Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hund- eller kattmänniska
          Almdalen
          Inlägg 16-04-2006, 21:15
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 766
          Medlem nr: 108

Jag har två hundar en Rottweiller och en Airedaleterrier/Jämthund, och en katt, tycker lika mycket om alla tre.
          /Ingegerd

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 15-05-2006, 22:15
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Katter är det som gäller för mej wub.gif Hundar tycker jag väl om att klappa och prata med en stund, men skulle inte vilja ha någon själv.
          Själv är jag inte dominant, men självständig smile.gif

Citera
          Emma_
          Inlägg 15-05-2006, 22:35
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 509
          Medlem nr: 6 855

Jag bor hemma, och har två egna hundar och en katt. Det finns dock ytterligare 2 katter och 5 vuxna hundar (+ 4 valpar för tillfället) i huset. Mååånga djur!! Mina egna hundar älskar jag eftersom jag själv har uppfostrat dem och de är precis min typ av raser. Den ena är en phaléne och den andra en blandras, dvärgpudel och lhasa apso. De är underbara till sättet, lättlärda, sociala och inte grälsjuka.

Däremot mammas alla hundar är inte alls min typ av ras, norfolkterrier. En aning grälsjuka, inte speciellt lättränade utan väldigt egensinniga.

Men mamma och hennes man tycker väldigt mycket om sina hundar och tycker ibland att mina hundar kan vara lite väl mesiga eftersom de är mjukare till sättet.

Så där ser man, det finns många olika hundmänniskor också. smile.gif Jag gillar inte vaktiga raser speciellt mycket till exempel utan då föredrar jag katter framför dem. Men ändå tycker jag bättre om små sällskapshundar om man jämför dem med katter.

Och som person är jag väldigt envis och självständig, men knappast dominant. tongue.gif Antar att jag är mer katt än hund egentligen. smile.gif

Emma

Citera
          kristina_tj
          Inlägg 16-05-2006, 07:35
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 46
          Medlem nr: 5 381

Ojojoj, det där har jag räknat ut för länge sen. Jag och en kursare satt faktiskt och diskuterade det häromveckan (vi är båda kattmänniskor). Kul att fler har upptäckt hur det är. Vissa kallar t ex hund för penisförlängare laugh.gif

Själv är jag som sagt kattmänniska, helt klart!!! Hur kan man inte beundra ett sånt självständigt och klokt djur som katten? Själv har jag inga egna katter, eftersom jag bor i lägenhet i Uppsala, och vill helst ha utekatt. Men hemma hos mamma och pappa bor "mina" två katter kvar.

Citera
          Linda_A
          Inlägg 16-05-2006, 07:40
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

I och med mitt val av hundras måste jag alltså vara ett monster som dödar för rena nöjet och gärna småbarn. laugh.gif laugh.gif (för att vara övertydlig skämt)

Jag har inget emot varken katt eller hund. Att det blev hund beror nog mest på att jag är minst allgerisk mot dem.

--------------------
          //Linda

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 16-05-2006, 08:33
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Gillar inte att döma folk så generellt alls wink.gif !!! Enligt den här teorin borde jag ha hund men jag har papegoja - ett djur som är ännu omöjligare än katten att dominera (eller vad man nu vill kalla det). Dessutom är jag av den bestämda uppfattningen att de som oftast kallas "katthatare" inte alls hatar katten som sådan utan det faktum att de tar småfåglar, håller nattliga serenader utanför sovrumsfönstret och kissar och bajsar i ens trädgård - alltså det de GÖR - inte det de ÄR mad.gif .

Kakaduan
          rolleyes.gif

PS Har haft både katt och hund

Citera
          Kathy
          Inlägg 16-05-2006, 08:44
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Jag är katt/hund/papegoj-människa. smile.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 16-05-2006, 08:49
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Det här med katt och hund människa.... Altså jag tror att de flesta människor om de måste välja kan säga vad de "sätter högst på listan".
          Men att sedan påstå att man är på det ena eller det andra sättet bara för att man föredrar det ena djuret det tycker jag är ganska fånigt.
          Allvarligt talat, hur många katt och hundägare finns det i Sverige?
          Att påstå att alla dessa x antal kattägare är på ett sätt och x antal hundägare är på ett annat.... wacko.gif

Citera
          Vicke
          Inlägg 16-05-2006, 12:40
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 4 192

Varken eller, kaninmänniska! biggrin.gif

Gillar både hundar och katter, särskilt de som har ansvarsfulla mattar och hussar...

Citera
          kristerh
          Inlägg 16-05-2006, 12:59
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Jag är en kattmänniska, men jag gillar småhundar oxså wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristina_tj
          Inlägg 16-05-2006, 13:10
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 46
          Medlem nr: 5 381

Näe, klart det inte går att generalisera på det viset. Finns ju många som har både och, eller väljer efter t ex allergi och vad andra i familjen vill osv. Men det är ju en lite rolig tanke tycker jag, och i många fall tycker jag mig se att den också stämmer.

Klart personligheten och livssituationen hos djurägaren spelar en roll. Jag skulle t ex vara för lat för att ha hund. Det är ett för stort ansvar, då man kan inte lämna den osv.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 22:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon