Vill bara säga att Maya är jättefin!
Vissa människor är sååå besvärliga! Kan ju bara säga att jag förstår dig helt med denna saken. Eftersom du ju själv vet vad du har för hund och var gränsen går osv. så gör du ju helt rätt som begränsar detta med hälsande och du visar ju att du tar ditt ansvar vad den saken gäller.
Kan inte förstå att en del människor först klagar att dessa hundar är så farliga och sedan typ anser att det är fel när hunden inte får hälsa.
Förutom den nya valpen så har vi en staffblandning och jag begränsar också detta hälsandet även därför att staffen har en tendens att hälsa lite överdrivet glatt (hundarna bryr hon sig inte så mycket om, det ju ägarna det ska hälsas på)

så behöver dom inte stå där och klaga när hunden hoppar (måste då här säga att detta inte heller betyder att jag inte skulle ha koll på hunden, hon lyder när matte säger. Men de som nångång haft att göra med en staff vet säkert deras sätt att hälsa).
Ja och detta som du skrev om att är det faktiskt så dumt att försöka jaga bort en hane från en löpande tik... det är det då verkligen inte! Tycker i varje fall att det är självklara saker.
Bäst är väl att du fortsätter försöka ignorera henne eller...försöka säger jag därför för jag vet att det inte kan vara lätt. Denna människas beteende med alla dessa pikar osv. är nog mycket konstigt, allt verkar inte står riktigt rätt till...Om det inte går att prata med henne normalt så är det ju inte mycket annat du kan göra. Anmäla är förstås en sak men kan ju hända att det bara blir värre.
Verkligen en besvärlig och tråkig situation...