Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gänglig vallmo, Vallmon jag sått ser så gänglig ut...
          leki
          Inlägg 04-05-2006, 13:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 7 213

Hej!
          Köpte Pionvallmo - Irish Velvet via Odla.nu som jag sådde för några veckor sedan. De har grott och kommit upp ett par centimeter nu, men de ser väldigt gängliga ut!

Hur är det med vallmo, är de väldigt tunna och gängliga i början? Ska jag bara vänta och se vad som händer med dem?

Har sått fröna i såjord och de står i ett miniväxthus i gäststugan (ca 15-20 grader varmt). Det står på påsen att de kan förkultiveras eller direktsås. Har man bättre lycka om man direktsår?

Jag har även sått vallmofrön som jag plockat från gamla vallmokapslar som vi haft på tomten och dessa har också kommit upp men ser också tunna och gängliga ut. Dessa står inomhus, dvs varmare. Eftersom jag aldrig sått vallmo förr så har jag ingen aning om hur de ser ut när de just grott....?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon