Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Spåra avsändare går det, om man är inkopplad
          *Felix matte*
          Inlägg 26-02-2006, 18:32
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag har haft länk till sida där man spårar IP nr men den är borta nu.
          Där kunde mitt IP spåras till Bredbandsbolaget Luleå Sverige... där slutade letandet
          varje gång.
          Annat är det när nu t.ex Moderaterna såg att det kom från sossehögkvarteret...
          då kan sossarna leta vidare bland sina egna.
          Men som privatperson är det absolut omöjligt att hitta specifik ägare till IP.

Citera
          Björken
          Inlägg 26-02-2006, 18:38
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Inget är omöjligt ens som privatperson att spåra vad det gäller datortrafik, se mitt tidigare inlägg i frågan.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 26-02-2006, 18:49
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Björken @ 26-02-2006, 18:38)
          Inget är omöjligt ens som privatperson att spåra vad det gäller datortrafik, se mitt tidigare inlägg i frågan.

Om det vore möjligt för privatperson att hitta t.ex mitt namn och adress enbart genom att känna till mitt IP nr... ja då behövdes inga experter till hjälp när t.ex polisen letar ägare.

Att man kan gå in på andras trådlösa nätverk, det visste jag om men också att det går att skydda sig genom att ha brandvägg och spärra för andra förutom de man godkänt.

Hackers kan så klart komma åt din dator om du inte är tillräckligt skyddad eller själv går in på osäkra sidor och öppnar filer, men inte ens de vet vem jag som privatperson är bara genom att känna till mitt IP... som f.ö byts då o då per automatik. smile.gif

Nu kanske vi pratar om två olika saker... jag avser gammelnalles "Går det att spåra en specifik avsändare av mail OM man går in på trådlöst nätverk"

Citera
          Björken
          Inlägg 26-02-2006, 20:06
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Eftersom jag själv inte anser mig var något haj på det där med datoranvändning förutom just att använda den så anlitade jag min son till svar på frågan som Gammelnalle ställde och fick det svaret som jag gav.
          Men jag ger mig så gärna i den frågan när mitt egna vetande inte räcker till.
          Det enda jag kan säga är att det finns hela tiden människor som ligger steget före all säkerhet och som om de vill kan missbruka detta.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 02:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon