hur ser bladen ut för det är väldigt vitikgt att jag vet formen på bladen om det är hjärteblad eller unga blad eller vuxna blad . sen ska nöten vara ovanför jord om det är ungablad eller hjärteblad är bladen i vuxenstadiet så kan man plantera helanöten i jorden vi kommer till problemet
men här är skötsel råd
ljus=ha det soligt men södersol kommer till att bränna den
vatten= vattna på nöten om den inte har rötter annars så ska du vattna vanligt med låt den torka upp sen vet jag inte alls i vilket stadie din palm är i för har dne inte fått rötter än så sak den ha saltblanat vattten men jag skriver skötsel råd för en palm i stadie med att få jungablad .
fukt=mycket fukt vill den ha
jord=vankig jord som blanats ut med mycket leca å sand sen äär det vitikgt att man läger ett lager med leca i botten för en krukskära över hålethjälper inte mycket .
näring =köp palmnäring om du hittar det annars är palmer inte så kinkiga med det jag gödar inte mina åå dom växer så det knankar
temp= är väldigt vitikgt för en kokospalm den gillar hör temp men inte höger än 28c 25c är en bra temp sen så på vintern vill den ha en temp på 16-20c . vi måste se palmen som en krukväxt så skit i vad det står i böker om tempen i naturen hadde 16c varit för kallt för dne med här hoss ås är det en bra vintertemp . den klara -1c men har du så du kan sätta ut den så gör det sen ta in den när den första frosten kommer så utsätt den inte för frost .
sen till hur den mår nu
har du kollat så där iinte var djur i jorden å kolla noga ppå blad efter spinn m.m
men sen så låter det som du har get den mycket vatten men låt dne torka upp . sen är det vitikgt att inaför ett fönster på somamren att inte utsätta den för södersol å hög temp . jag ska kolla upp närmre på va det kan var för problöem den har .
men kokospalmer är lättsköta men bara om man klara den dom 2första åren
lycka till