Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur ser det ut i era fönster gardin tips önskas
          kamelian
          Inlägg 03-03-2006, 00:10
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 6 118

Hej igen!
          Tack för alla tips jag fått tapeterna är inget mönster i mellanblå färg golvet är vårdcentral beige
          ja taveltipset var ju något att ta efter med ramar i samma färg som gardiner
          eller blir det inga gardiner alls kanske klämmer in växter i fönstren och hänger amplar som kappa istället tycker det är fint med mycket växter
          ja nu har jag fått lite att tänka på men fortsätt gärna med fler tips och fler foton alltid roligt att få se hur andra gör med sina fönster rolleyes.gif rolleyes.gif

Citera
          Annlo
          Inlägg 03-03-2006, 09:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

CIC! Snygga gardiner precis i min stil! wub.gif

O Kerstin, du har också häfriga tygklädda "ramper", OCH snygga stolar.... rolleyes.gif

Har tyvärr inga bilder just nu på mina fönster, vi håller på o rustar men det får väl komma senare!

Citera
          gunvor
          Inlägg 05-03-2006, 08:15
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

Tycker att gardiner är bara till besvär - undviker det!
          I mina stora fönster i vardagsrummet har jag gröna hyllor - sådna där hopfällbara av grönplastad ståltråd eller vad det är - det är tre våningar på varje hylla - där finns plats för växter och lite annat smått o gott - lite roliga glasprylar och stenar m m

Citera
          Leia
          Inlägg 05-03-2006, 09:01
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

scrollan!
          Vilket läckert fönster som går innåt i trekant, har bara sett utått förut!

Citera
          Anma
          Inlägg 05-03-2006, 09:36
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Hannele!

Vilken läcker smidesspaljé du har! Jag skulle också vilja ha sådant i trädgården, men tyvärr tycker min man inte att det passar med den stilen till vårt 50-talshus. Det har han iförsig rätt i...
          Gamla traktordäck var ju poppis på femtitalet att ha som rabattkant. Det går helt bort, den saken är vi överens om iallafall båda här hemma! laugh.gif

Men... jag skulle kunna hitta på något i samma stil som balkongräcket i järn... hmmm vilka idér jag får nu!! wub.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 05-03-2006, 10:53
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Leia @ 05-03-2006, 09:01)
          scrollan!
          Vilket läckert fönster som går innåt i trekant, har bara sett utått förut!

Tack. wub.gif
          Ja, mitt vardagsrum har lite ovanlig form med valv ifrån hallen. Hela lägenheten ligger precis i vinkeln av huset, och vardagsrumsfönstret hamnar precis i den vinkeln, och går då inåt. Detta gör att det kommer in mycket ljus i rummet. Köket och hallen har lite ovanliga former också. De enda rum som har räta vinklar är sovrummet och badrummet.

Citera
          Zanna
          Inlägg 05-03-2006, 17:18
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 385
          Medlem nr: 2 794

CITAT (cic @ 02-03-2006, 21:54)
          Jag gillar kornischer. Dom ramar in fönstret på ett vackert sätt. Den här gardinen går i brunt, guld och vitt. Plockar upp vita väggar, matsalsmöbeln i ek och takkronan i guld..

Du hade blåa väggar sa du.. Är det nåt möster i den? Golvet? Trägolv eller plastmatta? Har du möstrade väggar skulle jag ta en enfärgad gardin. Om tex väggarna är utan möster och du har trägolv kan man ta nåt beige kanske? Med nåt blått i.

Tänk på att olika mönster och färger inte ska konkurera med varandra, utan komplettera.

Du har likadana kornischer som jag har ärvt efter farmor och farfar! Vad kul att se hur du gjort. Mina har jag ovanför ytterdörren och vardagsrumsdörren, har också två längre som jag inte satt upp någonstans.

--------------------
          Susanne zon 3 (4)

Citera
          Kathy
          Inlägg 05-03-2006, 22:15
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 02-03-2006, 22:15)
          Inte mkt till gardiner här heller,men ljusramperna är tygklädda( och bordet är under renovering smile.gif)

Hur har du gjort de där ljusramperna?

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 06-03-2006, 11:37
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jag ritar -gubben producerar:)

Två"öppna lådor med trästomme" ,klädda med tyg efter behag samt 6 små lamphållare monterade bakom tyget

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Kathy
          Inlägg 06-03-2006, 11:44
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 06-03-2006, 11:37)
          Jag ritar -gubben producerar:)

Två"öppna lådor med trästomme" ,klädda med tyg efter behag samt 6 små lamphållare monterade bakom tyget

Aha....... smile.gif
          Snyggt är det i alla fall. Tack för tipset. wink.gif

Citera
          AnnammA
          Inlägg 06-03-2006, 12:31
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (cic @ 02-03-2006, 21:54)
          Jag har inte gardiner i alla fönster, men i några tycker jag att det passar.

Den här är i arbetsrummet som är hur stökigt som helst eftersom sambon håller på och fixar med våra garderober. Den stora hemska lampan är bara extra ljus... Jag gillar när man plockar upp färger i resten av rummet i tapeten. I det här fallet har rummet vita väggar med en grön fondvägg.

I köket håller jag på och fixar en ny gardin egentligen. Det ska upp en som är turkos istället.

Sovrummet är vitt..

Jag gillar kornischer. Dom ramar in fönstret på ett vackert sätt. Den här gardinen går i brunt, guld och vitt. Plockar upp vita väggar, matsalsmöbeln i ek och takkronan i guld..

Du hade blåa väggar sa du.. Är det nåt möster i den? Golvet? Trägolv eller plastmatta? Har du möstrade väggar skulle jag ta en enfärgad gardin. Om tex väggarna är utan möster och du har trägolv kan man ta nåt beige kanske? Med nåt blått i.

Tänk på att olika mönster och färger inte ska konkurera med varandra, utan komplettera.

Den sista gardinen med guld på var ju bara såååå häftig! wub.gif

hälsn
          AnnA

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 06-03-2006, 14:35
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Såhär ser mitt köksfönster ut:

Citera
          Anma
          Inlägg 06-03-2006, 17:11
          Länk hit: #33

Medlem

Här är mitt kök.... såg nu att fotot förvränger verkligheten... gardinstången hänger på samma höjd i verkligheten.

smile.gif

Citera
          cic
          Inlägg 06-03-2006, 22:22
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT
          Den sista gardinen med guld på var ju bara såååå häftig!  
          Det är en reproduktion på ett mönster som Mario (finsk design) gjorde på 70-talet. Inköpt på Iems.

Anne R // Gillar verkligen dina gardiner!

CITAT
          Du har likadana kornischer som jag har ärvt efter farmor och farfar! Vad kul att se hur du gjort. Mina har jag ovanför ytterdörren och vardagsrumsdörren, har också två längre som jag inte satt upp någonstans.

Det är det som är så läckert! Att man bara kan sätta upp dom som dom är. Blir en snygg inramning på ett fönster eller en dörröppning.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-03-2006, 22:43
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Så många vackra fönster wub.gif Panelgardinerna har inte ännu nått mitt territorium men vem vet.. kanske hamnar de här så småningom biggrin.gif
          Kornischer är ju bara sååå vackra... ack vad jag ville att jag hade tagit med mig de från barndomshemmet... men som tider och mode var då... så var de inte mycket värda och kasserades sad.gif

Citera
          cic
          Inlägg 06-03-2006, 22:52
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Felix matte @ 06-03-2006, 22:43)
          Kornischer är ju bara sååå vackra... ack vad jag ville att jag hade tagit med mig de från barndomshemmet... men som tider och mode var då... så var de inte mycket värda och kasserades sad.gif

Jag ser dom överallt på loppisar och secondhand. Har aldrig betalat mer än 50 kr för någon. smile.gif Så dom är inte så mycket värda nu heller. Men vem vet, om några år kanske det blir jättemodernt och då stiger väl priserna.

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-03-2006, 22:57
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (cic @ 06-03-2006, 22:52)
          CITAT (Felix matte @ 06-03-2006, 22:43)

Jag ser dom överallt på loppisar och secondhand. Har aldrig betalat mer än 50 kr för någon. smile.gif Så dom är inte så mycket värda nu heller. Men vem vet, om några år kanske det blir jättemodernt och då stiger väl priserna.

Nu har jag ju inte varit på speciellt många loppisar men ingenstans har jag sett kornischer... Tänkte mest på affectionsvärdet (inte penga).. det brukar ju vara som så att man "vaknar" först när .... sad.gif

Citera
          cic
          Inlägg 06-03-2006, 23:00
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Felix matte @ 06-03-2006, 22:57)
          Nu har jag ju inte varit på speciellt många loppisar men ingenstans har jag sett kornischer... Tänkte mest på affectionsvärdet (inte penga).. det brukar ju vara som så att man "vaknar" först när .... sad.gif

Jo, det har du ju rätt i.. Just den kornischen som finns på bilden kommer från min farmor..

Glömde för en sekund att det ju faktiskt kanske inte dräller med loppisar där du bor. Här finns det jag-vet-inte-hur-många..

--------------------
          Groucho Marx

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-03-2006, 23:04
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (cic @ 06-03-2006, 23:00)
          CITAT (Felix matte @ 06-03-2006, 22:57)

Jo, det har du ju rätt i.. Just den kornischen som finns på bilden kommer från min farmor..

Glömde för en sekund att det ju faktiskt kanske inte dräller med loppisar där du bor. Här finns det jag-vet-inte-hur-många..

Åh herregud vad loppisar som dyker upp här numera... är ju bara ett par -tre år sedan den första och nu hittar man minst ett tiotal/vecka.
          Mitt första loppisköp var Micki dockspis utan minsta skråma för 50kr... ny kostar ca 250. smile.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 06-03-2006, 23:58
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (cic @ 06-03-2006, 22:22)
          Anne R // Gillar verkligen dina gardiner!

Tack! jag gillar dina också.. smile.gif På stugan har vi orginal 70-tal. Man kan nog tjäna en slant på dom på tradera... smile.gif

Har jättesnygga (tycker jag) gardiner i vardagsrummet också... Tänkte först inte lägga in detta för fotot är så suddigt och orkar inte ta ett nytt, men det får välan duga då... färgerna är fel också. Soffan är mörkt plommonlila, inte oxblod...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon