Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Startskottet för en ny trädgård...
          gideon_hideout
          Inlägg 25-03-2006, 16:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 7 288

Hej på er alla.

Nu vankas resan till Italien, en englandsresa som byttes till Italien, pga den seglivade vinterkylan... på tisdag går flyget.

Tanken med resan är startskottet för min resa in i trädgårdslandet, då jag efter 4 år som ägare av ett kronoboställe i Skåne ska återskapa/förnya en viltvuxen trädgård på ca 5500 kvm, i sluttning med ca 10 meters fallhöjd. Trädgården ramas in av ca 18 tunnland betesmark så det är ett omfattande projekt.

Många tankar far genom hjärnan när man planerar en så stor trädgård, och säkert kommer italienresan skapa många intryck och ideer.

Har ni några tips på litteratur & websiter för människor som befinner sig i just denna situation. Det jag söker efter är material med ett helhetsperspektiv, var börjar man, perspektiv, linjer, funktionalitet. Storleken på projektet spelar ju in, då jag köpt både grävskopa & traktor för jobbet.

Min tanke är att jag ska skriva en blogg, så att jag kan dela med mig av mitt projekt och även få feedback från andra. Återkommer med detta under våren.

Alla tips mottages tacksamt!

varma hälsningar från Skåne.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 03:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon