Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Båda hundarna har kastat vinterpälsen...., Den ena i havet och den andra i dammen.
          Anma
          Inlägg 19-04-2006, 08:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

I helgen när vi var ut till stugan hade Gibson lite bråttom ur båten och hoppade i land, trodde han, innan båten var hela vägen fram vid bryggan. Bakbenen missade bryggkanten med en halv centimeter vilket resulterade i att han plumsade i sjön... Det måste varit kallt med tanke på att det fortfarande låg i skvar här och där! Brrrrr.... Vilken panik han fick! Skulle promt tillbaka i båten vilket höll på att sluta med att jag också åkte i och hela båten höll på att välta. En panikslagen hund är ganska stark i frambenen, tydligen! rolleyes.gif Som tur var han jag hoppa upp på bryggan istället... Så vick jag hjälpa honom genom att dra upp han i kopplet med resultatet att han nästan ströps på kuppen.. Men upp kom han tillslut och blötte ner hela mig med sitt skakande... Vad mycket vatten han kan samla på sig trots sin tunna, korta päls! blink.gif laugh.gif laugh.gif

Så, väl hemkommen fick hundarna springa ute på baksidan när jag rensade efter vintern. Plötsligt hörde jag en plums bakom mig. Ninni tänkte ta en liten titt på dammen, tydligen. Isen ligger kvar runt kanterna där så hon skulle väl testa om den höll, vilket den inte gjorde... Inte kom hon upp heller utan hjälp med sina korta ben. Hon valde det brantaste stället också... laugh.gif laugh.gif laugh.gif Nu vet jag iallafall att hon kan simma. Det är ju bra att veta!

Min förra hund, en dobermann, kunde inte simma. Hon sjönk inte men simmade med frambenen ovanför ytan och stänkte omkring. Hon gillade inte att bada och fick panik de gånger hon åkte i vattnet... Hon gjorde som Gibson ovan en gång och någon gång hoppade hon i efter mig när jag badade, fick väl panik och trodde att jag skulle drunkna eller nåt och skulle rädda mig, men hon lärde sig tillslut att jag råkar gilla att bada, även om hon inte gör det... laugh.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 20:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon