Just nu har jag en paus i omskolningarna och så ska jag så de sista fröerna för säsongen, luktärter, krasse och blomman för dagen. Och så sår jag i lite i de sorter där det tagit sig dåligt - rätt eller fel vet jag inte - men det blir förhoppningsvis några småplantor till.
Det fanns sorgmyggor bland mina malvor

. Jag tyckte väl att de börjat se hängiga ut, men nu har jag skolat om de bästa för andra gången och de räcker säkert mer än väl.
Vissa sådder tar jag med mig till stugan i eftermiddag, så jag kan passa dom ordentligt. De som blir kvar hemma får tonåringarna passa, det låter riskfyllt, va

, men åtminstone den ene tycker det är ganska kul, även om han aldrig skulle erkänna det.
Jag ska också ta med mig en del av alla mina små pelargoner. Det finns ju en hel del som ska flyttas med, så jag får ta lite varje gång. Tur att jag inte ska ha någon människa med mig i bilen.

Det blir bara så många gånger vändor till garaget för att få med mig allt, men lite besvär får man väl tåla...
En skurupsborr ska jag låna med mig upp så jag kan få ordentliga hål i den steniga och magra jorden där jag ska sätta mina nyinköpta klängrosor, Leverkusen (tack för tipset Kerstin

) när jag fyllt på med massor av kogödsel.
Sen ska jag räfsa löv och plocka med diverse och förhoppningsvis även hinna sitta i solen och koppla av. Åh, vad jag längtar

Det känns som jag har en kortsemester framför mig
och extra roligt känns det just för att solen skiner