Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Planering av altan berså med trädäck i, Vill ha den bra för flera årstider
          Killensomvillhag...
          Inlägg 15-05-2006, 07:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Vi skall ha en fristånde berså med trädäck på runt 5*5 meter i. Detta då vår altan i anslutning till huset blir så in i bomben varm.

Från början var min tanke att göra den så fyrkantig som möjligt så att de ser ut som en kubutifrån men när man kliver in i den skall den ha mycket mjka former med många överaskningar (typ vattten, större träd, blommor, snäckskal, En pergola del med kristalkrona)

Min önskan är ännu att göra detta men funktionerna måste gå före designen blink.gif (tror jag blivit mogen på äldre dar)

Så dessa funktioner önskar vi:
          Vindskydd tidigt på året, solskydd under sommaren men ändå lite kvällssol. massiva häckar eller plank men urklippta rutor i och helst vill vi ha allt detta ganska ok inom relativt kort tid (4-5 år)

Odlingsplats: Göteborg, Vår trädgård ligger mitt på en åker, havsvindar från väster, konstant sol (ingen skugga heter det väl egentligen med konstant sol låter så mycket härligare)

Hur skall vi göra för att få en underbar berså?
          Skall vi sätta spalje för att få vindskydd tidigt på våren (där det sedan växer upp klätterväxter).
          Skall vi sätta idegranshäck för att få det stela intrycket?

Kom gärna med ideer och låt fantasin flöda för det här skall bli ett rejält bygge wub.gif

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 19:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon