Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Anna Book 75 kg?
          *Felix matte*
          Inlägg 13-02-2006, 12:25
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Mitt BMI är 22 och ändå skulle jag behöva gå upp i vikt några kilo... man ska nog inte helt lita på den uträkningen.... bäst är väl att lita på sin egen trivsel smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-02-2006, 12:30
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 12:23)
          CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:22)
          Så hur ska man då veta om man lider av övervikt, för det kan man ju göra även om man har gott om muskler?  :huh:

Man får titta sig i spegeln! ohmy.gif

tongue.gif Jag är inte objektiv tongue.gif Jag ser skavanker överallt rolleyes.gif

Fast jag förstår vad du menar. smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Rossi
          Inlägg 13-02-2006, 12:33
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:30)
          CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 12:23)
          CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:22)
          Så hur ska man då veta om man lider av övervikt, för det kan man ju göra även om man har gott om muskler?  huh.gif

Man får titta sig i spegeln! ohmy.gif

tongue.gif Jag är inte objektiv tongue.gif Jag ser skavanker överallt rolleyes.gif

Ja, och jag förstår hur du menar! smile.gif Det är svårt att bedöma sitt eget utseende.

Vi har en tjej här på jobbet som är lite rultig. När vi gjorde den där fettundersökningen via företagshälsovården som jag nämnde tidigare där jag fick 16% så fick hon över 40%. Hon förfärade sig å det högsta men vi andra blev inte lika förvånade .... Men det kunde vi ju inte säga .... Hon hade en helt egen kroppsuppfattning som inte stämde riktigt med verkligheten. Ända sedan den undersökningen så har hon pratat om att gå ner i vikt men det är några år sedan nu och inget har hänt.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Annlo
          Inlägg 13-02-2006, 12:40
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Jag reagerade också på att det stod att hon vägde 75 kg. Tveksamt även om hon bara är ca 155- 160 cm lång...

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-02-2006, 12:42
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 12:33)
          CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:30)

tongue.gif Jag är inte objektiv tongue.gif Jag ser skavanker överallt  :rolleyes:

Ja, och jag förstår hur du menar! smile.gif Det är svårt att bedöma sitt eget utseende.

Vi har en tjej här på jobbet som är lite rultig. När vi gjorde den där fettundersökningen via företagshälsovården som jag nämnde tidigare där jag fick 16% så fick hon över 40%. Hon förfärade sig å det högsta men vi andra blev inte lika förvånade .... Men det kunde vi ju inte säga .... Hon hade en helt egen kroppsuppfattning som inte stämde riktigt med verkligheten. Ända sedan den undersökningen så har hon pratat om att gå ner i vikt men det är några år sedan nu och inget har hänt.

Hur gör man en sån undersökning? Det låter betydligt mer vettigt än BMI tycker jag. Det finns så många bedrägliga metoder att mäta på som går ut på att man ska köpa en viss produkt eller tjänst för att bli "underbar, sexig och rik" (eller vad de nu säljer) att något som landstinget eller företagshälsan håller i känns pålitligt på något vis.

Den här tabellen, t ex känns inte som något rättvist sätt att bedöma formen på. Antagligen vill de att fler ska gå med i deras viktklubb, och positiv förstärning av människors egon är ett bra sätt att börja. tongue.gif

Eller är jag bara cynisk nu?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-02-2006, 12:43
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

vad tror ni att hon väger då??? är det för mycket eller för lite? jag vet inte, men jag tycker det är svårt att titta på någon o säga vad den väger.

däremot har jag varit med om att en tittade på mina ben o gissade väldigt nära rätt tumlängd! hur lyckas man med sådant!??

Citera
          Rossi
          Inlägg 13-02-2006, 12:45
          Länk hit: #27

Medlem

LadyG! De mätte fettet med en manick på vissa utvalda ställen på kroppen.

Men samtidigt kan man inte bara gå efter fettmåttet heller för i så fall skulle jag vara underviktig eftersom jag har så låg fettprocent men det är jag inte. Jag är normalviktig. Fråga mig inte hur det kommer sig att jag har så låg fettprocent. Jag har arbetskamrater som är magrare än vad jag är men som hade högre fettprocent.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 13-02-2006, 12:46
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 13-02-2006, 12:43)
          vad tror ni att hon väger då???

Ja, jag vidhåller att hon väger över 100 kg.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-02-2006, 12:49
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 12:45)

Men samtidigt kan man inte bara gå efter fettmåttet heller för i så fall skulle jag vara underviktig eftersom jag har så låg fettprocent men det är jag inte. Jag är normalviktig. Fråga mig inte hur det kommer sig att jag har så låg fettprocent. Jag har arbetskamrater som är magrare än vad jag är men som hade högre fettprocent.

Men tränar och tävlar inte du ganska intensivt? Det kanske kan ha med saken att göra? Jag antar att de magrare kollegorna inte motionerar och gissningsvis sköter de inte kosten heller särskilt noga. Jag tror att din normala vikt beror på en hög andel muskler, och det är mycket bättre än en hög andel fett.

Fast med tanke på att jag aldrig gjort ett sånt test och tills alldeles nyligen inte ens kände till att de fanns, så kan jag ju ha grymt fel också biggrin.gif

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 13-02-2006, 12:52
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:49)
          CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 12:45)

Men tränar och tävlar inte du ganska intensivt? Det kanske kan ha med saken att göra? Jag antar att de magrare kollegorna inte motionerar och gissningsvis sköter de inte kosten heller särskilt noga. Jag tror att din normala vikt beror på en hög andel muskler, och det är mycket bättre än en hög andel fett.

Fast med tanke på att jag aldrig gjort ett sånt test och tills alldeles nyligen inte ens kände till att de fanns, så kan jag ju ha grymt fel också biggrin.gif

Jo, det är ju sant. Jag håller mig i trim så jag ska väl inte underskatta min egen insats. Det är hursomhelst nyttigt för mig att inte ha så hög fettprocent.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Emma_
          Inlägg 13-02-2006, 12:54
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 509
          Medlem nr: 6 855

BMI 16! laugh.gif

Jag som tycker jag är normalslank jag... Men visserligen är jag rätt klen också, kanske borde börja styrketräna lite mer istället för att nästan bara jogga?

Angående Anna så tror jag säkert att hon väger 85 kilo eller något sånt, fast vem vet...

Emma

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 13-02-2006, 12:58
          Länk hit: #32

Medlem

Om du har 16 så är du nog underviktig... vikten på klen/kraftig benstomme ska inte skilja mer än ca 200 gram.

När jag hade BMI 15 så var jag nästintill utmärglad... såg anorektisk ut trots att jag "åt som en häst" Nu har jag 22

Citera
          Emma_
          Inlägg 13-02-2006, 13:05
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 509
          Medlem nr: 6 855

Jag äter jag också! Mat är det bästa som finns, och i och med att jag fortfarande växer lite så går jag långsamt upp i vikt. Jag ser inte överdrivet smal ut, de flesta tror inte att jag väger strax under 50 kilo.

Med att jag är klen menade jag att jag nog gott kan behöva lite mer muskler, och det väger ju, så hade jag börjat träna ordentligt så hade jag säkert gått upp lite.

Huvudsaken är att man äter och mår bra, och det gör jag. smile.gif

Emma

Citera
          pejori
          Inlägg 13-02-2006, 13:11
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Felix matte @ 13-02-2006, 12:02)
          Hittade en sida till med bmi räknare och en del annat BMI DIREKT

testade den sidan rolleyes.gif rolleyes.gif
          har ett BMI på 19,2 sad.gif sad.gif
          fick svaret...grattis du är redo att gå ner i vikt.. blink.gif blink.gif wacko.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 13-02-2006, 13:13
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Emma_ @ 13-02-2006, 13:05)
          Jag äter jag också! Mat är det bästa som finns, och i och med att jag fortfarande växer lite så går jag långsamt upp i vikt. Jag ser inte överdrivet smal ut, de flesta tror inte att jag väger strax under 50 kilo.

Med att jag är klen menade jag att jag nog gott kan behöva lite mer muskler, och det väger ju, så hade jag börjat träna ordentligt så hade jag säkert gått upp lite.

Huvudsaken är att man äter och mår bra, och det gör jag. smile.gif

Emma

Det har du rätt i....huvudsaken är att man trivs wub.gif

jag visste inte att du var så ung att du ännu växer... hoppas att du inte tog illa vid wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 13-02-2006, 13:15
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (pejori @ 13-02-2006, 13:11)
          CITAT (Felix matte @ 13-02-2006, 12:02)
          Hittade en sida till med bmi räknare och en del annat BMI DIREKT

fick svaret...grattis du är redo att gå ner i vikt.. blink.gif blink.gif wacko.gif

Va ohmy.gif är sidan knasig

Jag har 22,2 och den ber mig inte banta tongue.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 13-02-2006, 13:15
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (pejori @ 13-02-2006, 13:11)

....Ähum...? blink.gif wacko.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 13-02-2006, 14:36
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Skulle tro att Anna väger runt 120, hon är lika lång (kort) som jag, och jag hade hennes former när jag låg där.

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 13-02-2006, 14:43
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (netaave @ 13-02-2006, 14:36)
          Skulle tro att Anna väger runt 120, hon är lika lång (kort) som jag, och jag hade hennes former när jag låg där.

Äntligen en klarsynt dam här!

Äsch, jag bara skojar men jag tycker att det är så uppenbart att hon väger över 100 kilo.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          stina
          Inlägg 13-02-2006, 15:15
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 12:04)
          CITAT (Scrollan @ 13-02-2006, 11:55)
          CITAT (anna_rispan @ 13-02-2006, 11:54)
          hur var det nu man räknade ut sitt BMI???

Här finns en BMI-räknare. smile.gif

*fnyser*

Jag får ett BMI på 32 med den där, det är ju nästan förolämpande. huh.gif

Fast du skrev ju innan att muskler påverkar resultatet. Jag får väl trösta mig med det tongue.gif

Fast ändå. 32...?!? huh.gif

Nej det KAN inte stämma!!! Jag har ju sett dej på kort och vill tror att det är omöjligt att du skulle ligga på 32!!! Även om muskler väger mycket....

Jag ligger på 21

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 00:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon