Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Margurit o Bacopa, Övervintrade plantor
          Lady Hamilton
          Inlägg 22-02-2006, 20:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Idag har jag "planterat om" mina övervintrade plantor av
          Vanlig vit Margurit och en rosa sort. Passade även på att ta några sticklingar som jag tänkte försöka rota.
          Jag fick lov att klippa ner dem ganska ordentligt för att det var så mycket torra och fula kvistar som var förvedade. Men jag såg att det börjar grönska långt in på vissa kvistar och de lät jag vara kvar.

Sedan Bacopan den har jag i tre olika versioner. Vit små och stor blommig och sedan en blå variant.
          De var ganska torra och förvedad de också. Och de "gröna" växer liksom en bit upp på grenarna. så de "frisserade" jag till och sedan planterade jag plantorna djupare än vad de hade varit, för att få det gröna i
          "jord höjd". Men till nästa år så blir det nog inte att övervintra dessa igen....De finns ju så fina och billiga plantor på våren. smile.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Storåtjejen
          Inlägg 22-02-2006, 21:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 5 783

CITAT (Hamilton @ 22-02-2006, 20:04)
          Men till nästa år så blir det nog inte att övervintra dessa igen....De finns ju så fina och billiga plantor på våren.  :)

Det där får gälla för mig också tongue.gif Övervintrade för skoj skull sticklingar av snöflingan som en vanlig krukväxt. Nu har jag klippt ner den och satt de nya sticklingarna i vatten. Tänkte försöka få en tät planta.
          Men som sagt; det finns nya fina plantor till våren och någon sådan slinker säkert med hem också. Gärna den blå snöflingan tongue.gif

--------------------
          / Storåtjejen zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 21:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon