Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kokospalm, skötselråd..
          Purple Heart
          Inlägg 21-03-2006, 14:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 7 274

Hej allesammans.. Jo, jag har en kokospalm som jag inhandlade i början på året ifrån en matbutik.. DÅ var den jättefin med några riktigt långa å friska blad.. När den kom hem så visade den inga tecken på sjukdom, inte förrän nu.. Alla blad vissnar ner trots att jag duschat den flitigt och höjt fuktigheten... Misstänker att den stackarn har fått för mkt vatten... Så jag tog upp den, skakade av all jord, duschade rötterna fri från jord, planterade om den i samma kruka med ordentlig dränering med krukskärvor och gav den en ljummen dusch.. Nu står han i söderfönster som han ska.. Finns det något mer jag kan göra med den nu eller är det bara att hoppas på att den repar sig? OM den gör det? Ska hålla vattenkannan borta ett tag nu iallafall.. rolleyes.gif
          Nån som vet skötselråd på den? Vet egentligen bara att den vill ha så soligt å varmt som möjligt och fuktig luft (såklart!) men finns det något mer man kanske bör veta? Hoppas på svar!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 10:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon