Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på bra klätterväxt...
          Tezzla
          Inlägg 26-04-2006, 14:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

I ett hörn av min trädgård står en tall vars nedersta grenar blivit avkapade eftersom de torkat och dött. Detta har gjort att tallen nu ser ganska trist ut och är väldigt gles nedtill. Jag vill inte ta bort tallen eftersom den trots allt fyller en funktion; dels är den ett bra insynsskydd och dels så ger den lite "skogskänsla".

Har funderat på att plantera någon passande klätterväxt under tallen som kan klättra upp för stammen och grenarna, men jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Speciellt mycket sol är det inte under tallen, endast ett par timmar tidigt på morgonen så jag måste välja en växt som inte kräver så mycket ljus. Murgröna vill jag inte ha eftersom jag har det på fler ställen i trädgården.

Har ni några förslag? Jag vill hellre att växten har ordentligt med bladverk än att den har en vacker blomning. Helst ska den också vara snabbväxande tongue.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 08:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon