CITAT (Gloriana @ 23-04-2006, 22:08)
Det låter väldigt konstigt med att frubegrlunds bilder blev mjölkiga och ingen skärpa - det låter som ngn instälning är fel (jodå, jag läste att du kan fota men det underliga är att den hade helt okej recensioner på fotosidan.se och där är de grymt petiga) eller att det var ngt fel på kameran, ja just den kameran då.
Nej, körde med autoinställning och då ska det enligt mig bli bra kort "automatiskt". Har aldrig haft några problem med mannens kamera som är av bättre modell (också en Fujifilm Finepix, lite dyrare modell), bara tryckt, klick och så har det varit bra.
Men det beror nog mycket på vad man fotat med tidigare. Är nog rätt bortskämd med mannens bra kamera och jämförde mycket med den. Min är rätt likvärdig hans men z6:an var betydligt sämre. Färgåtergivningen var kass (det jag menar med mjölkiga bilder = dålig färg och mjölkig hinna på bilden.
Jamen, går säkert att ställa in säger ni då...men det är det som är vitsen. Jag VILL INTE ställa in en massa saker utan bara köra på auto och så ska bilderna bli bra. Det blev de inte med z6:an enligt mig.
Men alla har ju olika smak och syn och många tycker z6:an är bra. Pappa har z5:an och är mycket nöjd.
Jag läste också många recensioner innan jag köpte z6:an och som ni skriver stod det att den var så bra, var därför jag blev så himla besviken, tur jag fick byta

Mycket möjligt att det var nåt fel på optiken i just min kamera...det kan jag inte svara på men vad man än köper för kamera ska man se till att man kan byta om man inte är nöjd, det är ju ändå rätt mycket pengar.
Lycka till och så vill vi veta vad du köpte för kamera sen...vad du än väljer