Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Perennsådd - utan växthus...går det?, Lammöron, Hosta, Blå tistelboll...
          akagebeck
          Inlägg 20-03-2006, 14:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 236
          Medlem nr: 7 060

Hej!
          Jag har tänkt så perenner utomhus (bl a Lammöron, Hosta, Blå tistelboll) Det står att mars-maj är det dags. Har försöka läsa anvisningarna på Impecta och undrar nu om jag kan göra såhär:

Blanda såjord och sand (50% av varje)
          Hälla detta i plastbalkonglådor som jag borrat hål i botten för dränering.
          Vattna igenom.
          Lägga i fröna och ev täcka större frön. (En del frön skall blötläggas innan)
          Å så ställa ut dem på min balkong där det är halvskuggigt.

Tror ni att detta funkar? Jag har försökt läsa men jag tycker det känns så konstigt. unsure.gif Det är ju fortfarande kallt och snö ute, även om snödropparna tittat fram i helgen smile.gif

Ska jorden hållas fuktigt? När jag ska omskola och till vad isåfall? Ska man ha nån plast över? Är det bättre att skaffa en kallbänk att sätta dem i?

Jag bor i Stockholmstrakten och blir mycket glad för svar på mina frågor smile.gif

--------------------
          Anna

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon