Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rådjurens härjningar i trädgården, nu äter de på ALLT
          Whiskuchi
          Inlägg 19-03-2006, 19:00
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

I så fall är det att förstöra naturens ordning om man vårdar en sjuk människa också. Eller donerar pengar till svältande människor i länder mindre gynnade än vårt eget. Finns det ingen mat dör det människor. Kan låta rått men så är det.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 19-03-2006, 19:33
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Vi har besök av en rådjurskille med rattmuff på sina små horn och han kommer flera gånger om dagen till fågelmatningsstationen. Alltid hittar han något som han kan stilla den värsta hungern med; koltrastens äppelbitar och rester av den kokta potatisen (kokar faktiskt lite extra) slinker också ner och fågelfrö inte att förakta. Jag har inte hjärta att mota bort honom eftersom skarsnön ligger hård över blåbärsriset och snödjupet gör att att han har svårt att sparka fram något ätbart. Funderar på att köpa lite smådjurshö till slutet av veckan och lägga ute på allmänningen. Till nästa vinter skall jag hamstra lite vinterfoder åt honom såvida han inte blivit söndagsstek förstås så dags sad.gif .
          Känns skönt att höra att det inte bara är jag som ömmar för rådjuren
          wub.gif fast det är klart - inte är jag lika hjärtnupen när han norpar alla mina liljeknoppar på sommaren mad.gif då har han ju faktiskt annat att äta!

/Gunvor

--------------------
          user posted image

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2025, 06:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon