Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varning för blodsugare, vägglus
          Reserv
          Inlägg 17-01-2006, 12:23
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16)
          CITAT (Betty @ 17-01-2006, 00:44)

- oavsett om det var din avsikt att vara nedsättande eller ej.

avsikten var inte att vara nedsättande ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
          DET VAR ATT FÅ IN SOFFDJ***EN I FRYSEN blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif
          jösses mad.gif

Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt blink.gif Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert. wacko.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-01-2006, 12:26
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:23)

DET VAR ATT FÅ IN SOFFDJ***EN I FRYSEN blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif
          jösses mad.gif

Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt blink.gif Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert. wacko.gif

Jag skulle uppskatta om du slutade att svära i dina inlägg!!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Reserv
          Inlägg 17-01-2006, 12:29
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:26)

jösses mad.gif

Mvh
          Fenja

Hörru bruden, då skulle jag uppskatta om du skrev ett liknande inlägg till alla som svär med f*n också, inte bara mig. Du är då bara fööör mycket, har du vaknat på fel sida eller? mad.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-01-2006, 12:31
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:29)
          CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:26)

jösses mad.gif

Mvh
          Fenja

Hörru bruden, då skulle jag uppskatta om du skrev ett liknande inlägg till alla som svär med f*n också, inte bara mig. Du är då bara fööör mycket, har du vaknat på fel sida eller? mad.gif

Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 17-01-2006, 12:34
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:31)
          Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Mvh
          Fenja

Jag tror snarare att det är så att du tog åt dig för att du har vart en av dom främsta att motarbeta humorn på forumet sleep.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 17-01-2006, 12:38
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Seså hörrni, Pejori har ju sagt att hon inte menade nåt illa och jag tror henne. Kan det sluta hackas nu tack? Eller hackas det enbart för hackandets skull nu kanske?

Citera
          Rossi
          Inlägg 17-01-2006, 12:38
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert. wacko.gif

Håller med dig! Det är så himla trist när folk reagerar så!

Det verkar som om vissa här inne är som fästingar som bara sitter och analyserar inläggen och väntar på att kunna hacka på minsta lilla ord istället för att se helheten.

mad.gif

Och visst kan man överreagera ibland - det gör jag också men inte KONTINUERLIGT.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-01-2006, 12:40
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:34)
          Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... laugh.gif  :lol:  :lol:
          Mvh
          Fenja

Jag tror snarare att det är så att du tog åt dig för att du har vart en av dom främsta att motarbeta humorn på forumet sleep.gif

Ehhh.....eftersom jag inte varit delaktig i den här diskussion innan jag bad dig sluta svära så vet jag inte vad jag skulle ha tagit åt mig av? Men om det är din humor du menar så har den inte imponerat... lika lite som din brist på den gjort faktiskt!!
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 17-01-2006, 12:45
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:40)
          CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:34)
          Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
          Mvh
          Fenja

Ehhh.....eftersom jag inte varit delaktig i den här diskussion innan jag bad dig sluta svära så vet jag inte vad jag skulle ha tagit åt mig av? Men om det är din humor du menar så har den inte imponerat... lika lite som din brist på den gjort faktiskt!!
          Mvh
          Fenja

Näe, törs väl faen ha nån humor här längre, med såna som dig så är det lätt för att hålla sig för skratt. Sen sa jag inte heller att du bett om humorfritt i just den här tråden, det va´i forumet i största allmänhet. Man törs juh faen inte skriva nånstans numer med risk att typ såna som du ska hugga, men ha en bra dag, hoppas du vaknar på rätt sida i morron. sleep.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-01-2006, 12:50
          Länk hit: #50

Medlem

Är det ingen mer än jag som tycker att det är onödigt att svära på ett allmänt forum? Om man pratar så privat är väl en sak...
          Fast det är ju lite underhållande när man inte ens kan stava till de ord man försöker att använda förstås...
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          kristerh
          Inlägg 17-01-2006, 13:43
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

men halloo!! nu är det jag som startat tråden och jag bestämmer att ni får lugna ner er wink.gif
          dessutom tycker jag inte reserv har svurit, han har ju uteslutit en bokstav, sedan är det ju upp till läsaren att tolka wink.gif eller hur...
          Dessutom tycker inte jag att ett svordomsliknande ord är så farligt wink.gif unsure.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-01-2006, 13:50
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:45)
          Näe, törs väl faen ha nån humor här längre, med såna som dig så är det lätt för att hålla sig för skratt. Sen sa jag inte heller att du bett om humorfritt i just den här tråden, det va´i forumet i största allmänhet. Man törs juh faen inte skriva nånstans numer med risk att typ såna som du ska hugga, men ha en bra dag, hoppas du vaknar på rätt sida i morron. sleep.gif

Uteslutit en bokstav?!! Jag tycker att det är otrevligt, omoget och oförskämt att svära till folk man inte känner.
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 17-01-2006, 14:09
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

jösses mad.gif

Om du läser ordentligt så kommer du fram till att jag inte på något sätt har anklagat dig för att ha haft för avsikt att vara nedsättande i ditt ordval.
          Jag skrev:
          Ordet neger anses idag, i Sverige, vara ett nedsättande ord - vare sig ordet är nytt eller ända från slavtiden - oavsett om det var din avsikt att vara nedsättande eller ej.

wink.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Betty
          Inlägg 17-01-2006, 14:34
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

jösses mad.gif

Du har rätt i att, som du skriver:
          CITAT
          Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord  

Vi var några som reagerade på ordet negerjobb, ja.
          Silos sa: Så får man inte säga!!!
          AnnammA sa: Håller givetvis med...Vi är så välinformerade och uppdaterade i vårt moderna samhälle att vi borde lära oss att använda bättre ord och uttryck, eller är vi inte???
          Andersen sa: Tydligen har vi inte det, tråkigt att någon kan säja så i dagens Sverige år 2006.
          Och jag sa: Onekligen lite förvånande...
          Du skriver:
          CITAT
          Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån,
          Som synes så var vi några som inte tyckte att det var så humoristiskt - och vi talade om det. Fattar inte varför du går igång så av det? Vi har en annan åsikt än du - so what? Det måste vi väl få ha utan att du ska gå i taket för det? Att du sedan skriver:
          CITAT
          fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.
          - det tycker jag är dystert...
          huh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          kristerh
          Inlägg 17-01-2006, 14:42
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 13:50)
          Uteslutit en bokstav?!! Jag tycker att det är otrevligt, omoget och oförskämt att svära till folk man inte känner.
          Mvh
          Fenja

Där ser man wink.gif har inte ens reflekterat att det fanns "äkta" svordomar oxså wink.gif
          jag tycker iaf inte att det är något att bli så himla upprörd över.
          Det är nog inte riktat till dig som person utan ett sätt att uttrycka sig.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-01-2006, 15:33
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (kristerh @ 17-01-2006, 14:42)
          Där ser man wink.gif har inte ens reflekterat att det fanns "äkta" svordomar oxså wink.gif
          jag tycker iaf inte att det är något att bli så himla upprörd över.
          Det är nog inte riktat till dig som person utan ett sätt att uttrycka sig.
          krister

Jag tror inte att det är riktat till mig eftersom jag inte ens deltagit i debatten. Jag är inte heller så himla upprörd. Men man svär inte åt folk man möter ute på gatan, på jobbet, på bostadsföreningsmötet eller i affären och så. Det hör till vanligt folkvett att vårda sitt språk i "offentliga" sammanhang, vilket forumet torde få räknas som.
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 17-01-2006, 15:47
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Betty @ 17-01-2006, 14:34)
          Silos sa: Så får man inte säga!!!
          AnnammA sa: Håller givetvis med...Vi är så välinformerade och uppdaterade i vårt moderna samhälle att vi borde lära oss att använda bättre ord och uttryck, eller är vi inte???
          Andersen sa: Tydligen har vi inte det, tråkigt att någon kan säja så i dagens Sverige år 2006.
          Och jag sa: Onekligen lite förvånande...

huh.gif

trode i min enfald att jag levde i ett land med YTTRANDEFIHET och TRYCKFRIHET men jag bedorg mej grundligt.

alltså silos får jag säga och säger precis vad jag vill.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          andersen
          Inlägg 17-01-2006, 15:54
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

Ja vi lever i ett sådant land men det betyder inte att man får säja vad som helst, och det är tur tycker jag, jag kommer att säja ifrån varje gång jag hör något sådant, och det hoppas jag att vi alla gör.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Reserv
          Inlägg 17-01-2006, 15:59
          Länk hit: #59

Medlem

Vi får lära oss att hålla käften Pejori! sleep.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 17-01-2006, 16:00
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

det är tydligt det mad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 22:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon