Full version: Hoya bildtråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Linda_A
Adriana

Alexander-VG-zon3
oj vilka fina sånna du har jätte fina
här i detta album har jag några bilder
http://groups.msn.com/GRONAFINGRAR/palmer....snw?albumlist=2
wub.gif wub.gif
pejori
vilket stolleprov!!! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
jag har 93 st...väldans mycket foto i tråden då laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 17:19)

haha men kan du inte samla dom i ett album jag vill se på fle rnu wub.gif wub.gif
själv har jag bara 9hoyor och nån som dog i vintras
Linda_A
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 18:19)

haha jag är inte långt efter dig. Har 86 tror jag nu. laugh.gif

Ni inser inte vilket problem jag hade att välja. Damen i kassa kollade konstigt på mig när jag sa att jag skulle gå till stationen med dem.wub.gif

Men du behöver inte fota VARJE utan jag tänkte mest istället för att lägga upp bilderna i hoyabytestråden som öppnade jag denna. smile.gif

Nu hoppas jag bara att Kentianas och multiflorans knoppar klarar sig.

Kentiana är verkligen ENORM och kostade bara 176 kr.
morellen
man blir ju bara ha-galen om det finns mkt bilder *s*

Hade 24 när jag inventerade vad som klarat vintern. Undra vad jag kommer att ha till hösten?
Förra året så hade jag tre hoyor vid den här tidpunkten unsure.gif
Jeanette/västra götaland
Detta är en av mina favoriter: Hoya sp. 120084

Hur gör man för att få med bilden i meddelandet?
Alexander-VG-zon3
oj vilken fin multiflora . min blommar åckså nu en massa jätte fin är dom wub.gif wub.gif
Linda_A
CITAT (Jeanette/västra götaland @ 24-02-2006, 19:49)
Detta är en av mina favoriter: Hoya sp. 120084

Hur gör man för att få med bilden i meddelandet?

Om du kollar just över där du skriver. Så ser du att det står LÄNK,BILD, E-POST och citat. Klicka på bild och skriv in den länken som använder när du länkar till bilden. Eller så får du högerklicka på den bilden som du vill ha och sen välja kopiera bildadress.

Hoppas att du förstår vad jag menar. wub.gif

Så här ska det se ut fast utan mellanrumen.
http://www.odla.nu/album/data/jeanettenol/...2769_p32189.jpg
[/IMG]

Linda_A
CITAT (morellen @ 24-02-2006, 19:23)
man blir ju bara ha-galen om det finns mkt bilder *s*

Hade 24 när jag inventerade vad som klarat vintern. Undra vad jag kommer att ha till hösten?
Förra året så hade jag tre hoyor vid den här tidpunkten unsure.gif

En bild bara för dig Morellen.

morellen
biggrin.gif får tacka för att su tar en jag redan sett och inte frestar med någon ny skönhet *S*
pejori
får väl lägga in min trogna kamrat, multifloran smile.gif

och så en för att läska morellen laugh.gif laugh.gif

norpydorp
Linda: vad är nummer 2 för nåt??
pejori
en pandalus creek... morellen, kanske kan fresta rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
pejori
vi tar imperialisen också...bara för att fresta alltså.. laugh.gif laugh.gif
Linda_A
norpydorp: Nummer två är en globulosa. wub.gif

pejori: Duktig flicka! laugh.gif biggrin.gif
norpydorp
mig frestar du iallafall...säg till om du har nån bit över tongue.gif tongue.gif
Det är en sorts mac va?
norpydorp
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 20:06)

pejori: Duktig flicka! laugh.gif biggrin.gif

va kul! en sån får jag i brevlådan till våren smile.gif smile.gif
Linda_A
CITAT (norpydorp @ 24-02-2006, 21:08)
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 20:06)

pejori: Duktig flicka! laugh.gif  :D

va kul! en sån får jag i brevlådan till våren smile.gif smile.gif

Vilket påminner mig om en sak. sleep.gif Måste se vilka som jag skulle byta med.
pejori
CITAT (norpydorp @ 24-02-2006, 20:07)
mig frestar du iallafall...säg till om du har nån bit över tongue.gif tongue.gif
Det är en sorts mac va?

japp...det är det smile.gif
Alexander-VG-zon3
vilka fina bilder alla har här hos mig är det bara bella och multiflotra som blommar wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (norpydorp @ 24-02-2006, 20:07)
Det är en sorts mac va?

ska kolla det...
återkommer längre fram om den smile.gif
Linda_A
CITAT (flaxss @ 24-02-2006, 21:16)
vilka fina bilder alla har här hos mig är det bara bella och multiflotra som blommar wub.gif wub.gif

hehe hos mig blommar inget just nu. *s* Men jag hoppas på att multifloran orkar det. Har hört att deras knoppar är känsliga.

Och Kentiana har massor med knoppar med. biggrin.gif
pejori
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 20:21)
CITAT (flaxss @ 24-02-2006, 21:16)
vilka  fina bilder alla har här hos mig är det bara bella och multiflotra som blommar wub.gif  :wub:

hehe hos mig blommar inget just nu. *s* Men jag hoppas på att multifloran orkar det. Har hört att deras knoppar är känsliga.

Och Kentiana har massor med knoppar med. biggrin.gif

här blommar lacunosan och multifloran... smile.gif
kerriin har knopp, impen också smile.gif smile.gif
Linda_A
http://www.rare-hoyas.com/images/D%20ovata.jpg gud vilken vacker! GE MIG! laugh.gif

pejori: lyssnar inte på dig. Det är lika "jobbigt" som att prata med ylva. Hon har jämt massor på gång. laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif

Vad tycker ni om det ang multiflorans knoppar är de känsliga för flyttar?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 20:26)
http://www.rare-hoyas.com/images/D%20ovata.jpg gud vilken vacker! GE MIG! laugh.gif

pejori: lyssnar inte på dig. Det är lika "jobbigt" som att prata med ylva. Hon har jämt massor på gång. laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif

Vad tycker ni om det ang multiflorans knoppar är de känsliga för flyttar?

den var med lika underbar som dom vinröda hoyablommorna wub.gif wub.gif
pejori
inte min multiflora smile.gif
den släpar jag runt med ofta, den är för stor... laugh.gif laugh.gif
massa knoppar rasar ändå, men det kommer mera hela tiden som slår ut... smile.gif smile.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:29)
inte min multiflora smile.gif
den släpar jag runt med ofta, den är för stor... laugh.gif laugh.gif
massa knoppar rasar ändå, men det kommer mera hela tiden som slår ut... smile.gif smile.gif

haha min är rätt stor med. wink.gif Den har tre klasar med halvt gånga knoppar funderade på om det är bara att ge upp hoppet.
pejori

ska vi lägga den till listan då?.. smile.gif smile.gif smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:38)

pejori: lyssnar inte på dig. Det är lika "jobbigt" som att prata med ylva. Hon har jämt massor på gång. laugh.gif  :lol:  :wub:  :wub:

JAAA! Jag betalar! wub.gif

Du har ju allt och inget. laugh.gif
morellen
*drägglar*
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Linda_A
Det är rätt jobbig med såna här trådar, ens plånbok blir tunn. biggrin.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 20:41)
Det är rätt jobbig med såna här trådar, ens plånbok blir tunn. biggrin.gif laugh.gif

den är jättebillig... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:43)
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 20:41)
Det är rätt jobbig med såna här trådar, ens plånbok blir tunn. biggrin.gif  :lol:

den är jättebillig... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

haha jag menade inte så utan att man vill ha så mycket.

Ni ser väl att jag har massor med plats till flera hoyor? wink.gif

pejori
ett tips...
häng hoyorna i olika höjd, så får du plats med flera laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Linda_A
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:57)
ett tips...
häng hoyorna i olika höjd, så får du plats med flera laugh.gif laugh.gif laugh.gif

hehe.. Min sambo skulle aldrig gå med på det tyvärr..

Eller förresten en sån där stång ska jag "ta mig fan fixa!!" De är ju inte ivägen direkt.

Smart du är!! wub.gif
pejori
den är jättepraktisk...
här är sovrummet smile.gif
Linda_A
hihi ser framför mig hur jag kan fördubbla mitt hoya bestånd. wub.gif
pejori
japp....bara handla på du... smile.gif smile.gif
meddelar genast om jag kommer på någon ny förvaringsmetod laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:01)
den är jättepraktisk...
här är sovrummet smile.gif

så gör jag med hänger det . jag kan mkomma hem till er jag ärjätte duktig på å få in så många växter så möljigt
http://www.odla.nu/album/data/flaxss/full_...4132_p43378.jpg

hoppas bilden funkar wink.gif wink.gif
morellen
jag är fortfarande inne på att fixa en extra hylla i fönstret... och så smyger jag in växter på mitt skrivbord... försökte med köksbänken men dan försvarar sambon med näbbar och klor - han påstår att han satte in den för att man skulle kunna stå och hacka lök etc?
pejori
japp...den fungerar smile.gif smile.gif

det är så bra för då kan man hänga dom tätare, när man utnyttjar allt tomrum upptill och nertill. smile.gif smile.gif
brittmarie
Åh, nej. Inte en Hoya bildtråd också. Vet ni vad ni ställer till med. Nu blir det jobbigt för mig. wink.gif
Trodde i min enfald att det inte fanns så många olika sorter. Men ack så fel det var.
Efter att ha läst i bytestråden och förstått hur mycket det finns och dessutom letat bilder på nätet så har jag verkligen fastnat för dessa blommor. Har sedan i somras H Carnosa och H.Bella, fick dem som skott och de har inte växt så mycket än men de är på gång.
Och vad tror ni jag gjorde idag?
Jo, köpte mig två Hoyor. En H.Melanie för de vackra bladens skull och en H.Odorata för blommorna. wub.gif
Får se hur det ska gå? Men som tur är finns det många här som säkert hjälper till med tips och råd. Jag kommer säkert att behöva fråga om både det ena och det andra.
Har redan tittat efter hur många fler som får plats här hemma så det blir säkert fler inom en snar framtid. Kom gärna med förslag på några som passar för en nybörjare.
Skulle kanske aldrig ha gått in i de olika hoya-trådarna, men det är väl som det sägs att den som sig i leken den får leken tåla.
Min kamera är för tillfället på sportlov men när den kommer tillbaka så kan jag också visa bilder på mitt nyförvärv.
pejori
en extra-hylla mitt på fönstret är toppen...
min ligger på två konsoller och kan tas bort när den inte används... wub.gif
Alexander-VG-zon3
på nåt vis sr det ut som om den fhunkade kankse . men det är från IKEA väldigt bra även som med bänk och hylla
Linda_A
Vad smarta lösningar ni har! En stång in till sovrummet ska jag köpa i alla fall.
Linda_A
CITAT (Linda_A @ 24-02-2006, 21:39)

jag såg att jag redan har denna på gång hos en annan. sad.gif
Förlåt. Börjar bli snurrig av allt vad jag har, har på gång och inte. men jag ska se vad du har över i alla fall.
Linda_A
http://www.hoyasidan.com/index-filer/PNG4.htm skicken vacker.

Jag kan säga med att jag tror att multiflorans knoppar verkar klarar sig. wub.gif
Blomstertanten
Mitt köksfönster
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon