Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Datorn, började prata
          Bettis
          Inlägg 10-02-2008, 20:19
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Ja inte vet jag men enligt en "it nörd" giggle.gif så ska detta program numera vara jätterisk att ladda ner, man öppnar upp hela sin dator den liksom tar sig in i datorn den drar till sig mer virus än den tar bort som jag förstår det. Ja har det gått bra tidigare men akta dig, dom som vet något om detta skulle aldrig ladda ner det.

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 10-02-2008, 20:25
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Bettis @ 10-02-2008, 18:54) *
          Frågade just gubben här hemma om ad-aware, vilken reaktion "För h***** rör det inte, det är det värsta program du kan ladda ner, pilla INTE på det. Det öppnar upp brandväggar och allt, de flesta tror det är bra men för h**** rör det inte" -fear-.gif -fear-.gif Hoppas inte ni får problem crying.gif jag vågar då inte göra detta iaf (han vet vad han pratar om)

Nej, han vet inte vad han pratar om ... i detta fall ... vill jag påstå. smile.gif

Jag har den nya Ad aware, maken har den gamla som inte går att uppdatera ... alla i familjen + alla jag känner,har Ad aware ..
          och ingen har drabbats av några hemskheter.

CITAT (Bettis @ 10-02-2008, 20:19) *
          Ja inte vet jag men enligt en "it nörd" giggle.gif så ska detta program numera vara jätterisk att ladda ner, man öppnar upp hela sin dator den liksom tar sig in i datorn den drar till sig mer virus än den tar bort som jag förstår det. Ja har det gått bra tidigare men akta dig, dom som vet något om detta skulle aldrig ladda ner det.

Bettis ... en av svärsönerna jobbar med datorer, både dottern och han har ad aware och likaså deras lilla dotter i sin dator.
          Jag litar på både barnen och deras resp eftersom de har utbildningar inom data och datorer. smile.gif

Testade nyss att avinstallera min och sedan installera om igen. Allt fungerar perfekt.

Citera
          Bettis
          Inlägg 10-02-2008, 20:26
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Netha @ 10-02-2008, 20:22) *
          Nej, han vet inte vad han pratar om ... i detta fall ... vill jag påstå. smile.gif

Jag har den nya Ad aware, maken har den gamla som inte går att uppdatera ... alla i familjen + alla jag känner,har Ad aware ..
          och ingen har drabbats av några hemskheter.

Läste just upp ditt svar för gubben giggle.gif han sa bara "låt dom ha det" jag kan inte detta så jag lägger mig inte i det. Hoppas att det är bra för er (gubben min jobbar inom datavärlden) så nu säger jag inte mer i ämnet eftersom jag inte kan eller vet. Ni gör ju naturligtvis som ni vill. (Trevligt menat.)

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 10-02-2008, 20:30
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Bettis @ 10-02-2008, 20:26) *
          Läste just upp ditt svar för gubben giggle.gif han sa bara "låt dom ha det" jag kan inte detta så jag lägger mig inte i det. Hoppas att det är bra för er (gubben min jobbar inom datavärlden) så nu säger jag inte mer i ämnet eftersom jag inte kan eller vet. Ni gör ju naturligtvis som ni vill. (Trevligt menat.)
          Be honom läsa detta ... sakerhet.idg.se smile.gif

Citera
          Bettis
          Inlägg 10-02-2008, 20:45
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Netha @ 10-02-2008, 20:30) *
          Be honom läsa detta ... sakerhet.idg.se smile.gif

Han står på sig här hemma men jag har skickat över länken till hans jobb, där kan han läsa den imogon, hans kommentar va "har dom aldrig haft virus" jag har faktiskt aldrig haft det inte heller spam så jag har nog bra skydd i mina datorer, nu pratar vi om något roligare innocent.gif jag relaterade bara till vad gubben sa, han har jobbat med datorer i 1000000000 år men gör som ni vill jag vet fortfarande 0 om datorer

--------------------

Citera
          Bee
          Inlägg 11-02-2008, 09:52
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Men nu måste jag fråga: Vad gör Norton då så mycket bättre (??) eftersom det är fler gånger dyrare? Jag har haft Norton på min dator i flera år och uppdaterat för runt 500:- varje år. Strax före jul köpte maken Norton 360 och det kan man ha till 3 datorer så jag har det på datorn nu. 860:- betalade han. Det här Ad-Aware verkar ju bra och är betydligt billigare smile.gif
          Och nu känner jag mig verkligen övervakad! Det ligger en liten grön list överst i Explorer "bedrägeriövervakning på", sen görs det säkerhetskopior nästan varje dag plus virusskanning. Ja jösses. Fast igår hittade den en cookie som inte var så nyttig (jag hade varit inne på en sida och laddat ner gratis ringsignaler till telefonen).

Man kan fråga sig om man måste ha så här mycket övervakning? Det känns väldigt mycket hängslen och livrem. Microsoft övervakar ju också vad jag har för mig på datorn. Alla programvaror är registrerade. Till och med SonyEricsson har börjat med detta nu. När jag letade efter support för min nya T650i (jo, jag köpte en) så måste man registrera sig och tala om Imei-koden på luren för att få tillgång till hela supportkitet.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Gillan
          Inlägg 11-02-2008, 10:08
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag kan, precis som bettis, absolut noll och ingenting när det handlar om sånt här. Jag gör som jag blir tillsagd av de som kan bättre än mig. Jag har också Norton 360 som Bee. Och jag blir knasig på det. Inte för att det skulle vara dåligt på nåt sätt, utan för att det jobbar och rensar så himla mycket att datorn i sig blir seg. Och den där gröna listen med bedrägeriövervakningen Bee! Tar jag bort den så arbetar datorn genast snabbare! Innan 360 har jag haft Nortons gratis/provversion och då var allt frid och fröjd. Och nåt jag aldrig någonsin fått är Spam! Om det beror på Norton eller nåt annat vet jag inget om.

Just nu har jag fått för mig att Norton och Java har nåt emot varandra? Java fungerar i alla fall inte som det ska crying.gif och ett fungerande Java behöver man ha ibland whistling.gif

Redigerat av Gillan: 11-02-2008, 10:09

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 17:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon