Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Idegrans-flytt, Akut hjälp behövs!
          Järfälla
          Inlägg 11-05-2003, 18:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 248
          Medlem nr: 987

Vi ska lägga om altangolvet och jag måste akut ikväll bestämma mig för om idegranen ska behållas eller ej.

Den är 2,20 hög och ca 1 m bred, har cirka 5 huvudgrenar som är boråt 4-5 cm i diameter. Har provgrävt och rötterna går mest ytligt, rakt ut åt alla håll = skitsvårt att gräva så man får med alla rötter.

Har den chans att överleva även om jag kapar rötterna runt om?
          Bör jag kapa idegranens grenar "motsvararande" för att den lättare ska överleva i så fall?
          Är det någon idé att besvära sig?

Det är ju ett stort "träd" som ser friskt och fräscht ut, och även om jag inte är barrväxtfantast så behöves ju även sånt i trädgården. Och ett nytt i samma storlek skulle ju kosta många dinero... Känns därför som jag MÅSTE testa.

Nu står jag här och med värk i rygg och armar, efter 1 timmes intensivt grävande i ler- och stenjord. Ska jag fortsätta - är det värt det?

HELP!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 13:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon