Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > trevligt välkommnande
          pinhead
          Inlägg 06-04-2006, 10:49
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 7 358

CITAT (Rapchic @ 05-04-2006, 19:07)
          har ingen balkong.. bor i en liten etta med min pojkvän,
          men vi har JÄTTESTORA fönster där kanske man kan odla mer än krukväxter
          men som sagt jag vet inte så mkt

vaed skule du vilja odla då?

Citera
          pinhead
          Inlägg 06-04-2006, 10:56
          Länk hit: #22

Medlem

CITAT (AndreasBlomquist @ 05-04-2006, 17:53)
          pinhead, om jag inte missminner mig så var du medlem tidigare här på forumet och spammade loss ett tag med länk till din hemsida, www.omplaceringsdjur.se

Då liksom nu verkar du ju inte skriva speciellt mycket i trädgårdsavdelningarna vilket för mig är helt okej. Jag gillar också småprat men kom för fasicken inte och låtsas att du är helt ny här på forumet!

spamma? nja spamma o spamma är väl skillnad . skrev jag länken hela tiden ? och i alla trådar? minns jag då inte . spamma är när man skriver samma sak hela tiden eller i alla trådar eller till alla . spec när det gäller mail eller PM . samt gästbok . alltså skriver samma sak hela tiden . sen om man NÄMNER sidan är väl en skillnad . och skriver inte spec mycket i dom andra forumena ? nja kan ju bero på att jag var medlem i 40 min innan nån hoppa på mig . har du tänkt på att man kanske reggar sig o sen går ur ? eller inte har 200 frågor direkt o bombar . hur många inlägg skrev du i trädgårds forumet dina första 40 min här?

jag skriver i trådarna på trädgårds forumet när jag har en FRÅGA o inte bara för roligt eller SPAMMA . har jag sagt att jag är ny här på forumet? var med förut men sambon skrev fel saker och åkte ur o ja med då . vi sitter på samma IP nummer och blockerar dom IP nummer så åker alla med på samma IP nummer om du itne visste det ?

samt fick jag skit för att jag sa att min sambo fixa så jag/vi vart bannad . så hittils har jag fått mer skit än trevliga saker . underar varför ja ? en ständig åkomma på detta ställe tyvärr . verkar itne vara många som håller kolla på vad som skriv i forumet heller?

så du menar du att jag skrev länken hela tiden i alla trådar och til alla ? det är spamming

Citera
          AnitaO
          Inlägg 06-04-2006, 10:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (pinhead @ 06-04-2006, 11:48)
          jag trivs på forumet men inte med dom otrevliga människorna här . sist sambon var här var det nån som var väldigt otrevlig om ja inte minns fel . nån herre/gubbe . och som nu tod det mycket kort tid innan man blev illa behandlad ? =( men får väl vara som alla andra och vara otrevlig och huga om det inte passar så smälter man väl in här antar jag

Men är det inte människorna som gör forumet?

Nåja ... var och en har väl sin egen uppfattning.
          När du skriver att "man får vara som alla andra här" tycker jag du överdriver.
          Jag skulle med lätthet kunna skriva en låååång lista med supertrevliga människor som är medlemmar här.
          Så det där uttalandet gynnar knappast din egen image.

Jag tycker att admin på det här forumet är oerhört tolerant.
          Man blir inte avstängd för minsta lilla .....
          Så har man dragit på sig en avstängning är jag helt övertygad om att det finns goda skäl.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          pinhead
          Inlägg 06-04-2006, 10:58
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (shiva @ 05-04-2006, 01:29)
          Din TÖNT! Du blir medlem i ett trädgårdsforum, skriver till 75 procent i "övrigt" och sedan klagar du??? Är du så känslig varför höll du dig inte till dom trädgårdsrelaterade sidorna?
          Vänd dej till nåt religiöst forum.
          Magnus.

kankse skule vända mig til dig ? du verkar iaf religös? jag vänder mig till trädgårdforumet när jag har en fråga eller kan svara nån . annarsbombar jag o spammar i onödan . du är nog den mest otrevliga jag sett här under hela tiden jag varit med

Citera
          pejori
          Inlägg 06-04-2006, 11:01
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

hittills har du inte frågat något....bara gnällt över din sambos och din avstängning.... sad.gif
          lägg för sjutton det bakom dej, och börja bete dej som den vuxna man du ska föreställa..... smile.gif
          sluta älta gammal skit och börja bli seriös sitället wub.gif

annars är risken stor att du blir avstängd igen unsure.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          pinhead
          Inlägg 06-04-2006, 11:02
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 06-04-2006, 10:58)
          CITAT (pinhead @ 06-04-2006, 11:48)
          jag trivs på forumet men inte med dom otrevliga människorna här . sist sambon var här var det nån som var väldigt otrevlig om ja inte minns fel . nån herre/gubbe . och som nu tod det mycket kort tid innan man blev illa behandlad ? =( men får väl vara som alla andra och vara otrevlig och huga om det inte passar så smälter man väl in här antar jag

Men är det inte människorna som gör forumet?

Nåja ... var och en har väl sin egen uppfattning.
          När du skriver att "man får vara som alla andra här" tycker jag du överdriver.
          Jag skulle med lätthet kunna skriva en låååång lista med supertrevliga människor som är medlemmar här.
          Så det där uttalandet gynnar knappast din egen image.

Jag tycker att admin på det här forumet är oerhört tolerant.
          Man blir inte avstängd för minsta lilla .....
          Så har man dragit på sig en avstängning är jag helt övertygad om att det finns goda skäl.

suck ni verkar itne fatta . sambon drog på sig en avstägning OCH vi har samma IP nummer vilket då innebär att jag åker ut med , pratat med admin och han sa det iaf ? så ni får vända err till honom då och fråga eftersom ni inte verkar förstå?

tycker merparten har varit otrevlig ja som sist när jag var med ? eller som nu . tog 40 min innan första otrevliga dök upp? varför? sitter dom och inväntar ett inlägg för att kunna vara otrevlig ? medför dom då något till ett forum? förutom o vara skitstövel . jag trivs här och finns trevligt folk men inge roligt o få skit på direkten . skulle nog ingen tycka tror jag , att bli bemött med skit direkt . och jag skirver när ja har nå att skriva

Citera
          pejori
          Inlägg 06-04-2006, 11:04
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

det hade varit lättare kanske om du inte börjat med att tala om vem du var tidigare, samt att citera och svara på alla inlägg hela tiden...
          så gjorde du då också, så det kanske är din tur nu? wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          AnitaO
          Inlägg 06-04-2006, 11:04
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (pinhead @ 06-04-2006, 12:02)
          suck ni verkar itne fatta . sambon drog på sig en avstägning OCH vi har samma IP nummer vilket då innebär att jag åker ut med , pratat med admin och han sa det iaf ? så ni får vända err till honom då och fråga eftersom ni inte verkar förstå?

tycker merparten har varit otrevlig ja som sist när jag var med ? eller som nu . tog 40 min innan första otrevliga dök upp? varför? sitter dom och inväntar ett inlägg för att kunna vara otrevlig ? medför dom då något till ett forum? förutom o vara skitstövel . jag trivs här och finns trevligt folk men inge roligt o få skit på direkten . skulle nog ingen tycka tror jag , att bli bemött med skit direkt . och jag skirver när ja har nå att skriva

Ååå jag förstår!
          Du skriver bara så förvirrande likt din sambo så jag gissar att det var därför jag misstog mig. rolleyes.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          Betty
          Inlägg 06-04-2006, 11:10
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (pinhead @ 04-04-2006, 23:04)
          man hann vara medlem i nån timme innan dom börja käfta direkt ? konstigt ställe med såna som kan döma efter varit medlem 1 år o bara skrivit 12 inlägg . trodde ni var vuxna här . men tydligen domare som har rätt att döma så skiter i detta

har det gått nån timme bara hur ska det då se ut om nån dag/vecka/månad/år?

suck jag som trivs här då jag älskar trädgård och försöker bygga upp min . finns många bra personer här men riktiga rötägg med så

tack för min tid här ( nån timme) letar upp nå annat ställe där dom är vuxna

Men gör det då!

Vad trött jag blir på sånt här... Forumet skulle kunna vara hur bra som helst om vi bara slapp allt sånt här tjafsande. sad.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-04-2006, 11:13
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Hur man blir bemött beror på en själv!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Ciczi
          Inlägg 06-04-2006, 11:13
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Lägg av nu va!!!

Sluta söka sak med varandra hela tiden!!!!

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 06-04-2006, 11:16
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Betty @ 06-04-2006, 11:10)
          CITAT (pinhead @ 04-04-2006, 23:04)
          man hann vara medlem i nån timme innan dom börja käfta direkt ? konstigt ställe med såna som kan döma efter varit medlem 1 år o bara skrivit 12 inlägg . trodde ni var vuxna här . men tydligen domare som har rätt att döma så skiter i detta

har det gått nån timme bara hur ska det då se ut om nån dag/vecka/månad/år?

suck jag som trivs här då jag älskar trädgård och försöker bygga upp min . finns många bra personer här men riktiga rötägg med så

tack för min tid här ( nån timme) letar upp nå annat ställe där dom är vuxna

Men gör det då!

Vad trött jag blir på sånt här... Forumet skulle kunna vara hur bra som helst om vi bara slapp allt sånt här tjafsande. sad.gif

Och vad gör dom här när dom ändå tycker vi är otrevliga?

Om jag någonstans inte trivs då går jag

Edelweiss

Citera
          Betty
          Inlägg 06-04-2006, 11:17
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 06-04-2006, 12:13)
          Hur man blir bemött beror på en själv!

Precis!

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 06-04-2006, 11:18
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-04-2006, 12:16)
          Och vad gör dom här när dom ändå tycker vi är otrevliga?

Om jag någonstans inte trivs då går jag

Edelweiss

Exakt min tanke!

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 06-04-2006, 11:29
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

jag vet inte riktigt... men här kan man ju få tips...
          minns när jag var litehade jag en paprikaplanta som fick frukt inomhus..
          + nu har ja en massa vitlök som börjat växa i skafferiet

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          pinhead
          Inlägg 06-04-2006, 11:42
          Länk hit: #36

Medlem

ni kan hjälpa ,ig att avregistrera mig så slipper ni mig , jag hittar inte vart man gör det

sen slipper ni mig och allt är frid o fröjd så blir iaf vissa glada

Citera
          Betty
          Inlägg 06-04-2006, 11:44
          Länk hit: #37

Medlem

Det går inte att avregistrera sig själv. Vill man inte vara kvar på forumet så är det bara att låta bli att logga in och posta inlägg.

--------------------

Citera
          Sunesetter
          Inlägg 06-04-2006, 12:19
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 5 579

Hej!

Har för vana att inte blanda mig in i denna typen av trådar men nu måste jag nog...

Först vill jag säga att jag håller med Ciczi, jag tycker många gånger att det är ett väldigt tryck mot enskilda personer här på forumet och att vissa hugger direkt på formuleringar som folk skriver. Dessa enskilda personer vet jag inget om eller har någon erfarenhet av då jag ej varit speciellt aktiv på forumet eller medlem särskilt länge. Precis som A Blomqvist tycker jag att det är trevligt med småprat i lagom dos och att läsa alla dessa ibland underhållande trådar.

Det jag tycker alla ska tänka på att det är stor skillnad att uttrycka sig i skrift eller tal, vissa gånger kanske det låter väldigt hårt det man skriver men absolut inte är menat så.

Dessutom känns det som att vissa personer är här för att få en beskärd dos uppmärksamhet och känna att de är en i "gänget" lyckas de ej med detta börjar en okontrollerad spam session i alla möjliga trådar.

Sen är ju fördelen med forum att precis som sagts innan att det är ju ingen som tvingar en till att läsa eller skriva eller för den delen känna sig välkommen. Trivs man inte är det ju bara att sluta logga in och söka sig till andra sajter som det finns gott om.

Nä vi ska vara glada för att den här typen teknik finns, så att vi som vill kan fördriva tiden tiden, snacka skit, få råd eller dela med sig av sin kunskap på olika sätt.

Men jag tycker samtidigt att detta tjafsande är lite av demokratins tjusning med forum, det blir alltid debatter och det är bra så länge de inte går till angrepp mot enskilda individer och gör folk illa.

Man bemöter andra som man själv vill bli bemött!

Tack för ordet!

Hälsningar

Sunesetter

--------------------

Citera
          AnitaO
          Inlägg 06-04-2006, 12:24
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Sunesetter @ 06-04-2006, 13:19)
          Jag tycker många gånger att det är ett väldigt tryck mot enskilda personer här på forumet och att vissa hugger direkt på formuleringar som folk skriver.

Det stämmer nog ganska bra.
          Men jag har nog tyckt mig kunna se att detta "tryck" drabbar personer som skriker på uppmärksamhet.
          Får dom inte tillräckligt många svar i sina trådar så skriker dom om det också.
          Man känner liksom inte att man har rätt att avstå från att svara/kommentera.
          Då är man elak som inte bryr sig om.
          Och svarar man vad man tycker, så är man också elak.

Hur fasen ska man vända sig för att ändan inte ska sitta där bak? rolleyes.gif
          Hålla med om allt som skrivs, även om man tycker det är fel?

Metoden "håll med eller håll käft" funkar ju inte heller uppenbarligen.

--------------------
          user posted image

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 06-04-2006, 12:29
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

pinhead (Peter) och hans sambo blev väl avstängda om jag inte minns fel
          och nu har Peter reggat ny användare.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 05:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon