Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Snusk på TV, Vad gillar ni TV 4s nya utbud?
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 12:57
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 12:53)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:17)
          CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 12:13)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 11:39)
          ungdomar vet väl i princip allt om blöjsex,

Nej nu får du förklara unsure.gif vad är det? mycke har jag hört men blöjsex ohmy.gif unsure.gif wink.gif du verkar insatt så förklara laugh.gif
          krister

Ska vi ta det via PM kanske?! rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Har aldrig hört, säger du nåt så konstigt, får du väl förklara?

Menar du allvar? Inte hört talas om att det finns vuxna människor som tänder på att klä sig i blöjor och bebiskläder...de som till och med blir upphetsade av att bli kissade eller bajsade på? Det är sant, hur sjukt det än låter.

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 12:58
          Länk hit: #42

Medlem

CITAT (Berith @ 27-01-2006, 12:56)
          CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 12:13)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 11:39)
          ungdomar vet väl i princip allt om blöjsex,

Nej nu får du förklara unsure.gif vad är det? mycke har jag hört men blöjsex ohmy.gif unsure.gif wink.gif du verkar insatt så förklara laugh.gif
          krister

Ska vi ta det via PM kanske?! rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Bilder Magdis! Bilder! ohmy.gif wink.gif

Du kan säkert hitta massor med bilder om du googlar.

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-01-2006, 13:00
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:57)
          Menar du allvar? Inte hört talas om att det finns vuxna människor som tänder på att klä sig i blöjor och bebiskläder..

Nej, jag känner ingen. Vad har detta med ungdomar att göra?? unsure.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 13:05
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 13:00)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 12:57)
          Menar du allvar? Inte hört talas om att det finns vuxna människor som tänder på att klä sig i blöjor och bebiskläder..

Nej, jag känner ingen. Vad har detta med ungdomar att göra?? unsure.gif

Jag menar att ungdomar är lättpåverkade och om de matas med en massa information så vet de till slut inte vad som är normalt. (Detta har nu inte med "Sex inspectors" att göra utan nu spekulerar jag i stort)

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 13:06
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jo visst, det finns mängder av grejor som folk tänder på. Nog för att jag tycker att jag är ganska frigjord men blöjsex och kiss- och bajssex och djursex - nej tack! Där går gränsen!

Får några år sedan hade de ett program på TV om en man i England. Han hade chefsposition har jag för mig. Ibland gick han till en prostituerad, fick gå klädd i blöja och bli omhändertagen av "mamma". De visade bilder på detta och det var ingen tilltalande syn för mig i alla fall, det kan jag säga!

Sen finns det ju nekrofiler också om vi ska fortsätta med det bisarra. Och där brukar man ju ta till lite svart humor och säga: "Bara båda är med på det så är det OK". wacko.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-01-2006, 13:08
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (ah56 @ 27-01-2006, 10:37)
          De fick lära sig börja om från början. Närhet, ögonkontakt, kommunikation.
          Att våga vara helt nakna både kroppsligt och mentalt.
          Jag tycker det är ett bra program som slår hål på många myter kring sex.

Ja, jag såg inte hela, men de ger seriösa och vettiga råd. Inget "snusk".

Men jag gillar Dr. Phil och Super Nanny också. Sunt förnuft.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Berith
          Inlägg 27-01-2006, 13:10
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Berith @ 27-01-2006, 12:56)

Bilder Magdis! Bilder!  :o  ;)

Du kan säkert hitta massor med bilder om du googlar.

Äh jag trodde du hade några färdiga. tongue.gif rolleyes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 27-01-2006, 13:15
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Jag läste nyligen på ett annat forum en diskussion där ungdomar/yngre vuxna diskuterade sina tanker kring sex och relationer.

Det som de sa var att först gäller det att hitta någon man passar ihop med sexuellt och om det sexuella fungerar så finns det något att bygga en relation på. blink.gif blink.gif

En del var så knepiga så de t o m ansåg att killens och tjejens kroppsdelar måste "passa varandra" för att de ens skulle överväga att gå in i en relation med personen i fråga. wacko.gif wacko.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 13:17
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag har hört en hel del killar säga att om bara sex:et funkar så är det inga problem att få relationen att funka medan kvinnor kanske lite oftare tänker tvärtom - funkar relationen i övrigt så är man mer benägen att vilja ha sex med sin partner.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Margaretha
          Inlägg 27-01-2006, 13:21
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

CITAT (AnnammA @ 27-01-2006, 12:33)
          CITAT (Margaretha @ 27-01-2006, 12:21)
          Har bara sett reklamen, inte programmet, men instämmer i att översexualiseringen är katastrofal för våra unga. Hur det nu än förhåller sig med det här programmet.

Har på sista tiden sett 11-12-åriga flickor och pojkar fråga på en stor familjetidnings BARNSIDA varför de inte får orgasm!!! Jag blev så bedrövad för deras skull. De skulle ju få vara barn än ett tag. sad.gif

Det är tack och lov en klok skolsköterska som svarar på frågorna, men bara att de behöver undra och känna sig annorlunda i den åldern är sorgligt.

Jo, det är ju skrämmande! Dom är ju bara barn, som knappt kommit in i puberteten. Min flicka ska fylla 11, och hon leker faktiskt fortfarande med dockor.(Visserligen modedockor, typ Brats). Jag har bekanta, som tyckte det var skönt när deras döttrar slutade leka med dockor, och de fick plocka undan dem, och det var när de var i 8-årsåldern...Då var det dags att ta fram mascaran... Min dotter får också lov att måla sig, när hon känner för det, och jag har även hjälpt henne ngn gång att färga håret, men det är aldrig ngt extremt, och ja, hon och en del av hennes väninnor leker än så länge rätt mycket med dockor, dansar och klär ut sig mm. Killar? "Usch, vad du är larvig mamma!"
          Vi bor ju inte i ngn storstad, så...

AnnA

Härligt att det finns barn som får och vill vara barn!!!

Jag var oerhört störd över, att alltid småflickor, halvnakna, skulle mima och efterapa sina idoler på skolavslutningar, för några år sedan när mina barn var små. Antar att det fortfarande är så. Det gav helt fel signaler från skolan och andra vuxna, tyckte jag.

Såg också en psykolog - själv pappa - som INTE tyckte att disco hörde hemma varken på dagis eller på lågstadiet. Visst har barn alltid klätt ut sig till vuxna, men inte med sexuella anspelningar hela tiden! Barn i den åldern ska ha kalas med andra typer av aktiviteter.

Med alla synintryck de får på TV - om inte annat i reklamen för program som någon skrev - så behöver vi vuxna kämpa för att de ska få vara barn längre!

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-01-2006, 13:31
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Margaretha @ 27-01-2006, 13:21)
          Såg också en psykolog - själv pappa - som INTE tyckte att disco hörde hemma varken på dagis eller på lågstadiet. Visst har barn alltid klätt ut sig till vuxna, men inte med sexuella anspelningar hela tiden! Barn i den åldern ska ha kalas med andra typer av aktiviteter.

Jag var kär första gången i första klass, fick sån där Kinderägg-ring! wub.gif
          Men sånt har inget med sex att göra!! Att man får en puss.
          Vad är det för en psykolog? blink.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2006, 13:39
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Visst är ungarna tidigare mogna nu för tiden.... Jag har en bekant vars dotter (10 år) stirrade som om hon såg ett spöke när mamman frågade om hon skulle ha födelsedagskalas. Kalas - gud vad du är pinsam mamma!!! Nej, jag hade tänkt ha tjejmiddag. Och det hade hon - bara tjejer som kom uppklädda till tänderna, hjälptes åt att fixa till tacos och satt sedan stillsamt och åt middag i matsalen....

/Stina

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-01-2006, 13:46
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Det är väl inte så speciellt länge sedan som det förespråkades att barn på dagis borde ha ett rum att dra sej undan om de ville onanera.

Nedanstående är saxat från DEN HÄR SIDAN

Skolledningen hade bestämt att 4:orna var för små för sex och samlevnad. Men det avfärdar Carin som nonsens. De var tvärtom mer öppna och ställde konkreta frågor medan de äldre i 6:an var mer anonyma. 4:orna blev utom sig när de insåg vilken kunskap de lite äldre barnen fick ta del av och som de själva undanhölls.

– Några killar i 4:an brukade fösa med mig lite avsides och där ställde de många modiga frågor. Som om det finns något sätt att göra det lättare att runka på. Förhuden på 10-åringar är ju ofta lite trång, så jag föreslog att de skulle pröva med lite olja. Dagen efter kom de tillbaka och berättade att det hade fungerat.

Hon ringde olika mensskyddstillverkare och fick gratisprover och det var mycket fixande med detta.

– Vad vi doppade, prasslade och fascinerades över hur en tampong kan svälla! Killarna funderar massor på tjejers könsmognad. En tjej som fick sin första mens var ganska orolig att någon skulle få veta. Men när ryktet nådde killarna var de mäkta imponerade. Hon blev liksom högaktad där ett tag!

Vet inte vad ni tycker men min åsikt är att tioåriga pojkar ska inte i skolan av lärare få instruktioner om hur man runkar.

Hur hade man reagerat om en manlig lärare... så där lite i skymundan... hade instruerat tioåriga flickor hur de skulle onanera och gett dem råd om oljor mm.

Jag tycker att det har blivit alldeles för sexuellt fixerat i vårt samhälle. Kanske inte så konstigt då att våldtäkter och våldsbrott mot flickor/kvinnor ökar. Många killar har svårt att hantera flödet av sexinfo som strömmar mot dem och då tar de till våld för att få utlopp för sin frustratiion.

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2006, 13:53
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (stina @ 27-01-2006, 13:39)
          Visst är ungarna tidigare mogna nu för tiden.... Jag har en bekant vars dotter (10 år) stirrade som om hon såg ett spöke när mamman frågade om hon skulle ha födelsedagskalas. Kalas - gud vad du är pinsam mamma!!! Nej, jag hade tänkt ha tjejmiddag. Och det hade hon - bara tjejer som kom uppklädda till tänderna, hjälptes åt att fixa till tacos och satt sedan stillsamt och åt middag i matsalen....

/Stina

Samma 10-åriga tjej vet inte exakt hur man gör barn. Så det handlar inte alltid bara som sexuell brådmogenhet!!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 13:56
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (stina @ 27-01-2006, 13:53)
          Samma 10-åriga tjej vet inte exakt hur man gör barn. Så det handlar inte alltid bara som sexuell brådmogenhet!!!

Ungarna kan verka mycket äldre och mognare än de är, de kanske känner till alla de märkligaste saker som vuxna ägnar sig åt i sängkammaren men har ingen aning om de mest grundläggande saker. De klär sig och sänder ut signaler som de inte har en aning om vad det kan bära med sig o.s.v.

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-01-2006, 13:58
          Länk hit: #56

Medlem

Samma 10-åriga tjej vet inte exakt hur man gör barn.

Det får man hoppas att hon snart vet! Mensen kommer ju vid 10-11 års ålder.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 27-01-2006, 14:45
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (ah56 @ 27-01-2006, 10:37)
          Jag såg det senaste programmet. Det handlade om ett par som hade ett ett helt rum med sexleksaker, lack och läder osv. De fick lära sig börja om från början. Närhet, ögonkontakt, kommunikation. Att våga vara helt nakna både kroppsligt och mentalt.
          Jag tycker det är ett bra program som slår hål på många myter kring sex.

Men tycker ni verkligen att det är normalt att visa sexlekar och intimiteter
          på TV?

Jag tror att många myter om sex och samlevnad kan behöva punkteras, men blänkarna jag såg var som tagna ur en porrfilm, med ett naket par som
          älskade.

Jag tycker sånt hör till ett pars förhållande, inget man skyltar med offentligt.

Ett instruktivt program om sex och samlevnad kan jag förstå, men alla dessa "fallprogram" supernanny-hysterin hänger jag inte med på.

TV visa färre och färre intellektuellt utmanande program.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 27-01-2006, 14:52
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Hannele @ 27-01-2006, 13:58)
          Samma 10-åriga tjej vet inte exakt hur man gör barn.

Det får man hoppas att hon snart vet! Mensen kommer ju vid 10-11 års ålder.

Mens vet hon vad det är!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 27-01-2006, 20:04
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 13:46)
          Det är väl inte så speciellt länge sedan som det förespråkades att barn på dagis borde ha ett rum att dra sej undan om de ville onanera.

Nedanstående är saxat från DEN HÄR SIDAN

Skolledningen hade bestämt att 4:orna var för små för sex och samlevnad. Men det avfärdar Carin som nonsens. De var tvärtom mer öppna och ställde konkreta frågor medan de äldre i 6:an var mer anonyma. 4:orna blev utom sig när de insåg vilken kunskap de lite äldre barnen fick ta del av och som de själva undanhölls.

– Några killar i 4:an brukade fösa med mig lite avsides och där ställde de många modiga frågor. Som om det finns något sätt att göra det lättare att runka på. Förhuden på 10-åringar är ju ofta lite trång, så jag föreslog att de skulle pröva med lite olja. Dagen efter kom de tillbaka och berättade att det hade fungerat.

Hon ringde olika mensskyddstillverkare och fick gratisprover och det var mycket fixande med detta.

– Vad vi doppade, prasslade och fascinerades över hur en tampong kan svälla! Killarna funderar massor på tjejers könsmognad. En tjej som fick sin första mens var ganska orolig att någon skulle få veta. Men när ryktet nådde killarna var de mäkta imponerade. Hon blev liksom högaktad där ett tag!

Vet inte vad ni tycker men min åsikt är att tioåriga pojkar ska inte i skolan av lärare få instruktioner om hur man runkar.

Hur hade man reagerat om en manlig lärare... så där lite i skymundan... hade instruerat tioåriga flickor hur de skulle onanera och gett dem råd om oljor mm.

Jag tycker att det har blivit alldeles för sexuellt fixerat i vårt samhälle. Kanske inte så konstigt då att våldtäkter och våldsbrott mot flickor/kvinnor ökar. Många killar har svårt att hantera flödet av sexinfo som strömmar mot dem och då tar de till våld för att få utlopp för sin frustratiion.

Mmm när blev det plötsligt okej att man ska pådyvla barn tankar om sex?

Om barn frågar, måste man vara beredd, men jag har själv varit med under sexualundervisning i skolor på högstadiet, när några få frågar nåt, medan de andra helt ointresserat och mer eller mindre skräckslaget tittar på.

Jag anser att detta kan anses som övergrepp i sej, på en del individer.

För hundra år sedan fick man veta hur man gjorde't av prästen, drängen eller annan förebild före bröllopsnatten.
          det är i dag lite fånigt.

Men sexåringar behöver inte fördjupa sej i ämnet, mer än de frågor dom ställer.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 20:18
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 27-01-2006, 20:04)
          För hundra år sedan fick man veta hur man gjorde't av prästen, drängen eller annan förebild före bröllopsnatten.

Å prästen fick veta hur man gjorde´t av mig på själva bröllopsnatten! rolleyes.gif tongue.gif

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-10-2026, 08:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon