CITAT (cic @ 18-05-2006, 17:24)
CITAT (Gossen Ruda @ 18-05-2006, 17:10)
Varför är det otänkbart att avliva den? Jag vet inte hur många katter som finns i Sverige men dom är alldeles för många iaf. Blödighet skapar bara fler problem.
Förstår vad du menar Gossen. (Även om jag
vet att någon kommer tycka att du formulerar dig "hjärtlöst"..) Och jag håller i med i sak.
Man ser ju i princip aldrig lösspringande herrelösa hundar. Det är för jävligt att folk inte kan ta hand om de djur dom skaffat! Och då särskilt katter.
Problemet är inte att det finns för många katter, utan att det finns för många oönskade katter, hemlösa katter, och katter som tillåts springa okastrerade vind för våg.
Det är otroligt att människor gör sådan skillnad på djur och djur
Hundar tas i de flesta fall omhand, medan katter tycks vara ett slit-och-släng-djur.
Avlivning är sällan det ultimata svaret. Det kommer ändå bara fler och fler och fler och ....
Problemet är att vi behöver kattägare som tar sitt ansvar för att motverka framtida lidande bland katterna.
Köper man hund ska man kolla uppfödare och härstamning.
En katt räknar man med att få gratis och någon som helst "kvalitetskontroll" görs inte heller.
MERLIN!
Ta hand om katten!
Du tycks ju ha ett hjärta, så ta hand om kraken.
Två katter kan efter en inledande tid av gruffanden få mycket glädje av varandra.
Visst, du kan söka efter en ägare, men situationen för den stackars katten tycks vara akut.
Håller tummarna!!!!