Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det börjar bli, alltmer obehagligt
          Fialotta
          Inlägg 07-02-2006, 04:59
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Att det börjar bli obehagligt här...det har jag känt länge, men att ge sig på Felix Matte, då är t.o.m mitt mått rågat.

mad.gif

Kram Agneta wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-02-2006, 06:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Norrbottens-Magdis och Gurkan...jag förstår nu att ni bara skojade med varann. smile.gif wub.gif

Citera
          evelina
          Inlägg 07-02-2006, 07:21
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 2 991

God morgon allihopa!

Ja, jag skriver inte så mycket längre p.g.a den elaka attityden till varandra.
          Jag har själv blivit på hoppad utan anledning( ur min synvinkel ) och blivit väldigt ledsen.
          Jag vet att många som var aktiva förut också bara läser idag och gör inga inlägg och jag kan sakna deras kunskap väldigt mycket.

Jag tror att på vintern så har vi inte så mycket att göra när trädgården ligger i dvala, för så här är det nästan aldrig på vår och sommar.

Det här skrev jag den 5/2 2005 efter heta inlägg.

Citerar mig själv från det datumet.

Hej!

Jag tycker om Odla.nu. Ett mycket bra forum.
          Har lärt mig mycket. Fått många svar på mina ibland kanske dumma frågor.
          Ger mig mycket inspiration.
          Har fått mig många glada skratt.
          Tittat i allas fina album.
          En del nya vänner.
          Läst och begrundat och undrat,hoppar över det jag inte är intresserad av.
          Småprat tycker jag fyller sin funktion och alla läser ju tydligen där eftersom dem kommenterar.
          Underbart att få ta del av människors vardag fast man inte känner dem.

--------------------
          Mvh Evelina

wub.gif

--------------------

Mvh Evelina
          Odlar numera i zon 4
          Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Citera
          Berith
          Inlägg 07-02-2006, 07:45
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Lånar maudans inlägg....

CITAT (maudan @ 07-02-2006, 04:59)
          Att det börjar bli obehagligt här...det har jag känt länge, men att ge sig på valfritt namn, då är t.o.m mitt mått rågat.

mad.gif

Kram valfritt namn  :wub:

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          caprifol
          Inlägg 07-02-2006, 09:29
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Jag är inte inblandad men kan inte låta bli att komma med ett inlägg.
          Har läst inlägg här långt innan jag blev lite aktiv och skrev något. Det är på många sätt ett kanonforum - man får snabbt svar på konkreta frågor om allt från amaryllislökar till fredagmiddagar.

Högt till tak ska det vara i ett forum - MEN jag har också förvånat mig över den ibland hätska tonen och - faktiskt - sandlådeuppträdandet. Att diskutera politik ÄR känsligt och det är lätt att bli ovänner. Här känns det dock lite larvigt att man inte ens kan skriva om varuscanning utan att det blir "otrevlig stämning" och det verkar som om en del blir osams. Jag håller inte med Reserv om särskilt många av hans synpunkter i övrigt men "mognadsgraden" (som R skriver om) funderar jag också över. Ändå verkar det ju som om detta forum har en rätt hög medelålder.

Citera
          Berith
          Inlägg 07-02-2006, 09:47
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (caprifol @ 07-02-2006, 09:29)
          Här känns det dock lite larvigt att man inte ens kan skriva om varuscanning utan att det blir "otrevlig stämning" och det verkar som om en del blir osams.

Va?! unsure.gif ohmy.gif unsure.gif om det är tråden om varuscanning du menar.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          caprifol
          Inlägg 07-02-2006, 10:03
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Äsch jag lyckas aldrig med citeringen, men det jag syftade på vara Zarah P:s

"Hur som helst tycker jag att det blev en tråkig stämning härinne nu.
          Jag scannar, för jag tycker att det är mer praktiskt så. Om någon vill låta bli, för att de tycker att det är politiskt inkorrekt (som jag uppfattade det), är det okej med mig - vi behöver väl inte bli osams för det? "

Kanske ett dåligt exempel för det tillhör ju definitivt de lindrigare varianterna..

Citera
          Berith
          Inlägg 07-02-2006, 10:21
          Länk hit: #28

Medlem

Ok, har läst igenom hela tråden igen (plockade ju fram en "gammal" tråd och kom inte ihåg allt som skrevs då) men uppfattar inte den tråkiga stämningen som Zara pratar om. Bara olika åsikter om varuscanning, bra eller dålig uppfinning. smile.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 07-02-2006, 10:24
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Berith @ 07-02-2006, 10:21)
          Ok, har läst igenom hela tråden igen (plockade ju fram en "gammal" tråd och kom inte ihåg allt som skrevs då) men uppfattar inte den tråkiga stämningen som Zara pratar om. Bara olika åsikter om varuscanning, bra eller dålig uppfinning. smile.gif

inte jag heller smile.gif
          tyckte nog att det var en sansad diskusion jag smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          lena:-)
          Inlägg 07-02-2006, 18:06
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Jisses...jag orkar inte läsa igenom allt som alla skrivit men det verkar som om mina länkar både med de stickade figuerna och de sk. reklamfilmerna upprört och förargat många . De har dessutom skapat missförstånd mellan forummedlemmar.

Jag vet faktiskt inte hur eller vad man skall skriva på de "öppna" avdelningarna. Samtidigt tycker jag att som "okänd" på forumet så blir man mycket lättare "kritiserad" eller rättare sagt...det är lättare att kommenterad negativt. (Osbervera inte personligt kritiserad utan inläggen kritiseras) Är man "kändis" så får man lättare respons positivt...eller är det kanske så att jag har tämligen ointressanta och kanske de sista inläggen tom var för "vågade"??????

Stryp mig gärna efter detta eller skicka ett ilsket PM till mig för inte ens det har jag fått.

ps. detta kansäkert misstolkas..av alla, av Fenja och av Felix matte och Pejori och Berith och ..........och inte vet jag om jag kan förtydliga mig heller.

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera
          pejori
          Inlägg 07-02-2006, 18:30
          Länk hit: #31

Medlem

vad har jag gjort nu då?

inte misstolkar jag dej väl? smile.gif smile.gif
          kan inte påminna mej att jag varit otrevlig mot dej på något sätt huh.gif
          iså fall har det nog misstolkats från dej...det ända jag vet, är att jag inte alltid håller med dej, men det är en HELT annan sak smile.gif smile.gif
          OM jag varit otrevlig mot dej, ber jag om ursäkt, det har isåfall inte varit min mening lenasch. wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Inlägg 07-02-2006, 18:42
          Länk hit: #32

Medlem

nej mig veterligen har jag inte blivit misstolkad...eller skrev jag det? jag var bara rädd att bli misstolkad wink.gif sen orkade jag inte räkna upp alla som skrivit i tråden....det var bara ett litet försök att vara lite vitsig eller nåt.. blink.gif
          rolleyes.gif

litet tillägg:
          Endast i de kretsar där ord är kilovara behöver man väga dem.

Stig Johansson

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”

Citera
          pejori
          Inlägg 07-02-2006, 18:46
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (lenasch @ 07-02-2006, 18:42)
          nej mig veterligen har jag inte blivit misstolkad...eller skrev jag det? jag var bara rädd att bli misstolkad wink.gif sen orkade jag inte räkna upp alla som skrivit i tråden....det var bara ett litet försök att vara lite vitsig eller nåt.. blink.gif
          rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif då fattar jag,...blev lite orolig bara. laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Berith
          Inlägg 07-02-2006, 19:19
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (lenasch @ 07-02-2006, 18:06)
          ps. detta kansäkert misstolkas..av alla, av Fenja och av Felix matte och Pejori och Berith och ..........och inte vet jag om jag kan förtydliga mig heller.

ohmy.gif <-- vääääldigt förvånad min

biggrin.gif om jag inte kommer ihåg alldeles fel (har en känsla av att jag skrivit det i flera trådar den senaste tiden) så var jag en av dom som (iaf först, innan det kunde tas illa upp just därför) tyckte att dom stickade figurerna var kul.

Gör som pejori och ber om ursäkt, om jag misstolkat dej i nån tråd där jag inte borde misstolkat dej. wink.gif

Och du! Jag trodde vi kom överens om att vi "nästangrannar" skulle hålla ihop. biggrin.gif wub.gif

--------------------

Citera
          Inlägg 07-02-2006, 19:39
          Länk hit: #35

Medlem

Nej, för alla stickade katters sak..och även de virkade hararnas...jag har inte alls känt mig missuppfattad, varken av nån eller nån annan

sleep.gif eder mest ödmjukaste rolleyes.gif ögonrullande wub.gif hjärtblippande

"håll skaraborg snigelfritt" wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 07-02-2006, 19:51
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Kollande in dockorna. De var klart grymma men what? Vissa dockor är söta, andra fula, vissa dockor är nya, andra gamla. Ett tips: gå inte in i länkar där det ges en förvarning om läskigheter.

Solis dockor är riktigt läckra. Mycket personliga. Speciella. Helt klart originella. Riktiga konstverk.

Citera
          silos
          Inlägg 09-02-2006, 13:08
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Ophelia @ 07-02-2006, 19:51)
          Kollande in dockorna. De var klart grymma men what? Vissa dockor är söta, andra fula, vissa dockor är nya, andra gamla. Ett tips: gå inte in i länkar där det ges en förvarning om läskigheter.

Solis dockor är riktigt läckra. Mycket personliga. Speciella. Helt klart originella. Riktiga konstverk.

Jag måste villigt erkänna att det är såå roligt att få respons på mina dockor; Tack Ophelia och alla ni andra som har skrivit vad ni tycker om mina dockor och konst wub.gif

Även negativ kritik tar jag emot tacksamt!

Säger Tunne-Nukke makerskan Kyllikki-solis smile.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 10-02-2006, 10:56
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Är väl lite "gammalt" nu , men alla måste ju få tycka vad de vill!

I det här fallet måste jag säga att jag håller med Agneta till
          100%. Jag älskar Silos dockor, men tycker att de virkade
          "alstren" är fullkomligt vedervärdiga! Men allt är ju fortfarande
          upp till "betraktarens öga". sleep.gif

/Gillan

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 02:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon