Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blödande vinranka - på väg att dö?
          Agge
          Inlägg 14-05-2006, 14:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 6 917

Jag har två vinrankor i mitt växthus, en blå och en vit. I senhöstas klippte jag ner båda två på lika amatörmässigt vis. Mest för att de skulle rymmas lite bättre på sina platser. Det var ingen särskilt hård beskäring av någon av dem.

Nu har den blå vinrankan satt riktigt fart. Det växer av bara den både nerifrån basen och utefter rankorna. Så pigg har den nog aldrig sett ut så tidigt något år. Den vita däremot ser jag inte ett livstecken från. Trodde nästan att den hade dött, tills jag såg att det "blöder" från ändarna på några av rankorna som klipptes av. sad.gif

Jag har läst någonstans att man inte ska klippa vinrankor på våren för att de kan förblöda, men det här gjordes ju långt innan årsskiftet? Vad tror ni? Tänker den förblöda till döds, så att det här är sista rycket så att säga, eller kommer den komma igång till slut? Kan jag göra något för att hjälpa till lite?

Det är ju förundrande att de reagerar så olika på likadan behandling... unsure.gif

Alla tips mottages tacksamt... wub.gif

--------------------
          Zon 2 vid Roslagskusten

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 04:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon