Eva i Skåne
Just nu har jag en paus i omskolningarna och så ska jag så de sista fröerna för säsongen, luktärter, krasse och blomman för dagen. Och så sår jag i lite i de sorter där det tagit sig dåligt - rätt eller fel vet jag inte - men det blir förhoppningsvis några småplantor till.

Det fanns sorgmyggor bland mina malvor sad.gif . Jag tyckte väl att de börjat se hängiga ut, men nu har jag skolat om de bästa för andra gången och de räcker säkert mer än väl.
Vissa sådder tar jag med mig till stugan i eftermiddag, så jag kan passa dom ordentligt. De som blir kvar hemma får tonåringarna passa, det låter riskfyllt, va huh.gif, men åtminstone den ene tycker det är ganska kul, även om han aldrig skulle erkänna det. rolleyes.gif
Jag ska också ta med mig en del av alla mina små pelargoner. Det finns ju en hel del som ska flyttas med, så jag får ta lite varje gång. Tur att jag inte ska ha någon människa med mig i bilen. smile.gif Det blir bara så många gånger vändor till garaget för att få med mig allt, men lite besvär får man väl tåla...

En skurupsborr ska jag låna med mig upp så jag kan få ordentliga hål i den steniga och magra jorden där jag ska sätta mina nyinköpta klängrosor, Leverkusen (tack för tipset Kerstin wub.gif ) när jag fyllt på med massor av kogödsel.

Sen ska jag räfsa löv och plocka med diverse och förhoppningsvis även hinna sitta i solen och koppla av. Åh, vad jag längtar wub.gif Det känns som jag har en kortsemester framför mig
och extra roligt känns det just för att solen skiner smile.gif biggrin.gif wub.gif
fruberglund
Härligt, då hinner du få mycket gjort i trädgården biggrin.gif Får hoppas på fint väder då. Själv är jag ju hemma med lillen och kan gå ut när som helst men inte alltid man får nåt gjort, beror ju lite på vilket humör han är på smile.gif
Eva i Skåne
Jo jo, igår sken solen.
Idag har det spåregnat i 6-7 timmar nu sad.gif och kallt är det också.
Nån lövräfsning lär det knappast bli denna helgen. Allt är ju genomdränkt nu.
Jag kom i alla fall ut med blåkorn-säcken så nån nytta blev det väl med regnet.

Jag håller mig inne i stugvärmen och hoppas på bättre tider smile.gif
Klematis
Passa på och slappa av med en bra bok, lyssna på regnet, läsa någon trädgårdstidning... Det är inte helt fel det heller!
MrNorth
Det tråkiga är att man har suttit med trädgårdsböcker och annat sen oktober... när skall detta sega skitväder sluta, kan man ju fråga sig...

Det enda i min trädgård som visat någon sorts livstecken så är det pionerna som har kommit 3 cm... allt annat verkar stendött. Och det skall föreställa zon1 i maj.

Som jag skrev innan så har till och med bambun kroknat.... vad är det som händer blink.gif

7henrik
gammelnalle
Visst är det pissväder... men det kunde ha varit snö som föll... (har varit med om att fått ställa in Valborgsmässofirandet pga av 30cm nysnö...)

och som Klematis riktigt skrev: man kan ju göra annat... även om det kliar i odlingsfingrarna (som ju vill ha lite skit under naglarna)

Vet inte var MrNorth bor, men här i zon 3-4 så växer det så det knakar: speciellt då mina vänner KIRSKÅLEN mad.gif ..... men även träd och buskar börjar att spricka...
(Jag har inte planterat något ute ännu... men hade TÄNKT att plantera lite i växthuset.... OJ så mycket man tänker... och som ej sedan hinns med...)

b
Ewa smålänska höglandet
Jag hade också räknat med fint väder, mina 22 rosor kom i fredags och de har fortfarande inte kommit i jorden sad.gif
Klematis
Här växer det för fullt. Det verkar som om det är liv i det mesta. Tråkigt med vädret, man vill ju ha riktigt vårväder NU. Jag håller på och lägger ut jord och gödsel, är lite sent ute så jag får lägga runt det som kommit upp. Så går det när man väntar för länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon