Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag skall köpa en motionscykel, Tips önskas
          Kathy
          Inlägg 09-05-2006, 10:01
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Hannele @ 08-05-2006, 23:18)
          Jag behöver en väldigt läcker instruktör framför mej, om jag ska orka cykla mej svettig. tongue.gif

Tyvärr, min man är upptagen. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Bee
          Inlägg 09-05-2006, 10:35
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Man kanske inte skall säga så här men: Den bästa "featuren" på vår motionscykel hemma får nog sägas vara handtagen. Förutom att dom rör sig i takt med att man trampar (så får man tränat armarna också) så är dom excellenta galghängare! skjortor torkar finfint när dom hänger där!
          Det är det den cykeln används flitigast till numera wink.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Bettson
          Inlägg 17-05-2006, 07:43
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag har inte fått min cykel förrän för ett par dagar sedan. Har faktiskt glömt att jag skulle tala om vad det blev.

Jag blev så ivrig att prova tongue.gif , Sorry I´m late.... wub.gif

Jag köpte min cykel på Stadium. Det blev en Benefit Sports 610P.

Jag kom faktiskt inte ihåg vad den hette när jag kom hem från affären. Jag skulle få den efter två dagar, men dom dagarna blev en vecka och hade nog blivit två ifall jag inte ringt och klagat.

Cykeln är i alla fall kanonbra, tillräckligt viktklassad, justering horisontellt och vågrätt, ryckfri gång och en sporrande kul dator för latmaskar laugh.gif laugh.gif . Allvar... jag har lärt mig mycket om motion bara på ett par dagar. Det är som om hjärtpumpen vaknar till liv liksom. Men som sagt jag är ju siffernörd så jag behöver en "mätbar" motivaion.

Det som bryr mitt huve nu är mitt elendiga knä. Jag måste ju gå ner i vikt men kan inte gå. Cykla utan belastning går bra. Fast ska man gå ner så ska man visst ha 60-80% av maxpuls under mer än 30-40 minuter.

Det var inga problem de första dagarna. Det var som om programmet var gjort för mig. Jag har väldigt låg belastning eftersom jag inte törs slita på mitt knä.

Men arbetspulsen har sjunkit redan efter ett par dagar med samma ansträngning. Jag ökade då hastigheten eftersom jag inte villa öka belastningen. Nu får jag pinna på rätt bra för att komma upp i puls.

Så man undrar om man vågar öka belastningen ett steg... Får väl prova.

Jag som jobbar hemma....... har tagit mig för att cykla till jobbet varje morgon. Har en annan bantarkompis som gör det IRL och jag blev så avis.
          Får man hålla på ett tag så orkar man kanske cykla hem på kvällen också laugh.gif laugh.gif

Fast det är en angenäm känsla när man kliver av efter morgonpasset före frukosten att veta att man redan förbrukat 270 cal. smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 17-05-2006, 09:36
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Bettson @ 17-05-2006, 08:43)
          Jag som jobbar hemma....... har tagit mig för att cykla till jobbet varje morgon. Har en annan bantarkompis som gör det IRL och jag blev så avis.
          Får man hålla på ett tag så orkar man kanske cykla hem på kvällen också laugh.gif  :lol:

Fast det är en angenäm känsla när man kliver av efter morgonpasset före frukosten att veta att man redan förbrukat 270 cal. smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Så praktiskt att slippa att ta på regnställ vid dåligt väder när du skall till och från jobbet! laugh.gif laugh.gif
          Lycka till Bettson, med din nya cykel och med viktnedgången wub.gif

Det finns förresten skivor med fågelkvitter att lyssna på om du vill cykla mer verklighetstroget, fast vid fint väder öppnar du förstås fönstret och lyssnar på fågelsången när du cyklar.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-05-2006, 09:52
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Har också problem med mitt knä men gick hos sjukgymnast för ett par år sedan för ryggen. Han satte mig på motionscykeln för att värma upp innan ryggträningen. Han sa att jag kunde höja motståndet lite lite i taget, för ju mer jag cyklade ju mer muskler fick jag runt knät. Men jag skulle inte höja så mycket att det gjorde ont. Sakta, sakta kunde jag höja, så det kändes att man hade lite motstånd men ändå inte gjorde ont.
          Lycka till med motioneringen, du cyklar säkert snart hem också så du slipper sova över på jobbet biggrin.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Bettson
          Inlägg 17-05-2006, 10:31
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 17-05-2006, 10:36)
          CITAT (Bettson @ 17-05-2006, 08:43)

Får man hålla på ett tag så orkar man kanske cykla hem på kvällen också laugh.gif  laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Så praktiskt att slippa att ta på regnställ vid dåligt väder när du skall till och från jobbet! laugh.gif laugh.gif
          Lycka till Bettson, med din nya cykel och med viktnedgången wub.gif

Det finns förresten skivor med fågelkvitter att lyssna på om du vill cykla mer verklighetstroget, fast vid fint väder öppnar du förstås fönstret och lyssnar på fågelsången när du cyklar.

Det fanns transporthjul också.... Så vid fint väder åker den ut på balkongen.

Och regnar det så sitter jag inne och tittar förbi på de stackarna som går förbi utanför.

Snacka om ultimat motion laugh.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 17-05-2006, 10:35
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 17-05-2006, 10:52)
          Har också problem med mitt knä men gick hos sjukgymnast för ett par år sedan för ryggen. Han satte mig på motionscykeln för att värma upp innan ryggträningen. Han sa att jag kunde höja motståndet lite lite i taget, för ju mer jag cyklade ju mer muskler fick jag runt knät. Men jag skulle inte höja så mycket att det gjorde ont. Sakta, sakta kunde jag höja, så det kändes att man hade lite motstånd men ändå inte gjorde ont.
          Lycka till med motioneringen, du cyklar säkert snart hem också så du slipper sova över på jobbet  :D
          Anki

Tack för tipset, måste säga att jag är så orolig för knät eftersom jag inte få någon behandling om jag inte lyckas går ner i vikt. Så det känns tryggt att höra att jag är ute på rätt väg.

Vad fick du göra mera med knät. Jag är ute efter någon typ tyngd att sätta på fötterna som gör att man stärker lårmusklerna..

Tänkte sitta på mitt stadiga kökbord och lyfta. För instabilt är det.. herre jisses så det vinglar ibland. wink.gif Knät alltså inte köksbordet laugh.gif laugh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-05-2006, 10:45
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Bettson @ 17-05-2006, 12:35)
          Vad fick du göra mera med knät. Jag är ute efter någon typ tyngd att sätta på fötterna som gör att man stärker lårmusklerna..

Tänkte sitta på mitt stadiga kökbord och lyfta. För instabilt är det.. herre jisses så det vinglar ibland. wink.gif Knät alltså inte köksbordet laugh.gif  :lol:

Menar du en viktmanschett? De hittar man bland annat på SBI Budo för 150 :- paret, de finns från 1Kg och uppåt.

"Mjuka och bekväma viktmanschetter med kardborrelås. Insidan är klädd med "antislip" material som gör att manschetten inte glider upp och ned på armen eller benet under rörelse. Både ut och insida är lätta att torka av efter träning."

SBI Budo (Klicka på 'Styrka-Fitness' i vänstermenyn och välj kategorin 'Övrigt' så dyker manschetten upp längst upp på sidan.)

Kul att höra att det går bra med cyklandet, det är positivt att du känner att du vill öka motståndet. Det betyder att du gör framsteg, precis som du misstänkte själv. Jättebra jobbat!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Bettson
          Inlägg 17-05-2006, 10:53
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (LadyG @ 17-05-2006, 11:45)
          CITAT (Bettson @ 17-05-2006, 12:35)

Tänkte sitta på mitt stadiga kökbord och lyfta. För instabilt är det.. herre jisses så det vinglar ibland. wink.gif Knät alltså inte köksbordet laugh.gif  laugh.gif

Menar du en viktmanschett? De hittar man bland annat på SBI Budo för 150 :- paret, de finns från 1Kg och uppåt.

"Mjuka och bekväma viktmanschetter med kardborrelås. Insidan är klädd med "antislip" material som gör att manschetten inte glider upp och ned på armen eller benet under rörelse. Både ut och insida är lätta att torka av efter träning."

SBI Budo (Klicka på 'Styrka-Fitness' i vänstermenyn och välj kategorin 'Övrigt' så dyker manschetten upp längst upp på sidan.)

Kul att höra att det går bra med cyklandet, det är positivt att du känner att du vill öka motståndet. Det betyder att du gör framsteg, precis som du misstänkte själv. Jättebra jobbat!

Tack för länken... ska testa.

Jag måste slå min doktor med häpnad så här gäller det att ligga i... smile.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon