Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett varningens ord för Althea Trädgård!
          mollys_matte
          Inlägg 10-03-2006, 21:04
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 381
          Medlem nr: 4 843

Jag jobbar med en internetbutik på ett gardencenter, och blir alldeles mörkrädd när jag läser hur ni blivit behandlade!
          Visst, vi säljer ju varken fröer eller växter per postorder, utan bara "prylar", och det är väl inte värsting stor omsättning i den butiken.
          Men jag vet ju hur det funkar hos oss, och så skulle vi nog aldrig kunna göra mot en kund! Visst kan saker ibland falla mellan stolarn, så är det överallt, men man försöker ju ändå alltid se till att det blir så bra som möjligt för kunden!
          Om en kund inte vill ha en vara som den väntar på, så är det en självklarhet att man inte ska tvinga dem att köpa den. Vi har haft ganska många problem med vissa av våra leverantörer, en pall trädgårdskonst som skulle kommit vecka 37 kom här för 3 veckor sedan, och sånt kan man inte styra, men då säger man ju det till kunden och sen ser man till att få iväg det beställda så fort som möjligt sen!
          Kan ju inte säga att jag inte klantat mig ibland, då internetbutiken bara är en liten del av stället där jag jobbar, när det är mycket att göra och full rusch så det är stressigt så kan det bli lite rörigt ibland, men då säger jag rörigt... Inte helt galet!

Kanske inte tillförde disskusionen nåt direkt, men ville bara säga lite hur jag tycker, som jobbat med det!

Sådär ska det bara inte gå till!

--------------------
          www.guppys.se
          Svenska GuppySällskapet
          Forum-Nybörjarinfo-Genetik

Citera
          sanna
          Inlägg 11-03-2006, 14:04
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 952
          Medlem nr: 1 052

Det är bra att du delar med dig av dina erfarenheter, Andreas. Det är precis som du skriver: "Jag idkar ingen välgörenhet gentemot företag!"

Jag tycker att du har varit schysst och tålmodig och jag tycker att det är bra att odla.nu finns och att man kan ventilera sådana här saker här!
          Som konsument kan man vara väldigt ensam och liten ibland...

--------------------
          Sanna!

Citera
          Ewa L
          Inlägg 13-03-2006, 07:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag har handlat från Althea vid två tillfällen.
          2004 utan problem.
          2005 med mycket strul, men de kontaktade mig och förklarade att det skulle ta tid pga oförutsedda händelser.
          Det tog mycket riktigt tid, mycket lång tid. De kompenserade mig dock för det och jag anser att de skötte sig helt korrekt.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          jazza
          Inlägg 13-03-2006, 07:57
          Länk hit: #44

Validating
          Antal inlägg: 118
          Medlem nr: 540

Själv sitter jag och väntar på de krukor och etiketter m.m som jag beställt och betalt i Januari! Visst är det drygt att vänta men antar att de inte kan råda över strulet. Har mailat dem och fått svar flera gånger.....Men jag skulle behöva krukorna och det andra nu....... mina krukor här hemma har tagit slut...

Har handlat tidigare av Althea och varit nöjd - även om jag även då fick vänta pga att de var på trädgårdsmässan den gången.....

Jazza

Citera
          Rossi
          Inlägg 13-03-2006, 08:29
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jättebra att du skriver här om dina erfarenheter Andreas! De företag som inte vill bli diskuterade öppet och allmänt kan ju inte ha så höga tankar om sig själva och sina produkter/tjänster.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 14-03-2006, 04:41
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Hej!

Vill bara meddela att jag numera är nöjd. Ja, nöjd med att ha fått tillbaka de pengarna som Althea hade dragit för mycket (70 kronor) samt 130 kronor till vilket jag påpekade vid ett telefonsamtal med Bibi att det var 80 kronor för mycket. Hon ville då att jag skulle ha de pengarna som plåster på såren.
          I slutändan nu är jag ju "glad" att det löst sig men jag hade nog varit gladare om allt hade funkat som det skulle redan från början, utan något strul alls. Strulet är ju anledningen till att jag trots att jag fått pengar tillbaka och en extra kompensation dock inte kommer handla därifrån mer, åtminstone inte per postorder. Alla är värda en andra chans sägs det men inte e-handelsföretag, åtminstone inte i min värld.

// Andreas

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 14-03-2006, 07:08
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Det var ju bra att det löste sig till slut.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 04:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon