|
kristerh
16-01-2006, 13:13
Vägglusen är tillbaks  fy vad äckligt gömmer sig i sängen eller i dess närhet och kryper fram på natten... väggluskrister
Ja, jag har också hört talas om den. Usch! Tydligen har den kommit hit genom att vi är ute och reser mycket och får med den hem i bagaget.
kristerh
16-01-2006, 13:31
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 13:29) Tycker det är kul att äckla er lite då ska du se vad mina stackar kollegor på jobbet får stå ut med krister
CITAT (kristerh @ 16-01-2006, 13:31) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 13:29) Krister, måste du skriva så äckliga saker hela tiden?? :lol: :lol: :lol: Tycker det är kul att äckla er lite då ska du se vad mina stackar kollegor på jobbet får stå ut med krister Stackars dem!  Är det inte spindlar i öronen så är det blodsugande vägglöss! Undrar vad som ska komma härnäst!?
kristerh
16-01-2006, 13:34
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 13:33) Undrar vad som ska komma härnäst!?  får se vad jag kan hitta krister
Bläk så äckligt! Så bekämpar du vägglöss (stod längst ner i artikeln): Tillkalla sanerare fort. Vägglössen förökar sig snabbt. Var uppmärksam på utslag på kroppen som kliar. Kontrollera väskor efter resa. Även nya möbler som tas in i hemmet. Kyl ned sängkläder och annat lång tid. Placera material i hög värme som i bastun. Vid 55 grader kan lössen dö. Hade väl aldrig trott att man kunde få vägglöss på köpet när man köper nya möbler... Brrrr... ryser...
kristerh
16-01-2006, 13:57
CITAT (Betty @ 16-01-2006, 13:47) Hade väl aldrig trott att man kunde få vägglöss på köpet när man köper nya möbler... Brrrr... ryser... eller gamla  tänk på det ni om det nu finns någon som köper gamla sängar eller beg madrasser  fast de kan ju finnas i andra gamla möbler oxså. krister
kristerh
16-01-2006, 13:57
CITAT (pejori @ 16-01-2006, 13:53) krister
Klematis
16-01-2006, 14:14
Nu ska det bli skönt att lägga sig till kvällen och undra vad som finns där!!!??? Visst börjar det klia när man tänker på löss.
Hannele
16-01-2006, 14:23
CITAT (kristerh @ 16-01-2006, 13:13) Vägglusen är tillbaks  fy vad äckligt gömmer sig i sängen eller i dess närhet och kryper fram på natten... vägglus Anticimex har för lite att göra? Jag vet ett bevakningsbolag, som höll på att förlora sitt kontrakt, då började dom själva "se" folk utanför lokalerna igen - och fick behålla jobbet några månader till.
Nä,urk så otrevligt.Har aldrig haft vägglöss och vill inte ha några. Inte kul att läser om sådana äckelpäckeljur. Undrar om det finn någon som gillar vägglöss och tycker syn om dem. Det var ett skämt och inget annat!!!!
CITAT (renate @ 16-01-2006, 14:26) Undrar om det finn någon som gillar vägglöss och tycker syn om dem. Det var ett skämt och inget annat!!!! Jadå, det finns nån i husdjursavdelningen som tyckte att alla djur va´lika mycket värda som människor.....om inte mer  och detta va´inte ett skämt
Biggan_
16-01-2006, 14:37
CITAT (Reserv @ 16-01-2006, 14:28) CITAT (renate @ 16-01-2006, 14:26) Undrar om det finn någon som gillar vägglöss och tycker syn om dem. Det var ett skämt och inget annat!!!! Jadå, det finns nån i husdjursavdelningen som tyckte att alla djur va´lika mycket värda som människor.....om inte mer  och detta va´inte ett skämt  Ja jag skiljer i allafall på djur o odjur Finns odjur bland människor också Fanken vad det kliar överallt
Gossen Ruda
16-01-2006, 14:46
Kli, kli, krafs, krafs.  Observera att vägglusen inte är en lus utan en skinnbagge, släkt med bärfisarna. Det finns 3 arter i Sverige varav bara en normalt suger blod från oss. Den heter Cimex lectularius och det var den som Anticimex ursprungligen bekämpade i första hand. Hörs på namnet.
*Felix matte*
16-01-2006, 14:46
Uäääck! tur iaf att jag inte är i behov av vare sig möbler madrasser... men vem vet... de kanske förljer med i kläder man köper  ingen klåda än iaf trots att jag är nyuppstigen
CITAT (pejori @ 16-01-2006, 13:53) CITAT (Betty @ 16-01-2006, 13:47) Bläk så äckligt! Så bekämpar du vägglöss (stod längst ner i artikeln): Tillkalla sanerare fort. Vägglössen förökar sig snabbt. Var uppmärksam på utslag på kroppen som kliar. Kontrollera väskor efter resa. Även nya möbler som tas in i hemmet. Kyl ned sängkläder och annat lång tid. Placera material i hög värme som i bastun. Vid 55 grader kan lössen dö. Hade väl aldrig trott att man kunde få vägglöss på köpet när man köper nya möbler... Brrrr... ryser... ett negerjobb att få in soffan i bastun eller frysen bara  Så får man inte säga!!!
Hannele
16-01-2006, 15:51
CITAT (pejori @ 16-01-2006, 13:53) Så har jag sagt en gång, gör aldrig om... till en mamma med färgat barn, pinsamt värre.
AnnammA
16-01-2006, 16:00
CITAT (silos @ 16-01-2006, 15:12) CITAT (pejori @ 16-01-2006, 13:53) CITAT (Betty @ 16-01-2006, 13:47) Bläk så äckligt! Så bekämpar du vägglöss (stod längst ner i artikeln): Tillkalla sanerare fort. Vägglössen förökar sig snabbt. Var uppmärksam på utslag på kroppen som kliar. Kontrollera väskor efter resa. Även nya möbler som tas in i hemmet. Kyl ned sängkläder och annat lång tid. Placera material i hög värme som i bastun. Vid 55 grader kan lössen dö. Hade väl aldrig trott att man kunde få vägglöss på köpet när man köper nya möbler... Brrrr... ryser... ett negerjobb att få in soffan i bastun eller frysen bara  Så får man inte säga!!! Håller givetvis med...Vi är så välinformerade och uppdaterade i vårt moderna samhälle att vi borde lära oss att använda bättre ord och uttryck, eller är vi inte??? --- AnnA
andersen
16-01-2006, 16:04
Tydligen har vi inte det, tråkigt att någon kan säja så i dagens Sverige år 2006.
Onekligen lite förvånande...
Nu gäller det fasen att väga varje ord på guldvåg  herregud, finns det inget mer vesäntligt att ödsla energin på än att nån använt "fel" ordval?  Jag vet många som använder just det ordvalet, utan att för den skull va´rasister. Slita som en jude är en annan variant, inte bättre den men väl använd ändå.
CITAT (pejori @ 16-01-2006, 18:41) får väl kalla det slavgöra istället, eller är det också rasistiskt?  :) Ja....tänk på oss som jobbar i vården.
CITAT (pejori @ 16-01-2006, 18:41) CITAT (Reserv @ 16-01-2006, 18:19) Nu gäller det fasen att väga varje ord på guldvåg  herregud, finns det inget mer vesäntligt att ödsla energin på än att nån använt "fel" ordval?  Jag vet många som använder just det ordvalet, utan att för den skull va´rasister. Slita som en jude är en annan variant, inte bättre den men väl använd ändå.  håller med dej får väl kalla det slavgöra istället, eller är det också rasistiskt?  Nej, det är inte rasistiskt att säga slavgöra. Det är ordet neger som sticker i ögonen. Exempel; Ombudsmannen mot etnisk diskriminering (DO) slog redan 2004 fast att man inte får kalla de små chokladbollarna för negerbollar.
Farbror Blå
17-01-2006, 00:02
Och JAG brukar anklagas för att tramsa till det i trådarna?? Handlar inte denna tråd om vägglöss??
CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2006, 00:02) Och JAG brukar anklagas för att tramsa till det i trådarna?? Handlar inte denna tråd om vägglöss??
jo, i grunden gör den nog det. Men den skenade iväg i en annan riktning - så som så många andra trådar här på forumet brukar... inget ovanligt alls i det.
Biggan_
17-01-2006, 00:18
CITAT är slavjobb inte rasistiskt...är negerjobb det inte heller. dom flesta slavar var negrer, eller färgade då om det nu ska va så noga. Sen det här med att kalla svarta för färgade tycker jag inte är mycket bättre, dom är väl svarta från början  Jag menar att det låter bättre att säga svart än att säga att någon är färgad.
CITAT (kristerh @ 16-01-2006, 13:13) Vägglusen är tillbaks  fy vad äckligt gömmer sig i sängen eller i dess närhet och kryper fram på natten... väggluskrister Men ush!!! Och i möbler också??!
visst. och det dära skitordet färgade!!! dom är väl inte tvättade i färg heller. det är färgning för mej inga färgade (randiga) mörkhyade lite OT hade en liten flicka i Marocko, som var i tioårs åldern hon kallade sig "kokosbarn" svart utanpå, och vit innanför. tyckte jag lät gulligt
CITAT (pejori @ 17-01-2006, 00:07) tycker nog inte att ordet "negergöra" har med rasism att göra över huvud taget. och det hadlar inte om något nedsättande uttryck, utan är från slavtiden. är slavjobb inte rasistiskt...är negerjobb det inte heller. dom flesta slavar var negrer, eller färgade då om det nu ska va så noga. att många av dom själva kallar sig negrer har tydligen undgått åtskilliga mäniskor.  Ordet neger anses idag, i Sverige, vara ett nedsättande ord - vare sig ordet är nytt eller ända från slavtiden - oavsett om det var din avsikt att vara nedsättande eller ej. De svarta jag känner vill helst att man kallar dem just svarta. Vet ingen som bett om att bli kallad färgad. Tror inte att det har undgått så många att svarta i en del kretsar kallar varann nigger - men de vill inte bli kallade för det av vita då de flesta uppfattar det som nedsättande.
mayababy
17-01-2006, 01:03
Fy!! Det är sant!! Vägglusen ÄR tillbaka!! En kille jag jobbar hos har fått det hemma hos sej....gissa om det kliar på oss som jobbar där?????
Gunvor Nilsson
17-01-2006, 07:20
CITAT (pejori @ 17-01-2006, 00:07) att många av dom själva kallar sig negrer har tydligen undgått åtskilliga mäniskor.  :) Vi har haft ett färgat fosterbarn sedan han var två år (han är trettio nu) och många gånger har jag bitit ihop när en del obetänksamma personer i min omgivning berättat 'negerhistorier'. Han själv kallade sej ibland 'Neger-xxxx' när han blev mobbad som liten. Senare har han berättat att det var för att försöka ta udden av smärtan och förmodligen i ett försök att 'vaccinera' sej mot elakheter. Berättar detta för er som inte begriper bättre! /Gunvor
Gossen Ruda
17-01-2006, 07:49
Den här tråden har delat sig så den är svårbegriplig. Kan man önska att den i fortsättningen bara handlar om vägglöss och att negerdiskussionen hamnar i en annan ny tråd som någon frivillig kan få starta?
ja visst är de tillbaka... killen har inneboende i sin lägenhet (han bor mest hos mej nu) De ringde för en tid sedan och sa att de hade löss... tydligen hade de haft gäster från polen som hade tagit med sej sådanna hit  hua så det kliar då man tänker på det. Antisimex var där i alla fall och sprutade ut något så de försvann.
CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16) Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt  Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:23) CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16) Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt  Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.  Jag skulle uppskatta om du slutade att svära i dina inlägg!!! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:26) CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:23) CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16) Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt  Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.  Jag skulle uppskatta om du slutade att svära i dina inlägg!!! Mvh Fenja Hörru bruden, då skulle jag uppskatta om du skrev ett liknande inlägg till alla som svär med f*n också, inte bara mig. Du är då bara fööör mycket, har du vaknat på fel sida eller?
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:29) CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:26) CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:23) CITAT (pejori @ 17-01-2006, 12:16) Fattar liksom inte att folk ska läsa in rasistiska budskap där det inte finns nåt  Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.  Jag skulle uppskatta om du slutade att svära i dina inlägg!!! Mvh Fenja Hörru bruden, då skulle jag uppskatta om du skrev ett liknande inlägg till alla som svär med f*n också, inte bara mig. Du är då bara fööör mycket, har du vaknat på fel sida eller?  Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:31) Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... Mvh Fenja Jag tror snarare att det är så att du tog åt dig för att du har vart en av dom främsta att motarbeta humorn på forumet
Seså hörrni, Pejori har ju sagt att hon inte menade nåt illa och jag tror henne. Kan det sluta hackas nu tack? Eller hackas det enbart för hackandets skull nu kanske?
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:23) Urspårningen här beror juh enbart på att folk bara märker av ett enda litet ord , och skiter i meningen med meningen. Det skulle va´humoristiskt, om nu det skulle ha undgått nån, fast några kanske har tagit fasta på att : Här ska f*n va´humorfritt, annars trampar man både kreti och pleti på tårna, huvvaligen va´dystert.  Håller med dig! Det är så himla trist när folk reagerar så! Det verkar som om vissa här inne är som fästingar som bara sitter och analyserar inläggen och väntar på att kunna hacka på minsta lilla ord istället för att se helheten.  Och visst kan man överreagera ibland - det gör jag också men inte KONTINUERLIGT.
CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:34) CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:31) Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet...  :lol: :lol: Mvh Fenja Jag tror snarare att det är så att du tog åt dig för att du har vart en av dom främsta att motarbeta humorn på forumet  Ehhh.....eftersom jag inte varit delaktig i den här diskussion innan jag bad dig sluta svära så vet jag inte vad jag skulle ha tagit åt mig av? Men om det är din humor du menar så har den inte imponerat... lika lite som din brist på den gjort faktiskt!! Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:40) CITAT (Reserv @ 17-01-2006, 12:34) CITAT (Fenja @ 17-01-2006, 12:31) Nej, men om du kollar lite på vad andra skriver så kommer du att se att du är den enda som svär kontinuerligt i inläggen. Men du kanske behöver det för att hävda din manlighet... Mvh Fenja Jag tror snarare att det är så att du tog åt dig för att du har vart en av dom främsta att motarbeta humorn på forumet  Ehhh.....eftersom jag inte varit delaktig i den här diskussion innan jag bad dig sluta svära så vet jag inte vad jag skulle ha tagit åt mig av? Men om det är din humor du menar så har den inte imponerat... lika lite som din brist på den gjort faktiskt!! Mvh Fenja Näe, törs väl faen ha nån humor här längre, med såna som dig så är det lätt för att hålla sig för skratt. Sen sa jag inte heller att du bett om humorfritt i just den här tråden, det va´i forumet i största allmänhet. Man törs juh faen inte skriva nånstans numer med risk att typ såna som du ska hugga, men ha en bra dag, hoppas du vaknar på rätt sida i morron.
Är det ingen mer än jag som tycker att det är onödigt att svära på ett allmänt forum? Om man pratar så privat är väl en sak... Fast det är ju lite underhållande när man inte ens kan stava till de ord man försöker att använda förstås... Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|