http://expressen.se/index.jsp?a=543243"Jag kan plötsligt lämna dörrar öppna utan att nån katt smiter in där för att kissa bland kläder och väskor och bråte. Jag kan ha täcken på sängarna på dagarna utan att riskera att de kissas ner."
Rengör lådan oftare, se till att katten är nöjd så att den inte missnöjeskissar och sterilisera/kastrera katten.
En frisk och glad kisse med ren låda kissar på lådan.
"Ingen river sönder alla möbler."
Skaffa klösbräda, tidigt, och lär katten använda den. Jag är övertygad om att den mest envetna kisse kommer att börja föredra klösbärda framför möbler efter lite tålamodsprövande uppfostring med "Fy-spray"
"Jag kan förvara mat på bordet utan att nån katt är uppe för att ta en snabb tugga av nåt som den tycker verkar smaskigt."
Underligt, jag har två katter och ingen av dem försöker sno min mat. Kan det bero på att de har egen? Ingen av mina katter skriker heller på nätterna som det står att läsa i krönikan. De har fullt upp med att trängas med mig i sängen och sno mitt täcke, om de kan.
"Jag behöver inte scanna huset efter kattbajs tre gånger om dagen, plus kattspyorna."
Det gör inte jag heller. Katterna gör det de ska på lådan, hårbollarna passerar igenom i 99 fall av 100 eftersom de har tillgång till gräs och havre (och ampelliljor, fast bara när jag inte ser

). Det är väldigt sällan katterna kräks hemma, och skulle de till äventyrs göra det är det inte en hel pöl. Det blir en liten slem-hög som är lätt att torka upp.
Det hon beskriver är för mig helt främmande, hon ska inte ha katt. Hon ska inte ha något djur alls.