Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Karin Pilsäter, Kört på fyllan
          LadyG
          Inlägg 20-02-2006, 20:31
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2006, 20:26)
          Det är utskrivande läkare som är skyldig att informera. Vad gäller receptfria läkemedel är det ätarens ansvar. Fö tycker jag att skallet mot Karin börjar urarta. Skärp er, man skulle kunna tro att hon är massmördare. Hon kanske kör bättre med lite alkohol i blodet. Jag vet en del som är urdåliga bilförare nyktra. Notera att i dom flesta Europeiska länder hade hon fått köra vidare.

Pilsäter bryr jag mig inte om, så skäll inte på mig.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Reserv
          Inlägg 20-02-2006, 20:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

0.3 promille är nästan inget alls, innan vi sänkte maxgränsen så skulle hon kommit igenom kontrollen utan problem. Inte kör hon sämre bil med 0.3 promille idagens läge än hon gjorde innan lagen ändrades, och inte är skillnaden 0.2-0.3 särskilt stor heller, hon gjorde en missbedömning helt enkelt. Nu vet jag inte ens vem kvinnan är och jag röstar förmodligen inte ens på hennes parti, snarare som Andersen, men jag anser att åtskilliga "svenssons" kör med betydligt mer promille i kroppen dagligen utan att verbalt lynchas på ett trädgårdsforum. huh.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-02-2006, 21:07
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (LadyG @ 20-02-2006, 20:21)
          CITAT (mamamaggan @ 20-02-2006, 18:40)
          CITAT (kristerh @ 20-02-2006, 11:10)
          Undrar hur många som kör omkring med "fylla" av vanliga värktabletter wink.gif
          nu menar jag de tabletter som har en triangel på asken, tror det är ganska vanligt, dessvärre.
          krister

Tror också att det är vanligt, mycket vanligare än att köra med sprit i kroppen. Men det värsta av allt tycker jag är att varningstriangeln nu tas bort och att var och en ska bedöma själv om man är lämplig bilförare. Fullkomligt sjukt!!! mad.gif

Vore det inte på sin plats med tydligare varningar istället för inga alls?

Det var inte dig jag skällde på, du råkade bara skriva inlägget före mig.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          LadyG
          Inlägg 20-02-2006, 21:08
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2006, 21:07)
          CITAT (LadyG @ 20-02-2006, 20:21)
          CITAT (mamamaggan @ 20-02-2006, 18:40)
          CITAT (kristerh @ 20-02-2006, 11:10)
          Undrar hur många som kör omkring med "fylla" av vanliga värktabletter wink.gif
          nu menar jag de tabletter som har en triangel på asken, tror det är ganska vanligt, dessvärre.
          krister

Tror också att det är vanligt, mycket vanligare än att köra med sprit i kroppen. Men det värsta av allt tycker jag är att varningstriangeln nu tas bort och att var och en ska bedöma själv om man är lämplig bilförare. Fullkomligt sjukt!!! mad.gif

Vore det inte på sin plats med tydligare varningar istället för inga alls?

Det var inte dig jag skällde på, du råkade bara skriva inlägget före mig.

Okidoki smile.gif
          wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Pirum
          Inlägg 20-02-2006, 21:47
          Länk hit: #25

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Var nån såndär alkoholprofessor i TV som hävdade att kvinnor körde betydligt sämre om de hade >=0.2 promille jämfört med när de var nyktra. Hur mycket sämre männen körde när de var påverkade framgick inte, men det som diskuterades var just Pilsäter.

Kvinnor har tydligen dessutom inte samma enzymuppsättning i magen som männen, så alkoholen går fortare ut i blodet på kvinnor samt vid lägre intag. Spelar ingen roll i detta fall, men kan vara värt att tänka på i andra.

Tillägg : att kritisera politiker från ett parti med tydligt alkoholliberal inställning när politikern kört på fyllan är helt rimligt menar jag. Däremot bör man ju inte raljera alltför våldsamt, kan ju vara alkoholism etc bakom, barn kan komma i kläm, etc.

--------------------
          zon2.5

Citera
          pejori
          Inlägg 20-02-2006, 21:50
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

fel kan alla göra, men borde hon som en offentlig politiker, inte föregå med gott exempel? sad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 20-02-2006, 21:59
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Om alla offentliga politiker skulle föregå med gott exempel.....

Dagens fråga : hur många skulle det då finnas kvar ohmy.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 20-02-2006, 22:07
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Snöflinga @ 20-02-2006, 21:59)
          Om alla offentliga politiker skulle föregå med gott exempel.....

Dagens fråga : hur många skulle det då finnas kvar ohmy.gif

noll..antagligen laugh.gif laugh.gif
          det blir att ragga upp nya som har lite verklighetsförankring smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 20-02-2006, 22:39
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Har vi en gräns på 0,2 promille för Rattfylleri... ja då har vi ... Tack o lov för det!
          Och varför spekulera om att hon i en del andra länder skulle sluppit undan.
          Ett jädrans dumt tänkande måste jag få säga.

Har man 0,34 vid halvtiotiden på förmiddan så måste man ha hinkat i sej minst 1,5 flaskor vin... läste jag någon kunnigs uttalande.
          Själv säger hon sig ha jobbat till sent och sedan druckit efter hemkomsten.
          Vad tyder det på?
          Mest troligt har hon satt sig onykter bakom ratten ett antal ggr innan hon till sist "åkte dit" som man brukar säga. Kanske får vi ...
          som i en del liknande fall ... snart få läsa att hon söker hjälp för sina alkoholproblem.

Citera
          kamelian
          Inlägg 21-02-2006, 00:09
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 6 118

Hej!
          Här på Gotland blir i genomsnitt en rattfyllerist tagen per dag
          nu senast i morse efter att ha orsakat en olycka inne på östercentrum sedan hade föraren kört i diket ca 1mil ut från Visby så polisen tog honom där i bilen
          och i Lördags stoppade polisen 6 förare i Hemse 3 av dom blev av med körkorten direkt
          så jag är glad så länge jag inte möter någon på fel sida av vägen när jag kör in till Visby
          ni kan själva kolla på www.helagotland.se sad.gif

Citera
          AnnammA
          Inlägg 21-02-2006, 16:14
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (Snöflinga @ 18-02-2006, 22:08)
          Ja det spelar ju ingen roll hur säkert man själv kör ... det finns ju även helt nyktra omdömeslösa bilförare, som skall köra om till varje pris och därmed orsakar olyckor... och så rattonyktra sad.gif

Men man undrar hur många som är knarkpåverkade som trafikerar våra vägar unsure.gif Det ger ju inte utslag genom att blåsa i ballong ....

Men är det inte så att man kan testa andra berusningsmedel än alkohol med ett blodprov? Fast OK, då måste man ju först se på¨personen antingen på pupillerna, rörelse och beteende att den verkar påverkad av ngt. För jag tycker man läser rätt så ofta i dag att polisen tagit bilförare som varit påverkade av andra droger än alkohol, eller?

AnnA

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 15:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon