Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kamera, Fabrikat
          Eva St
          Inlägg 21-03-2006, 02:34
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem nr: 58

Har en Panasonic Lumix DMC - FX 8 --- kanonbra tycker jag men fotografen har en del att lära

Eva St

--------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

Mitt album

Citera
          fruberglund
          Inlägg 21-03-2006, 06:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Hannele @ 20-03-2006, 19:55)
          Det är inte kameran det hänger på, utan fotografen.  :P
          Övning, övning, övning... Med digitalkamera kan man ju se resultatet direkt.
          Den här bilden har sonen tagit med 30 kronors engångskamera från glassbilen:

Inte bara. Det förklarar ju inte varför bilderna blir så mycket bättre med Fujifilm istället för Konican...jag är ju samma fotograf biggrin.gif Men visst ser jag skillnad från när jag började ta bilder för ett par år sen och nu.

Det beror ju på hur mycket man vill trixa också. Jag är en sån som vill kunna få bra bilder med AUTO-läget och då beror det ju till stor del på kameran, hur bra optiken är m.m. Ställer man in manuellt så kanske det kan stämma men jag vill ha så lätt som möjligt, bara trycka på avtryckarknappen och vips, så har man en bra bild laugh.gif laugh.gif laugh.gif

CITAT (ninnisky @ 20-03-2006, 20:00)
          Heja Fujifilm Finepix S 5600,  fru Berglund, du har valt alldeles rätt.

wub.gif  :wub:  :wub:

jag gillar min kamera skarpt!

Ja, visst har jag. Min man gillar speciellt den där gröna lampan som lyser vid skum belysning (det heter nånting fint men det kommer jag inte ihåg nu) laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-03-2006, 09:04
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag funderar på att köpa Panasonic LZ 3 eller LZ 5

Är det kanske någon som har föregångaren (LZ 1) ?

Elisabeth

Citera
          noora
          Inlägg 21-03-2006, 12:10
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Jag har sen en månad tillbaka en Canon EOS 350D (systemkamera), likadan som jag lånade av pappa för vår bröllopsresa till Madeira (foton finns i mitt album). Den är helt underbar, speciellt som jag har varit "svältfödd" på en helautomatisk Casio Exilim med fast fokus i några år nu. Jag gillar verkligen att kunna skruva på inställningarna när automatläget inte gör som jag vill wub.gif När man är "uppvuxen" med kameror som man kan eller t.o.m. måste skruva på manuellt blir man lätt frustrerad när man inte kan skruva alls.

Dessutom har jag objektiv med bildstabilisator, vilket gör att jag kan fotografera utan blixt när det egentligen är lite för mörkt smile.gif

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera
          Hannele
          Inlägg 21-03-2006, 12:17
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (noora @ 21-03-2006, 12:10)
          När man är "uppvuxen" med kameror som man kan eller t.o.m. måste skruva på manuellt blir man lätt frustrerad när man inte kan skruva alls.

Dessutom har jag objektiv med bildstabilisator, vilket gör att jag kan fotografera utan blixt när det egentligen är lite för mörkt smile.gif

Manuella inställningar finns nästan i alla digitalkameror - alla använder dem inte.

Billig & bra stativ, 300 g, steleskop; 52-170 cm (passar även till videokameran).

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          noora
          Inlägg 21-03-2006, 15:44
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

CITAT (Hannele @ 21-03-2006, 12:17)
          Manuella inställningar finns nästan i alla digitalkameror - alla använder dem inte.

Billig & bra stativ, 300 g, steleskop; 52-170 cm (passar även till videokameran).

Nästan alla, ja. Casio Exilim (den första varianten) tillhörde undantagen där du inte kunde skruva på något annat än vitbalansen och om blixten skulle vara på, av eller auto. Kan tilläggas att Exilim är i storleksordningen ett kreditkort och strax över 1 cm tjock. Det var väl en fyra år sen som den tillverkades. På den tiden fick man inte plats med vare sig optik eller finesser på den ytan smile.gif

Stativ har jag, men det måste man släpa runt på om man ska använda det. Jag vill inte släpa stativ när jag går på fest, däremot tar jag gärna med mig kameran smile.gif Objektivet har jag däremot med mig, eftersom det är det enda objektiv jag har till den kameran. Blixt har jag också, men ibland är det skojigare att fota utan blixt. Jag menar inte att alla ska ha IS-objektiv, bara att jag gärna har det själv wink.gif

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera
          Hannele
          Inlägg 21-03-2006, 16:36
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (noora @ 21-03-2006, 15:44)
          Stativ har jag, men det måste man släpa runt på om man ska använda det.
          Jag vill inte släpa stativ när jag går på fest

Man släpar inte på ett stativ på 3 hg i handväskestorlek. laugh.gif

Vår gamla Fujifilm FinePix 4700Zoom har en sport-funktion; tar 3 bilder på 0,2 sekunder!
          smile.gif Passar på fester och på rörliga barn, gôrbra.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 13:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon