Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beställa plantor och sticklingar från utlandet., Vill ni dela med er av era erfarenheter?
          Emma
          Inlägg 20-01-2006, 22:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 303

Själv beställde jag passifloraplantor av Torsten och Bettina Ulmer i tyskland förra våren.
          Jag fick dem någon gång på sommaren och var nöjd för det var fina plantor, dock hade vissa (5 av 10 ung.) ullöss. Jag tycker att de är ganska lätta att få bort så det var väl inte hela välden men jag hade ändå betalat runt 70kr / planta och utöver det 300 kr i porto så då tycker jag att det var dåligt.
          Jag skrev till dem och försökte på min knaggliga engelska om lössen och fick som svar att jag skulle plocka bort lössen...
          En kompensation eller ursäkt tycker jag hade varit på sin plats.
          Sidan är på tyska men om man mailar och ber dem berätta på engelska så gör de det.
          Plantorna var planterade i 12 cm krukor tror jag, och en blommade bara några dar efter ankomsten.

Jag kanske beställer därifrån igen om jag inte hittar ett bättre ställe.
          Plantorna var ju fina förutom ullössen.

Hälsningar Emma

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 19:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon