Jag tänkte bara dela med er av mina erfarenheter från ett företag som ALDRIG igen kommer att få mig som kund.
I början av januari så beställde jag lite artiklar därifrån, inga fröer, så enligt deras hemsida skulle leverans bara ta 3-5 dagar. Det tog 4 dagar innan jag fick en orderbekräftelse och med denna orderbekräftelsen fick jag ett besked att de inte längre skickade ut varor mot fakturor, trots att det var detta betalsätt jag hade valt. Så, okej, de fick mitt kreditkortsnummer så de kunde ta betalt på det sättet istället.
När jag en dryg månad senare fortfarande inte fått mina saker så skrev jag och frågade vad som hade hänt och då skyllde hon på att Posten hade slarvat bort mitt paket. Ett par dagar efter kom så mitt efterlängtade paket. Då visar det sig att hälften av de sakerna som jag beställt inte var med, restnoterade, och dessutom hade hon tagit betalt för allt och lite därtill, närmare bestämt 70 kronor för mycket. Jag ringde då upp dem och blev lovad att de skulle kreditera mitt kort omedelbart. Detta är nu exakt en månad sedan och jag har fortfarande inte fått mina restnoterade varor eller mina pengar som de hade lovat att jag skulle få krediterade omgående.
Nu har jag i alla fall tröttnat rejält på dem och valt att häva den delen av ordern som ännu inte nått mig, 2 månaders väntetid är inte en skälig tid så de får kreditera den summan de dragit för de varorna, samt de 70 kronorna sen tidigare. Har gett dem till den 16/3 på sig att få in pengarna på mitt konto, i annat fall kommer jag den 17/3 att polisanmäla dem.
Nåja, ville bara varna er andra för dessa! Ni som har handlat där och allt funkat bra, suveränt för er!
--------------------
|