Har ni hundägare mött på problem med andra hundägare?
Är det vanligt att just hundägare känner att de måste lägga sig i andra hundägares liv?
Att jag frågar detta beror på att jag verkligen har "stora" problem när det gäller en av mina grannar.
Hon har verkligen fått för sig att vi inte tar hand om våra hund, och ska hela tiden lägga kommentarer om detta till oss.
Kanske ska börja ifrån början.
Det hela började med att hon och hennes kompis stod med ryggen mot oss och pratade när jag och min sambo kom med maya i koppel som då var en valp på 5 månader ungefär. Hennes lösa hund kommer självklart fram till oss och kvinnan gör inget alls tills hon upptäcker att vi håller tillbaka Maya. Då kommer hon fram till oss och säger att vi ska släppa fram henne för att hon har gjort det med sin hund. Då säger jag rätt lugnt men ändå lite småsur över att hon anser veta bättre och säger, nej vi avgör vilka hundar som ska hälsa på våran hund.Det hela trappar upp och slutar med att vi skriker åt varandra och hon avslutar med läs lite flera hundböcker.
Sen dess har hon verkligen inte kunnat låta bli oss. Varje gång hon ser oss så måste hon säga något. Som tex, vi var på en runda med maya, möter dem (de är på andra sidan gata), hon skriker över till "ååå,stackars maya, det är verkligen synd om dig gumman".
Ja såna småpikar hela tiden under ett år. Tills igår då jag blir sur då exakt samma sak händer när jag kliver ut ur porten, och säger till henne vi har inget att säga till varandra, varför pratar du med mig? Då säger hon till en annan granne med hund, jag pratar inte med dig utan om dig. Jag brukar inte bli arg men det var verkligen droppen. Jag blir pisssur och börjar skrika på henne m.m och avslutar det hela med om du inte har något till liv så förstår jag att du måste prata om mig.
Grejen är att hon är minst 25 år äldre än mig och hon får mig att känna mig som jag gjorde på lekskolan. Tex samlar hon ihop alla områdets hundägare, håller kurs för dem, alla utan vi. Inte så att jag vill vara med men det känns som att det är för att visa oss att vi inte får vara med dem nu.
Jag börjar verkligen tröttna på detta efter ett år nu.

Speciellt nu när hon börjar anmärka på våran skötelse av min älskade hund. Jag vet att det inte ligger något i det. Men det svider ändå..