Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > lite text bara, inget märkvärdigt
          Ingo
          Inlägg 10-02-2006, 10:19
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

CITAT (bejron @ 10-02-2006, 09:51)
          Även om du är jätteledsen över den bäbis som inte blev till, kanske du ska fundera på om du själv mår så bra just nu att du orkar ge ett barn allt vad det behöver, det kommer att vara barnet som behöver dig, det är inte du som ska behöva ett barn.

Det ligger mycket i vad Bejron skriver, barn kräver ork både fysiskt och mentalt...men jag vet inte, ändå...par som lider av ofrivillig barnlöshet och håller på med IVF o dyl brukar få sin beskärda del av depressioner och med den här logiken borde de lägga av allihop. Men det gör de inte och för de flesta är deppigheten som bortblåst när det efterlängtade barnet väl kommer.

Men Azeman - om det fortsätter att vara dröja med barnskaffandet - glöm inte att kolla din "gubbe" också. Många kvinnor vänder det så lätt mot sig själva när det inte blir något men det kan ju vara hos mannen problemet ligger - så var det t ex med mig.

Blev tårögd när jag läste ditt inlägg men du har rätt, jag kan inte förstå mer än bråkdelen av känslan. Men det är mycket nog.

PS:
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 23:28)
          CITAT (Tesa @ 09-02-2006, 23:25)
          Kan vi erkänna att även vi kvinnor blir brunstiga...eller finns det nån finare benämning på det??

Jag har inte hört nån annan benämning iallafall. rolleyes.gif Jag tror att hos människohonor kanske den funktionen är bortsorterad eftersom människan mest parar sig för nöjes skull och inte för att bli dräktiga. rolleyes.gif

Bortsorterad...jag vet inte det jag? Förutom det där med lusten och geggan finns det undersökningar som tyder på att kvinnor under ägglossningen tenderar att:
          - Föredra män med mer utpräglat maskulint utseende än annars
          - Bli mer mottagliga för manliga feromoner
          - Klä sig lite mer utmanande än vanligt.

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-02-2006, 12:24
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Men azeman, du skriver i din profil att du är sjukskriven pga depression och att orken inte finns att jobba eller gå i skolan. Barn är ingen bot för sånt, barn kräver jättemycket ork och stabila föräldrar som mår bra. Annars kan dom inte växa och bli bra människor. Mår man inte bra innan man skaffar barn ska man inte hoppas på att allt blir bara solsken av en bäbis. Även om du är jätteledsen över den bäbis som inte blev till, kanske du ska fundera på om du själv mår så bra just nu att du orkar ge ett barn allt vad det behöver, det kommer att vara barnet som behöver dig, det är inte du som ska behöva ett barn.

Bejron

Aha...jag hade inte läst nåt om Azemans bakgrund. Ja i så fall måste hon först ta itu med sina egna problem och komma underfund med vem hon är själv, innan hon sätter några barn till livet. Att kroppen är i oordning kan ju också vara naturens sätt att säga "du är inte redo nu".

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-02-2006, 12:27
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Ingo @ 10-02-2006, 10:19)
          par som lider av ofrivillig barnlöshet och håller på med IVF o dyl brukar få sin beskärda del av depressioner

Häpp, häpp, häpp! Var försiktig nu med att dra alla över en kam. Det du beskriver är den bild som många har men det behöver definitivt inte vara så. Det är bara det att det är de som mår dåligt som kanske märks mest.

Jag och min man har gjort flera IVF-försök utan att lyckas och ingen av oss är deprimerad eller instabil.

Jag skriver detta bara för att man kanske ska tänka sig för lite innan man själv faller in i klichéer.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:29
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 5 204

CITAT (pejori @ 09-02-2006, 21:56)
          håller med magdis om att du bör gå till gyn. för en koll smile.gif smile.gif
          har du oregelbunden mens, är det inte säkert att du har ägglossning och då får du hjälp. wub.gif wub.gif
          du får börja med att ta tempen varje morgon innan du går upp, i tre mån. smile.gif
          förbered dej med att göra det, så spar du tid. wub.gif wub.gif
          lycka till. smile.gif

Ja, vi ska kolla upp oss båda för en undersökning

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Besök gärna våran hemsida :). Passar bäst för djurvänner! :)

Citera
          bejron
          Inlägg 10-02-2006, 12:29
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Jupp jag vet det. Och håller på och försöker att ta reda på vad det är för fel på mig. Går just nu hos psykologen, en utredning, där det visar vad jag kan ha för fel på mig.
          Förutom att jag är handikappad och cp-skadad och kraftig överviktig.

Nu på tisdag får jag en del svar om mitt psyke. Har väntat sen i december. Utredningen har jag gått på hella hösten. typ sen sen sommarn. Min läkare sa att jag var ett mkt svårt fall. Så får se vad psykologen säger.
          Så skriver azeman själv i en annan tråd.

När jag läser det här blir jag ännu mer tveksam om det är läge för barn här. Det känns som om du hade en hel del att ta itu med för egen del innan du kan vara den trygga punkten i ett barns liv.

Bejron

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:30
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Summersun @ 09-02-2006, 22:02)
          Hoppas det lyckas snart, Azeman smile.gif

Hoppas jag med.
          Vet många som fick barn vi 13-16 års åldern å. Men jag tycker det är upp till var å en smile.gif

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:32
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Tesa @ 09-02-2006, 23:11)
          Kan inte på nåt sätt påstå att jag förstår din smärta....men däremot kan jag relatera till din längtan efter barn trots att du är ung...
          Jag fick min första när jag var 19...planerad och efterlängtad..vi jobbade på det i ett halvår innan det "tog sig"...

Vet inte om det tröstar dig men jag vet de som är helt övertygade om att man ett visst antal själar tilldelade sig och de kommer på nåt sätt i ens närhet...som barn...kusin...vän eller på annat sätt nära...vare sig man vill eller inte...om ett barn inte kom som det var tänkt så finns den själen ändå nånstans och förr eller senare så råkas ni... wub.gif

Så lite mer praktiskt då...
          Det är normalt att det inte tar sig med en gång...särskilt om man ätit p-piller så kan det dröja innan kroppen kommer i ordning...man brukar nog inte börja nån större utredning förrän man försökt i allafall ett år...
          Tänker även på din ideologi...för du är vegeterian eller vegan har jag för mig wink.gif...
          Det jag drar här nu handlar egentligen om fruktsamhet hos kor...men funktionen är densamma ju så jag tror nog att det går att dra samma slutsatser..
          ....det är väldigt viktigt att du får i dig allt du behöver....obalans i näringsintaget kan påverka miljön i livmodern så att befruktade ägg stöts ut...och det kan även påverka själva ägglossningen...
          Men om du är extra noga med att få i dig proteiner och sånt så kan du iallafall utesluta det..
          Sen har jag blivit medveten om att man faktiskt...eller iaf jag själv känner en ökad sexlust strax före ägglossning...så om du får till det när du vill det som mest så borde det också vara med goda förutsättningar.. tongue.gif
          Det kan ju kanske vara därför många fallit till föga i historien och blivit med barn...ogifta... biggrin.gif
          Lycka till!

jag är inte veg eller veggan.

vi ska undersöka oss så får man se.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:34
          Länk hit: #28

Medlem

Men azeman, du skriver i din profil att du är sjukskriven pga depression och att orken inte finns att jobba eller gå i skolan. Barn är ingen bot för sånt, barn kräver jättemycket ork och stabila föräldrar som mår bra. Annars kan dom inte växa och bli bra människor. Mår man inte bra innan man skaffar barn ska man inte hoppas på att allt blir bara solsken av en bäbis. Även om du är jätteledsen över den bäbis som inte blev till, kanske du ska fundera på om du själv mår så bra just nu att du orkar ge ett barn allt vad det behöver, det kommer att vara barnet som behöver dig, det är inte du som ska behöva ett barn.

Bejron

Då den profilen är gamal och inte uppdaterad så är jag inte sjukskriver längre. Och inte vart det sen september. eller september, det är mera augusti.

Jag vet mkt väll vad barn kräver.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:35
          Länk hit: #29

Medlem

Bejron

Och ja, tilläg: deprimerad är jag. Och det är bland annat pga jag inte har mitt barn här. och pga en del andra saker.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-02-2006, 12:35
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (bejron @ 10-02-2006, 12:29)
          När jag läser det här blir jag ännu mer tveksam om det är läge för barn här. Det känns som om du hade en hel del att ta itu med för egen del innan du kan vara den trygga punkten i ett barns liv.

Bejron

Kan inte annat än instämma. Som sexbarnsfar så vet jag vad det innebär att ha barn, allrahelst småbarn. Det är egna små liv som har rätt till ett så gott, harmoniskt och känslomässigt tryggt liv som det bara är möjligt att ge. Och som du själv beskriver din situation så skulle jag inte klassa ditt liv som känslomässig trygghet. Sorry! sad.gif Ta itu med dom problem du själv har innan ni funderar på att sätta en liten till världen huh.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-02-2006, 12:36
          Länk hit: #31

Medlem

Det finns stickor att köpa för att kolla när det är dags för ägglossning. Dyra, men effektiva. Bättre än att kolla tempen. Kollar man tempen får man mest reda på att man just HAFT ägglossning. Kan ju i och för sig vara bra att veta till nästa månad OM man har regelbunden menstruation. Annars hjälper det inte alls.

Hälsningar från
          Rossi som kan ALLT ohmy.gif om det här ämnet efter många års försök (misslyckade)

Ps. För övrigt tycker jag att du Azeman ska vänta. Det känns som om du först måst hitta balansen i ditt eget liv innan du själv kan skänka liv.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Summersun
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 201
          Medlem nr: 5 927

CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:30)
          Vet många som fick barn vi 13-16 års åldern å. Men jag tycker det är upp till var å en smile.gif

Det tycker jag däremot att är MYCKET för ungt...

Citera
          Azeman
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Ingo @ 10-02-2006, 10:19)
          Även om du är jätteledsen över den bäbis som inte blev till, kanske du ska fundera på om du själv mår så bra just nu att du orkar ge ett barn allt vad det behöver, det kommer att vara barnet som behöver dig, det är inte du som ska behöva ett barn.

Det ligger mycket i vad Bejron skriver, barn kräver ork både fysiskt och mentalt...men jag vet inte, ändå...par som lider av ofrivillig barnlöshet och håller på med IVF o dyl brukar få sin beskärda del av depressioner och med den här logiken borde de lägga av allihop. Men det gör de inte och för de flesta är deppigheten som bortblåst när det efterlängtade barnet väl kommer.

Men Azeman - om det fortsätter att vara dröja med barnskaffandet - glöm inte att kolla din "gubbe" också. Många kvinnor vänder det så lätt mot sig själva när det inte blir något men det kan ju vara hos mannen problemet ligger - så var det t ex med mig.

Blev tårögd när jag läste ditt inlägg men du har rätt, jag kan inte förstå mer än bråkdelen av känslan. Men det är mycket nog.

PS:
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-02-2006, 23:28)
          CITAT (Tesa @ 09-02-2006, 23:25)
          Kan vi erkänna att även vi kvinnor blir brunstiga...eller finns det nån finare benämning på det??

Jag har inte hört nån annan benämning iallafall. rolleyes.gif Jag tror att hos människohonor kanske den funktionen är bortsorterad eftersom människan mest parar sig för nöjes skull och inte för att bli dräktiga. rolleyes.gif

Bortsorterad...jag vet inte det jag? Förutom det där med lusten och geggan finns det undersökningar som tyder på att kvinnor under ägglossningen tenderar att:
          - Föredra män med mer utpräglat maskulint utseende än annars
          - Bli mer mottagliga för manliga feromoner
          - Klä sig lite mer utmanande än vanligt.

Ja, vi båda ska kolla upp oss.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:37
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 12:24)

Bejron

Aha...jag hade inte läst nåt om Azemans bakgrund. Ja i så fall måste hon först ta itu med sina egna problem och komma underfund med vem hon är själv, innan hon sätter några barn till livet. Att kroppen är i oordning kan ju också vara naturens sätt att säga "du är inte redo nu".

Och jag vet redan mkt väll vem jag är. Och vet vad som saknas. Och jag vet även mkt väll vad ett barn kräver.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:39
          Länk hit: #35

Medlem

Jupp jag vet det. Och håller på och försöker att ta reda på vad det är för fel på mig. Går just nu hos psykologen, en utredning, där det visar vad jag kan ha för fel på mig.
          Förutom att jag är handikappad och cp-skadad och kraftig överviktig.

Nu på tisdag får jag en del svar om mitt psyke. Har väntat sen i december. Utredningen har jag gått på hella hösten. typ sen sen sommarn. Min läkare sa att jag var ett mkt svårt fall. Så får se vad psykologen säger.
          Så skriver azeman själv i en annan tråd.

Bejron

Och jag kan vara den trygga punkten för mitt barn.
          Å andra sidan så vet du inte min bakgrund eller nåt sånt.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-02-2006, 12:40
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:39)

Inte om du inte är trygg i dig själv och ärligt talat tycker jag inte att du verkar vara det.

Men det kan du ju såklart bli framöver och jag önskar dig lycka till. Men vänta med barn till dess.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:41
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 12:35)

Bejron

Kan inte annat än instämma. Som sexbarnsfar så vet jag vad det innebär att ha barn, allrahelst småbarn. Det är egna små liv som har rätt till ett så gott, harmoniskt och känslomässigt tryggt liv som det bara är möjligt att ge. Och som du själv beskriver din situation så skulle jag inte klassa ditt liv som känslomässig trygghet. Sorry! sad.gif Ta itu med dom problem du själv har innan ni funderar på att sätta en liten till världen huh.gif

Jag vet mkt välll vad barn innebär. Du vet ju inte änns hur mitt liv ser ut eller hur den är. Du vet inte min bakgrund eller nåt.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:43
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 12:36)
          Det finns stickor att köpa för att kolla när det är dags för ägglossning. Dyra, men effektiva. Bättre än att kolla tempen. Kollar man tempen får man mest reda på att man just HAFT ägglossning. Kan ju i och för sig vara bra att veta till nästa månad OM man har regelbunden menstruation. Annars hjälper det inte alls.

Hälsningar från
          Rossi som kan ALLT ohmy.gif om det här ämnet efter många års försök (misslyckade)

Ps. För övrigt tycker jag att du Azeman ska vänta. Det känns som om du först måst hitta balansen i ditt eget liv innan du själv kan skänka liv.

Jag har oregelbunden mens.

Och jag har någorlunda redan balans. Jag vet vad som behövs mera i mitt liv.

som sagt, ni vet inte hur mitt liv är, hur jag känner mig, vad jag klarar av, osv.

Kan säga så hära. Om jag klarade av en abort så klarar jag även av ett barn (och ja, jag vet mkt väll vad barn innebär)

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Azeman
          Inlägg 10-02-2006, 12:44
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 12:40)
          CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:39)

Inte om du inte är trygg i dig själv och ärligt talat tycker jag inte att du verkar vara det.

Men det kan du ju såklart bli framöver och jag önskar dig lycka till. Men vänta med barn till dess.

Som sagt, ni vet inte hur mitt liv ser ut.

--------------------
          mvh Annie
          Acceptera mig eller dra.
          Jag är den jag är.
          Och inte en idiot!

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-02-2006, 12:46
          Länk hit: #40

Medlem

Azeman! Du har rätt i att vi inte känner till allt i ditt liv. Vi vet bara det du har berättat för oss. Och utifrån det du har valt att låta oss veta så är vi många här som inte tycker att du är i balans nog att skaffa barn.

Och du vet ju om att vi inte känner till ditt liv för övrigt - varför då diskutera med oss överhuvudtaget? Vi kan ju bara agera gentemot det du låter oss veta.

Du kan inte jämföra en abort med ett livslångt åtagande som förälder.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-10-2026, 22:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon