Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag trädgårdstokig - anhörig förstående, eller "hyllning till förstående make"
          Ciczi
          Inlägg 12-03-2006, 09:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Ah så härligt att läsa om era förstående partners.

Min älskling vill jag tillägna dessa rader.

" Du, ska du inte ta och flytta ut i trädgården snart? Ditt intresse för blommor (läs hibiskusar) får inte plats i fönsterkarmarna längre...
          Jag hjälper dig gärna att börja gräva rabatter... wub.gif

Fast det var då. Jag fick minsann gräva dem själv men jag ska inte klaga. Som fattiglapp med ett trädgårdsintresse säger man lite finurligt att jag tänkte att man kunde bygga ... (si eller så) och jag börjar att rabbla vilka växter jag vill ha. Varpå han sedan säger jaha... räcker 2000 kr för att handla detta på plantskolan då eller behöver du mer?

Han har även flexat in på morgonen (typ 4 h sleep.gif ) för att hjälpa mig att hämta jord med bil och släp (innan jag hade körkort själv). Visst har han ett intresse men han försöker dölja det så gott det går... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif (det märks om inte annat nu när jag studerar till trädgårdsingenjör och vi ska plugga in vetenskapliga växtnamn (och igenkänning av dessa). Han har säkert lärt sig en tio olika sorter redan så än finns det hopp!)
          wub.gif wub.gif

Jag skulle inte heller byta ut honom för all jord i trädgården! wub.gif

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Carex
          Inlägg 12-03-2006, 22:45
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

Min pojkvän köpte mig en dendrobium i studentpresent, han och far min hade tillsammans begivit sig till blomsteraffären och pappa har berättat att pojkvännen oroligt tittade på den växten han hade tänk köpa till mig och sade till far min "men det finns ju inga skötselråd eller namn på växten" far min lugnade honom med att jag nog kunde lista ut hur den skulle tas om hand om. Bara sättet att tänka var så gulligt, han visste precis vad jag brukar irritera mig på, saker som inte är namnade! Dessutom var det snällt av pappa att säga att jag nog kunde lista ut det. wub.gif

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera
          Anki V
          Inlägg 20-03-2006, 22:36
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Jag måste bara berätta om " hjärtevännens" lilla fundering.wub.gif

Vid kvällens "godnattsamtal" (telefon) undrade han lite försynt om jag skulle kunna tänka mig att odla medelhavsväxter nästa år så han slapp frysa så förbenat. laugh.gif laugh.gif

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Ingo
          Inlägg 21-03-2006, 15:10
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

I vår familj är det jag som står för trädgårdsintresset och -arbetet. Men jag förstår min hustru wub.gif - hon är traumatiserad av påtvingad ogräsrensning under barndomen. Och det är klart, jag är ju inte direkt ledsen över att hon hellre tar sig an tvätten och låter mig fixa utomhus.

Men en gång för några år sedan sade vår dotter (vår äldsta dotter, vår enda på den tiden) att tjejer inte kan klippa gräs. Då bet hustrun ihop och gick ut och släpade fram gräsklipparen. För hon vill inte låta våra flickor tro att det finns något som tjejer inte kan och det tycker jag är värt några wub.gif wub.gif wub.gif ! Hon har faktiskt klippt gräset några gånger till efter det. wink.gif

Och hon klagar inte över timmarna som jag lägger på trädgården...inte så ofta i alla fall...utan berömmer mig för hur det ser ut.

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 04:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon