Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> ohyra?, Prickar och "damm"/spindelnät
          gerda2
          Inlägg 27-05-2006, 14:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 7 808

Jag har en krukväxt som inte mår så bra. Tror jag åtminstone. Flera blad blir gula/bruna och på undersidan ser jag svarta små miniprickar i hundratal. Dessutom ser det ut som damm eller möjligen något spindelnät på bladen. Ett tag ställde jag undan blomman från fönstret och då började den så småningom må lite bättre, men nu när den åter står på fönsterbrädet händer samma sak igen. Det finns dock många blad som verkar må bra och det kommer hela tiden nya fina blad.
          Mina övriga växter har inte liknande "damm" så det borde inte bero på dålig städning smile.gif Vid något tillfälle har jag tidigare sett ett litet svart smalt avlångt djur på ca 1 mm längd, men det är inte alls säkert det har med saken att göra.
          Är det nån som vet vad det här kan bero på? Ohyra? Borde jag slänga växten så mina andra växter inte smittas? Kan det bero på att växten är ljuskänslig? Vet tyvärr inte vad växten heter, men den ser ut att vara ganska tålig.

Tack på förhand!

Gerda

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 06:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon