Hej!
Jag tänkte hört vad ni folket här har för syn på växtnäring. Själv har jag använt blomstra till alla mina växter. En liten skvätt i vattnet till varje vattning. Fast nu börjar man ju bli orolig när man läser att man ska ha speciella gödselpreparat till olika växter. Varför har jag funderat på? Har inte alla växter behov av samma näringsämnen? Mina kaktusar får Blomstra, likaså orkidéerna och de verkar att må bra. Fast man vågar ju inte säga det högt, så att någon "expert" hör det.

Men så hittade jag denna artikel som bekräftade det jag anat.......
Läs den här mycket faktarika artikel och säg vad du tycker.
En äldre herre som varit med och forskat fram resultatet i artiklen fick dessutom Nobelpris i Biologi -89, så han vet nog vad han pratar om, lite.
http://www.tradgardsamatorerna.nu/ta/regis...ling%201997.pdfSkriv gärna ut den å lägg dig i hängmattan å fundera.

Jag tror......att varför det finns Orkidénäring, Bonzainäring, Kaktusnäring i affären, det är bara för att lura oss konsumenter på pengar. Har jag fel, har jag rätt?
Ett exempel: Substrals Orkidénäring innehåller i princip samma näringsämnen som Blomstra och i ungefär samma mängd. Den stora skillnaden är att Orkidénäringen kostar 3-4 gånger så mycket som Blomstra.

Varför???
Men jag kan vara helt fel ute å far.