar är möjligtvis håriga under fötterna , men bjurholmare -icket -I rest my case ..
Medlem
Antal inlägg: 333
Medlem nr: 781
Betty! Så om jag nu vill ha en lilja som FB har så kan jag ej beställa den via deras hemsida länger ??? Eller måste jag kontakta EP för att få liljan ?
--------------------
Mvh. /Diana i Järbo ----------------------------------------------------------------------- Zon 4
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Har FB kvar sin hemsida -så maila dit o beställ i så fall -men detta kommer att ske-antagligen har EP tagit över hemsidan -best delen -det är väl enklast för dem ....Vilken lilja är du ute efter ?
Medlem
Antal inlägg: 333
Medlem nr: 781
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-01-2006, 12:47)
Har FB kvar sin hemsida -så maila dit o beställ i så fall -men detta kommer att ske-antagligen har EP tagit över hemsidan -best delen -det är väl enklast för dem ....Vilken lilja är du ute efter ?
Jag har mailat dom via hemseidan för att få reda på hur läget ligger till. Så jag väntar på att domm hör av sig.
--------------------
Mvh. /Diana i Järbo ----------------------------------------------------------------------- Zon 4