Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nybörjar frågor, Potatis, sallad, morot
          5656
          Inlägg 13-05-2006, 16:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 7 560

Hej!

Jag har aldrig odlat grönsaker förr och bor i stockholm. Men nu i år har jag börjat och tycker att det är en kul hobby. Har några nybörjar frågor.

Köpte en påse sättpotatis Rocket från K rauta. Potatisen hade en massa spurtar som stack ut som var lila/rosa och lite gröna. När jag planterar ska jag sätta potatisen så att spurtarna är vända upp? Mitt mål är bara att få potatis, för att vara säker passar det bättre att så djupt eller grunt?

Har lagt ut två såband med morötter, ca 3 v sedan. Men jag vet inte vad som är morot och vad det är som är ogräs, hur vet man vad som är vad?

Köpte även lite plocksallad, var en massa små frön, ska man så varje frö med 20-30 cm mellanrum eller går det bra att bara sprida runt dem lite? Och hur gör man om man vill odla i kruka?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 18:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon