CITAT (Yin o Yang @ 17-01-2006, 12:48)
Annika Sörenstam fick väl pris förra året

eller minns jag alldeles fel. Såg bara slutet av galan och Robert Gustavsson var som vanligt oslagbar

. Tyckte synd om Anja utifrån hennes klänningsval. hade nog varit snyggare med något med ärm

när man har så kraftig överkropp. Värd sitt pris var hon i alla fall

Äh, Anja såg väl ok ut tycker jag, hon sysslar ju med en kraftIDROTT så hon måste ju ha muskler. Hon ter sig ju dessutom ganska klen jämfört med norska skidåkerskan Marit Björgen

Angående sport och idrott så har jag själv svårt att skilja dem åt.
Kasta pil är definitivt ingen idrott, det är sport. Men kasta spjut, det är idrott OCH sport. Tror att sport hänger ihop med tävlingsmomentet, så fort det är tävling inblandat så blir det sport. För idrott så tror jag dock att måttband, våg, tidtagarur etc är ett måste, det är den fysiska prestationen som ska ligga i fokus. Bedömningssporter har jag svårt att kalla idrott. TV4s pardans-hallabaloo är exv inte idrott, däremot är det sport. Och det är förbannat jobbigt att dansa, men dans är ändå inte idrott. Rörigt? Ja. :/
Golf skulle i min bok bli en idrott om det handlade om att gå rundan fortast. Sån golf finns ju såklart, men, är inte så vanlig på våra stora golfbanor eftersom det är impopulärt att man springer där. Dessutom är det en ganska dålig sport, till skillnad från riktig golf som är en bra och spännande sport.