Åh, nej. Inte en Hoya bildtråd också. Vet ni vad ni ställer till med. Nu blir det jobbigt för mig.
Trodde i min enfald att det inte fanns så många olika sorter. Men ack så fel det var.
Efter att ha läst i bytestråden och förstått hur mycket det finns och dessutom letat bilder på nätet så har jag verkligen fastnat för dessa blommor. Har sedan i somras H Carnosa och H.Bella, fick dem som skott och de har inte växt så mycket än men de är på gång.
Och vad tror ni jag gjorde idag?
Jo, köpte mig två Hoyor. En H.Melanie för de vackra bladens skull och en H.Odorata för blommorna.
Får se hur det ska gå? Men som tur är finns det många här som säkert hjälper till med tips och råd. Jag kommer säkert att behöva fråga om både det ena och det andra.
Har redan tittat efter hur många fler som får plats här hemma så det blir säkert fler inom en snar framtid. Kom gärna med förslag på några som passar för en nybörjare.
Skulle kanske aldrig ha gått in i de olika hoya-trådarna, men det är väl som det sägs att den som sig i leken den får leken tåla.
Min kamera är för tillfället på sportlov men när den kommer tillbaka så kan jag också visa bilder på mitt nyförvärv.