Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> NEEEJ! -Nyinköpt CitronTimjan full av djur.., Köpte ny planta igår som är full av djur
          Linsa
          Inlägg 25-05-2006, 18:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 7 621

..TRÅKIGT!!! Glad i hågen tänkte jag idag plantera om en planta,citrontimjan,som jag inhandlade igår..När jag kom hem med plantan satte jag de på diskbnken i en pplastpåse för att plantera om den dagen efter.. När jag idag kom hem och skulle göra så upptäcker jag att det kryper 2 st vingbeklädda "myror" på köksbänken..Tittar i påsen och förstår var de kommer ifrån,USCH vad trist!!! Jag som var så glad över min nya planta!!! wacko.gif Jag tar fram min pyrex och sprayar lätt ner i påsen och får förutom dessa vingbeklädda långsmala kryp syn på massor av små,runda eller lite droppformade svarta små saker på många många av bladen.... GGGGGGGGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kan detta vara Trips?? Har aldrig sett det tidigare men har slått upp bilder på dem,på mina ser jag iofs inge vita ränder men de ser ut som små flygande myror..som tassar runt..

Vad gör man?? Tänkte ha den ihop med alla mina andra kryddväxter i ett inglasat varmt uterum,men man kanske ska kasta växten helt enkelt?? har ingen erfarenhet så jag kan inte bedömma faran..

Vad hade ni gjort?? vore jättetacksam för svar!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon